Hoi,
Ik weet dat er al veel over geschreven is, heb er ook al veel over gelezen, graag GEEN discussie of het wel of niet nodig is om een 5e line op een Waroo te monteren. Ik wil de safety van mijn Best Waroo 2008 verbeteren en varen met de leash aan een O'shit handle vind ik niet fijn.
1) Aanschaf nieuwe Red line bar, volgens mij nog steeds het probleem dat de safety werkt op twee front lines, dus als een bridle knapt gaat de kite alsnog loopen??
Iemand al gevaren met de nieuwe Red line bar van Best in combinatie met de Waroo (2008)?
2) 5e line op mijn 2008 bar monteren, mensen met slechte ervaringen hiermee??
- zelf knutselen ben ik niet zo een fan van, dus waar kan ik dit ergens doen, of waar kan ik een kant en klaar setje aanschaffen?
- internet Bestkiteboarding.com: 08 C-Kite Bar 5th Line Upgrade Kit: 38 euro??, of 5th Line: 29 euro??
- via boardsport?? (internetsite nu niet bereikbaar)
- 5e line aan de pomp leash bevestigen of met een y aan de bevestigingspunten van de bridle??
- mogelijkheid 5e lijn loskoppelen indien de kite omrolt??
Waar kan ik dit laten doen omdat ik zelf liever niet aan mijn safety knutsel??
Indien dat niet mogelijk, heeft iemand dan een duidelijke uitleg??
Bedankt,
Hans
De kans det de bridle van een Waroo 08 breekt is net zo groot als dat je de loterij wint,
zolang je het deel waar de katrol over loopt goed blijt controleren.
Ik heb zelf mijn eigen redline bar/IDS in elkaar geknutseld door een Best 08 bar om te bouwen.
Ik heb het nu 2 maanden getest op de Guroo (praktisch zelfde kite als Waroo) en het werkt perfect.
Als je de safety trekt valt de kite eerst 99% gedepowered op de wingtip aan de rand van het windvenster en valt dan na een korte tijd met zijn neus in de wind 100% gedepowered.
Dit werkt precies hetzelfde als een Switchblade met IDS.
Het mooie van de Best bar is dat je altijd nog de OSH aan de stuurlijnen hebt mocht het toch nodig zijn. Hoeveel safety wil je hebben?
Ik zit nog op mijn red line barren te wachten maar ik zou niet weten waarom het niet zal werken op een Waroo.
Een 5e lijn werkt ook wel maar is helemaal niet praktisch aangezien deze dan helemaal doorloopt van onder tot boven.
Ook bij rotatie's draait deze om je depowerlijn dus moet je toch beide kanten op roteren.
De veiligheid gaat er natuurlijk wel op voorruit en herstarten in een zuchtje wind is een makkie.
Maar ja, als de kite om rolt heb je weer een lijn om je kite.
Ik zou lekker voor de redline bar gaan!