kiter.raphael
Logs: 0 | 38 uur
|
hier de foto,s
hoop dat het goed te zien is.
aan mijn chickenloop maar ook aan mijn 5e lijn voor extra seafty
allen heb volgens mij zo geen rvs ring nodig.
EVAN wat is jouw mening hier over.(naish rider)?
alvast bedankt.
|
|
|
KappuhH
|
Leashbevestiging is zo prima! Als je je chickenloop releashed zit ie nog aan je 5e lijn vast, kan niet beter eigenlijk voor unhooked tricks.
|
|
|
Michael van der Hoek
|
kan inderdaad prima zo, maar check wel even of je chickenloop gemakkelijk uit de haak van je safetyleash glijd. Stel dat dit niet zo is en je moet wel releashen dan blijft ie dus klemmen met alle gevolgen van dien.
succes met de tricks!
|
|
|
Dirkie
|
Het antwoord op de vraag hierboven is: Nee, dat doet ie niet.... Dus of een extra ring, of helemaal op de suicide...
|
|
|
Michael van der Hoek
|
Dat idee had ik namelijk zelf ook al dirkie Inderdaad, ringetje ertussen zoals TS zelf eigenlijk al benoemd. Helemaal suicide kan ook ja, als je dan toch al unhooked vaart gebruik je die 5th line toch niet. Ikzelf knal me leash altijd aan me depower, werkt perfect! Alleen kan dat niet bij deze bar.
|
|
|
Dirkie
|
Leash aan de depower, kan ook 1 nadeel hebben: ik heb gehad dat de verdikking in de lijn vast kwam te zitten in de stopper, dus kite vast op full power.... Zat zo vast dat ik de stopper moest losschroeven en dat het depowerkoord daarna wel weg kon...
Owja, en de andere vragen: Ik depower m'n torches vrijwel nooit, kan je gewoon mee uithaken. Als je in de high end zit wordt je hooguit extreem afgeschoten, kite zal niet stallen. Beetje depower is dan wel lekker. Eerst raley onder de knie, en dan verder met bijvoorbeeld een S-bend ofzo. Daar ben ik nu ook... :-)
|
|
|
Michael van der Hoek
|
ik heb geen verdikking in mijn depower zitten dus heb daar geen problemen mee vaar met de helix 2009. maargoed dat is offtopic...
|
|
|
Lude
|
Maar stel je unhooked, je bar glipt uit je handen.. hoe release je je chickenloop dan zodat de 5e lijn zijn werk kan doen? zulke lange aarms heb ik niet hoor
|
|
|
wouterb
|
Da's de essentie van een suicide setup; Dat niet na elke mislukte pass je kite (en jij dus ook) naar beneden komt.
Op het verkeerde moment op je smoel en de bar loslaten kan dus een probleem geven, ja.
|
|
|
Michael van der Hoek
|
Dat kan dus niet op het moment dat je unhooked vaart vaar je dus eigenlijk suicide. Als je ingehaakt bent kun je wel releasen waardoor die op ze 5th komt. Daarom maak ik m ook aan me depower vast. dan depowerd me kite gigantisch teveel en stallt ie gewoon. valt dus gewoon uit de lucht vandaan. Daarna kan je aan je safetyleash jezelf naar de kite trekken, inhaken, depower eraf en weer relaunchen. Geen draden oid in de war omdat alles nog zat zoals het hoort. Maar dit is bij een 4lijns kite, weet niet hoe dat in ze werk gaat bij een 5lijns kite als je m op ze 5th gooit.. Raken de lijnen dan ook wel is in de war omdat je bar wegschiet?
|
|
|
Lude
|
ah kijk, ik snap hem... Ik wil er ook langzamerhand beetje mee klooien, maar de laatste keer dat ik het deed hing ik als een hang-aapje met de kite op 12H vrij ongelukkig te bungelen
|
|
|
Michael van der Hoek
|
haha, ja ik ga er zelf zaterdag (mits t waait) is mee experimenteren zal wel een hoop gechrash worden maarja, dat hoort erbij!
|
|
|
VincentC
|
Je kan 2 dingen doen inderdaad: - Leash aan je safety, als je loslaat gaat je kite op de 5e lijn of iets dergelijks - Leash aan je depowerkoord/ringetje/chickenloop, je vaart op suicide. Loslaten van je bar resulteert in maximale depower van je bar, enige echte safety is losgooien van je leash waardoor je hele kite weg is. - Uitgehaakt varen kan niet, zodra jij uithaakt bouwt de kite dusdanig veel kracht op dat je hem niet lang kan houden (in ieder geval geen hoogte ermee kunt lopen). - Eerst wat je moet oefenen is een uitgehaakt raily, je vaart, gaat ietsjes downwind, haakt uit en kant gelijk aan. De key voor utigehaakt tricks doen is de periode tussen uithaken en poppen zo kort mogelijk houden. Je wilt dus niet eerst uithaken, varen varen en dan vervolgens poppen, want door de krachtopbouw van de kite is je positie ten opzichte van de kite dusdanig veranderd dat er geen goede pop uit komt. Have fun met vallen en opstaan, met uithaken gaat er een wereld voor je open
|
|
|
Michael van der Hoek
|
thanks voor de info! railey maken wilde ik ook als eerste proberen
|
|
|
Stetman
|
Na uithaken goed je bar bij je heup houden tot na de pop. Als je meteen je armen strekt kun je de pop wel vergeten.
|
|
|
KappuhH
|
Na uithaken goed je bar bij je heup houden tot na de pop. Als je meteen je armen strekt kun je de pop wel vergeten.
Niet mee eens. Uithaken, armen strekken, aankanten, poppen, kabooooom
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Volgens mij heb je aan het uiteinde van je chickenloop zo'n metalen "loopje" zitten die je in je safety schuift.
HIER BLIJF JE HAAK VAN JE LEASH IN 50% vd GEVALLEN ACHTER HANGEN.
Wil je dus suicide en safety ovehouden moet je een ring om je loop doen waar dat uiteinde niet achter kan blijven haken.
Unhooked rakljes varen is idd vrij lastig met voldoende power, je armen buigen is om die reden ook alleen weggelegd voor iemand met boomstam-armen. Na het uithaken dus zo snel mogelijk je "trick" doen of downwind varen om de spanning van je lijnen af te halen (je moet dus wel voldoende downwind ruimte hebben)
|
|
|
kiter.raphael
|
evan begrijp wat je zegt over het varen het is eigenlijk alleen voor het springen. klopt het ook zo van? iets downwind ,uithaken, aankanten,springen weer downwind en weer inhaken. heeft alleen iemand een plaatje van die ring. of kan iemand het in de foto intekenen. en moet je nog iets depoweren of hangt dat van de persoon af. alvast bedankt voor de reacties en waarschijnlijk voorbereiden op een enorme boost.!? hopen op wind zaterdag!!
|
|
|
Idefixe
|
Als je, voordat je uithaakt, even met een volledige gepowerde bar ( vol naar je toe dus) vaart , krijg je een aardig idee hoeveel kracht je vlieger gaat ontwikkelen bij het uithaken. Voordat je begint met allerlei tricks is het misschien verstandig om eerst eens gecontroleerd uit en in te haken. Vaar lekker gepowered aan de wind. Haal je donckydick uit je trapezehaak zodat je kunt uithaken. Even afvallen ( met de wind mee varen) en je kunt makkelijk uithaken. Houdt daarbij je vlieger laag anders vaar je meteen onder je vlieger door. Vlieger laag houden en aankanten met je board. Met een beetje wind zul je meteen geconfronteerd worden met het feit dat alle krachten nu via je armen lopen en niet meer over je trapeze. Heb je een beetje snelheid dan weer downwind varen. De kracht van je vlieger verminderd sterk ( je vaart er achteraan) en je kunt makkelijk inhaken om vervolgens weer aan te kanten. Vergeet niet om je donckydick weer ff terug te doen anders krijg je bij je volgende sprong een "leuke" verassing. Als je dit geintje goed onder controle hebt kun je gaan beginnen met je uitgehaakte tricks. Ikzelf vind een uitgehaakte raily helemaal top om te doen. Mijn grootste probleem: je hebt vooral in het begin een beste bak ruimte nodig. Voor bevestiging van je leash heeft Vincentt al een goed verhaal geschreven.
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
Ik ben er ook net mee bezig. Opzich gaat het goed alleen ik heb bij het inhaken dat de haak van mijn trapeze vaak over het karabijnhaakje van mijn leash gaat. Het zit ook een beetje in de weg want mijn chickenloop is al niet zo groot.(north 2006) Is er iets waardoor ik de haak van mijn leash kan bevestigen aan de chickenloop zonder dat hij helemaal onderin gaat zitten en weer in de weg zit?
|
|
|
kiter.raphael
|
was zaterdag veel te druk op de brouwersdam om hem te oefenen en heb ook de rvs ring nog niet dus maar de hooked railey steeds gedaan wel vet hoog gegaan er mee. had nog tijd over na de railey. kan niet wachten om het te oefenen lijkt mij een geweldige ervarin
|
|
|