Alferink
|
Ik gebruik zo'n mystic cap, die doe je onder de nek van je pak en over je hoofd, zitten gaatjes bij je oren. Ik heb geen last van evenwichtstoornissen oid
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Ik heb een onogelijke neil pryde bivak unit van vrij dun materiaal, 3mm, en het is vrij stil van binnen maar niet zodanig dat ik niks meer hoor/omvallende ziekte krijg. Onder andere door die cap ben ik de bosmongool van het strand maar m'n medekiters houden nochtans van me. Oh ja en het is warm zat.
|
|
|
Barrykite
|
uhhh gewoon een unox muts?
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
Oh ja en het is warm zat.
en daar ist om te doen, haha
|
|
|
chico
|
Ik heb de ion beanie. Besteld bij Lona Sport kiteboarding in Duitsland. Prima ding. Kan wel eens bij een crash landing van je hoofd komen maar je kan ze (middels lusje) vast maken aan de rits van je pak. Voordeel, je zet ze zo op je hoofd en ook op de kant ziet het er nog enigzins beschaafd uit. Niet zoals die zeehonden maskers.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Ik heb oook zo'n beanie. Weerkt prima, maar bij een crash kun je hem idd kwijtraken.
Lusje om de nek is een oplossing, maar moet ik nog uitproberen.
|
|
|
AirtimeEddy
|
of probeer gewoon een helm met een mutsje er onder is ook nog vet stoer om met een helm te kiten!!!
|
|
|
|
Mriek
|
Ben ook op zoek. In de winkel vertelden ze me dat de caps die aan een ondershirt vastzitten meestal van dunner materiaal zijn dan de losse, waardoor je beter hoort en waarschijnlijk dus ook minder last met je evenwicht hebt. Aan de andere kant schijnt er dan nog wel eens een sloot water in je pak te komen, wat bij een losse muts niet gebeurt, omdat ie over je pak gaat. Da's wat ze zeiden, maar kan nog niet uit ervaring spreken.
|
|
|
chico
|
Het is alleen jammer dat ie met zijn gezelligheid blijft hangen op de Slufter/Autostrand.
|
|
|
Tsss
Logs: 0 | 24 uur
|
Ben ook op zoek. In de winkel vertelden ze me dat de caps die aan een ondershirt vastzitten meestal van dunner materiaal zijn dan de losse, waardoor je beter hoort en waarschijnlijk dus ook minder last met je evenwicht hebt. Aan de andere kant schijnt er dan nog wel eens een sloot water in je pak te komen, wat bij een losse muts niet gebeurt, omdat ie over je pak gaat. Da's wat ze zeiden, maar kan nog niet uit ervaring spreken. Ik heb zo'n shirt met cap, en kan nog prima horen. Itt mijn broer die een losse en dikkere cap heeft met gaatjes rond de oren. Die hoort alleen de wind suizen. Ook heb ik geen last van mn evenwicht. Het valt me verder mee hoe vaak je zo'n bak koud water binnen krijgt. Tuurlijk gebeurd het wel als je flink op je plaat gaat, maar dat zou dan zoiezo gebeuren heb ik het idee.
|
|
|
chico
|
Dat van die wind suizen dat vind ik dus super irritant. Dat heb je met die beanie van Ion een stuk minder. Dit in vergelijking met mijn Neil Pryde cap met gaatjes bij de oren.
|
|
|
kootsie
|
Mij valt het niet mee hoeveel water je binnenkrijgt bij en vaste cap aan je binnenshirt. Precies wat je niet wil in de koude tijden, een golf ijskoud water in je pak. Losse caps zijn beter maar dan wel over je pak dragen en niet erin.
|
|
|
helium
|
Ik heb de ion beanie. Besteld bij Lona Sport kiteboarding in Duitsland. Prima ding. Kan wel eens bij een crash landing van je hoofd komen maar je kan ze (middels lusje) vast maken aan de rits van je pak. Voordeel, je zet ze zo op je hoofd en ook op de kant ziet het er nog enigzins beschaafd uit. Niet zoals die zeehonden maskers.
foto??
|
|
|
|
arjanschip
|
Mij valt het niet mee hoeveel water je binnenkrijgt bij en vaste cap aan je binnenshirt. Precies wat je niet wil in de koude tijden, een golf ijskoud water in je pak. Losse caps zijn beter maar dan wel over je pak dragen en niet erin.
Ik heb geen ervaring met losse caps. Wel heb ik zo'n mystic cap met een shirt eraan. Ik doe die altijd onder mijn wetsuit. Bij mij sluit die echt super goed af. Ik heb meerdere keren gehad dat ik na een paar flinke crashes naar de kant ging en dat mijn buik gewoon nog droog was...
|
|
|
|