|
Idefixe
|
even een keihard voorbeeld: ik werk als docent in een gesloten justitiële jeugdinrichting ( zeg dus maar jeugdgevangenis). Enige weken geleden ben ik tijdens een conflict met een leerling ( een "echt" boefje en afkomst maakt ff niet uit) recht in m'n gezicht gespuugd. Beroepsmatig krijgen wij training in agressie en conflicthantering. Door deze training leer je hoe je met dit soort situaties moet omgaan. Kun je daar wat mee ben je geschikt voor het werk, kun je er niets mee ( hoe begrijpelijk ook) moet je snel een andere werkomgeving gaan zoeken................. ( en neem van mij aan dat ik toch echt ff een flinke neiging had om er op los te beuken)
|
|
|
Joy.H
|
pfff ja dat kan ik me voorstellen zeg toppie dat je je hebt kunnen inhouden maarja bij jou kan ik me voorstellen dat je er flink op los wil beuken want het is een vorm van lichamelijk geweld (vind ik). maar bij die agent was het puur uitdagen met de mond en dan vind ik dat wanneer je dan een klap uitdeelt je nooit agent had mogen worden omdat je erboven zou moeten staan met je opleiding.
|
|
|
rikdekker
|
dat bedoel ik dus ook te zeggen, Idefixe en Joy..
tis asociaal van die jongen, maar een agent heeft zich gewoon netjes te houden omdat hij een voorbeeldfunctie heeft enzo.
|
|
|
leeany
|
ik heb iets tegen de meeste omdat ze altijd denken zo van ja DIE kunnen we pakken (en weer geld in het laatje binnen brengen) terwijl verderop iets veel ergers gebeurt en de meeste zijn zwaar arrogant en menen dat zij zelf boven de wet staan en dat ze ubermachtig zijn (meestal jonge broekies) ik zal je een voorbeeld geven: werd een keer aangehouden door 2 broekies die even moesten laten weten dat OOK zij kunnen lezen een van de 2 begon alle stickers/uitlaat naam van mijn brommer op te lezen en toen hij klaar was kwam hij pas tot de conclusie dat ik iets te hard had gereden hierin bleken ze me ook flink genaaid te hebben omdat ik een digi-teller heb die tot op de km/ per uur precies de snelheid meet en kwam uit op 47 km per uur terwijl hij 63 zei.....(moest door een haakse bocht met 63 zijn gegaan volgens hun ) dit heb ik aangevochten en heb de zaak gewonnen omdat hij een verkeerde correctie uit had gevoerd snap je dan ongeveer waarom ik de meeste niet moet totdat je scooter gejat wordt? en hun er voor kunnen zorgen dat je je scooter terug krijgt. snap echt niet dat je zegt van "ik hebt iets tegen de meeste agenten omdat ze denken van, ja die kunnen we pakken" het is hun beroep ja. toen ik die bom vond deed de politie gewoon aardig en snapte ze dat ik geschrokken was omdat ik dat ding mee naar huis nam. er gebeuren genoeg ongelukken ( dodelijk ) met scooters die te hard lopen, vind je het gek dat ze dan het zekere voor het onzekere nemen? en naja goed, je hebt het tegendeel kunnen bewijzen dus waarom zeur je nu nog steeds over dat je agenten niet mag? moeten ze dan altijd doen wat voor jou gunstig is? bullshit
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
dat bedoel ik dus ook te zeggen, Idefixe en Joy..
tis asociaal van die jongen, maar een agent heeft zich gewoon netjes te houden omdat hij een voorbeeldfunctie heeft enzo. Amen
|
|
|
*Maximus*
|
@ joy, je hebt niet toevallig een scooter die heel erg opgevoerd is?? @leeany, ja dat vind ik ook die mannen/vrouwen krijgen helemaal geen respect voor hun werk. tuurlijk baal ik er ook van als mijn ouders te hard hebben gereden en ze weer €90,- armer zijn maar dat is wel hun fout want zij hebben te hard gereden en niet de politie. toen er bij ons was ingebroken was ik erg bij dat de politie die vuile klootzak had gevonden die op me kamer was geweest. vergeten bij te zetten: ik vind ook dom van die agent net als indefixe zegt ze zijn er wel voor opgeleid (al had ik hem zelf graag neergekopt). hij had gewoon rustig moeten blijven en hem mee moeten nemen naar het bureau..!
|
|
|
Joy.H
|
nee max valt mee
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
ik heb iets tegen de meeste omdat ze altijd denken zo van ja DIE kunnen we pakken (en weer geld in het laatje binnen brengen) terwijl verderop iets veel ergers gebeurt Geloof mij nou als ze jou staan te bekeuren en ze weten dat er verderop iets veel ergers gebeurt dan laten ze jou lekker lopen hoor. Vind het wel grappig dat de meeste "jonge" gasten wel wat tegen de politie hebben en de "oudere" niet of nauwelijks, hoe zou dat nou komen.
|
|
|
*Maximus*
|
haha ja dat is wel zo, lijkt me ook niet echt veilig om 40 te gaan rijden. ik neem aan dat je 50cc hebt?
nummer 8 ben ik het wel met je eens. maar ik zal eff uitleggen waardoor de politie de laatste tijd zo is gezakt in kwaliteit agenten.
er zijn nu veel meer agenten nodig omdat blijkbaar de criminaliteit stijgt, doordat er meer vraag naar agenten is, is het opleidings niveau dat je nodigt gedaalt omdat er anders te weinig animo is voor de politie (ik doe zelf vmbo-t dus weet waar ik over praat).
|
|
|
TijN
|
U wilt met 250 naar huis, u kunt met 250 naar huis! U heeft altijd al een keer de ring van Amsterdam in zijn achteruit willen ronden, u kunt hem nu in zijn achteruit ronden. Jawel 2008 belooft een mooi jaar te worden, want de politie staakt. Tot nu toe was de politie alleen ruimhartig in het niet bekeuren van kleine overtredingen, maar vanaf nu zulen ook zwaardere vergrijpen niet meer worden beboet. Alleen overtredingen die een directe bedreiging voor de openbare veiligheid vormen, worden dan nog bekeurd. Een bank overvallen mag dus nog steeds niet, maar met 250 over een lege snelweg vliegen is gewoon toegestaan, evenals wildplassen tegen een politiebureau. Dat het geschil tussen de bonden en Ter Horst nog maar heel lang mag duren. AMEN!!
|
|
|
Joy.H
|
hahaha
@max: klopt idd en dit zal waarschijnlijk ook wel de reden zijn (weet ik vrijwel zeker) en hierdoor hebben de oudere minder problemen met agenten omdat deze wel respect krijgen.
|
|
|
leeany
|
totdat je scooter gejat wordt? en hun er voor kunnen zorgen dat je je scooter terug krijgt. snap echt niet dat je zegt van "ik hebt iets tegen de meeste agenten omdat ze denken van, ja die kunnen we pakken" het is hun beroep ja. toen ik die bom vond deed de politie gewoon aardig en snapte ze dat ik geschrokken was omdat ik dat ding mee naar huis nam. er gebeuren genoeg ongelukken ( dodelijk ) met scooters die te hard lopen, vind je het gek dat ze dan het zekere voor het onzekere nemen? en naja goed, je hebt het tegendeel kunnen bewijzen dus waarom zeur je nu nog steeds over dat je agenten niet mag? moeten ze dan altijd doen wat voor jou gunstig is? bullshit
1. als mijn brommer gejat zou worden vinden ze hem vaak toch niet terug dus dat is al bullshit...want de meeste eikels die brommers/scooters stelen weten waar ze mee bezig waren en hoe ze politie moeten vermijden 2.het is idd hun beroep maar de manier waarop ze veel dingen aanpakken is gewoon vaak associaal. 3.(ook @max) mijn brommer loopt niet veel te hard loopt net 65 en dat vind ik een nette snelheid want hoef me niet van de weg af te laten rijden door een paar mensen die zich (terecht) gaan ergeren als jij op een 60 km/uur weg 40 gaat rijden 4.er zijn idd genoeg ongelukken gebeurd met scooters die te hard lopen maar dat wil niet zeggen dat ze direct zo hoeven te reageren als ik gewoon normaal en sociaal met hun omga en daarbij gaf een agent me een keer gelijk dat ik hem zo hard liet lopen maar moest vanwege zijn beroep tochj een boete geven (heb netjes met deze man gesproken en kompleet geen problemen mee gehad). 5. ik heb gezegd dat ik tegen de meeste agenten iets heb omdat de meeste die je tegenkomt broekies zijn die menen dat ze even moeten laten merken dat ze boven je staan 6. dat hij zo hard kan wil niet zeggen dat ik zo hard rijd op dat moment, misschien wel een keer om auto's niet te hinderren en gevaarlijke situaties uit de weg te gaan. 7.veel agenten proberen je op kleine domme dingen te beboeten terwijl er verderop iets veel ergers gebeurt en denk je dat die mensen zelf nooit iets fout doen ofzo!!!??? ik kan je zeggen dat een agent tegen mij zei nadat ik een boete kreeg voor een scooter die 7 km/uur te hard liep dat de zijne vroeger 120 liep dus mierenneukerij 8.begrijp me niet verkeerd max ik heb alle respect voor een agent die zijn beroep uitoefent als hij maar hetzelfde respect terug toont en sommige dingen kunnen ze ook wel eens door de vingers zien of het bij een waarschuwing laten. 9. ik vind dat jij snel conclusies trekt KOEN je was er niet eens bij en weet niet eens hoe het precies gelopen is....en dat ik nog steeds boos ben over dat gezeik met die agenten komt omdat ik misschien de boeten wel had moeten betalen terwijl het totaal onterecht was. wie trekt hier nou conclusies? jij zegt dat je bijna aan elke wout een hekel hebt. over 1 kant scheren gesproken. en hoezo is de manier hoe de politie het aanpakt associaal? dit is 1 van de enigste voorbeelden waarvan een politie zijn voorbeeldfunctie laat vallen. agenten krijgen te weinig respect van de burgers, vind het zelf niet gek dat ze zo lopen te "mierenbibsen" en wat als ze je scooter nou wel terug vinden nadat hij gejat is, of tenminste de mensen die hem gejat hebben en doorverkocht misschien kunnen berechten. maaja, ik was ff vergeten dat jij overal meer verstand van hebt.
|
|
|
|
Vinni
|
Maar over een ding zijn we het vast allemaal eens: je kan beter hier in Nederland een ''opvoedkundige tik'' krijgen dan in Noord-Korea of een ander oostblokland
|
|
|
leeany
|
weet je koen als jij denkt dat je weer lullig en beledigend moet gaan doen doe het dan niet via dit forum en spreek me er maar over aan op msn of in een pb want snap niet wat je probleem is misschien heb ik dit slechte beeld van de politie omdat ik vaker dingen zie en hoor die niet helemaal sociaal zijn en daarbij heb ik ook duidelijk aangegeven dat het de meeste broekies zijn die zo reageren dus heb ik ook toegegeven dat er ook veel zullen zijn die gewoon normaal en fatsoendelijk hun werk doen. en trouwens als ze de dieven zouden pakken heb ik nog steeds mijn gestolen goed er niet mee terug en krijg dus ook er mijn geld niet mee terug bij deze ga ik ook met de discussie stoppen met jou omdat jij dan toch weer met een of andere reactie komt om mijn tegendeel te bewijzen..... dus bij deze het punt is gemaakt... o ja: jij hebt het over respect voor de politie.....wout is een scheldwoord voor een politie agent wie ben jij om die personen broekies te noemen? je bent zelf 16 fzo? en je geld van je scooter krijg je terug via verzekering, niet via de politie. welk punt is gemaakt? als jij stopt met die discussie, maak jij dan een punt? en als je zelf toegeeft dat je een slecht beeld van de politie hebt, waarom probeer je dan nog je gelijk te krijgen. af en toe lijkt het echt of je gewoon altijd je gelijk moet krijgen en zelf vind dat je van alles meer afweet als de rest. naja, goed dan heb je het bij mij al gedaan en vind ik je gewoon een kneus. laderz,
|
|
|
|
HookedYbo
|
Moet je hier in de Dominicaanse een keer proberen......
Irritant klotejochie. Ik zou hetzelfde doen als ik die agent was.
|
|
|
*Maximus*
|
@hookedybo ja klopt, eigenlijk zijn de mensen in nl een beetje verwend met de vrijheid.
|
|
|
|
Morres
|
Zo is het allemaal opsluiten die gasten Dan heb ik voorlopig weer zat werk Ben jij gevangenis dinges?(vd..kom niet op woord)
|
|
|
HBob
|
(voorbeeld functie) handelt fout: Gele kaart, verplicht naar helpende cognitieve gedragstherapie (om van God\Jezus syndroom en vlugge handjes af te komen) bij herhaling rood kaart dus exit. Gerechtvaardigd of niet hij heeft het verdient, geen manier geleerd thuis? of is dit normaal gedrag? (waar gaan we naar toe mensen) Ga boefjes vangen i.p.v. je druk maken om niks. [youtube]xtA4aiugDIw[/youtube]
|
|
|
jelmerboy
Geen avatar
|
waarom hebben de meeste mensen een bloedhekel aan de politie? omdat ze een keer te hard gereden ofso? dat vind ik namelijk best wel kinderachtig...
Omdat ze in plaats van echt werk verrichten zich bezighouden met dit soort gedoe.. Als je in een stad als Almere woont snap je het volkomen in ieder geval =)) Ik hoouuuu van de politie in Almere! Sukkels zijn levenloos, maar als je wordt gepakt doe jet het toch echt zelf... Zo nu en dan een sprintje trekken omdat er kattenkwaad wordt uigehaald hoort er gewoon bij En nu even on topic over het filmpje: Foei foei foei agentje!!!! Zou u zo vriendelijk willen zijn, om dit mannetje 1. Harder te slaan, 2. HARD uit te lachen, 3. Na nummer 2, nog een flinke schop onder zijn reet te geven. Dit is videomateriaal, wel leuk en aardig, maar je zet jezelf voor schande met zo'n zielig klapje om niks. Als je nu toch al de lul bent omdat je iets doet wat je als agent niet mag doen... Doe het dan goed
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Ben jij gevangenis dinges?(vd..kom niet op woord) Heet officieel Penitentair Inrichtings Werker ( P.I.W-er) Ik ben groepswerker in een Z.B.B.I. Zeer Beperkt Beveiligde Inrichting. Dat is zeg maar voor gasten die in de laatste fase (max. 6 maanden) van hun detentie zitten. Aan ons de taak om die gasten weer een beetje aan het leven buiten de gevangenis te laten wennen en dat alles wat er daarvoor geregeld moet worden ook wordt geregeld denk hierbij aan zorgverzekering, werk, huisvesting enz enz. Wij hebben dus oa veel contact met zgn ketenpartners reclassering CWI CAD. Veel gasten gaan bij ons weg met een enkelbandje (electronisch toezicht). Ik kap er mee ga effe naar S.Hout. mazzel.
|
|
|