Ik moet zeggen dat Robert H ook verdacht stil is. Na meerdere pm's geen reactie en ga ik er stilletjes van uit dat hij afgehaakt is Hoeveel sheets Hans wil laten sublimeren ga ik nog van m horen.
satijn? wtf nog nooit van gehoord. ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe de prepregmethode gaat werken icm 8210. misschien is het verstandig om je prepreg eerst met een korrel 180 te schuren, voordat je hem op je core lijmt? je prepreg is denk ik toch vrij ruw aan de laminaatzijde?
Voor wat betreft de hechting van een vacuumprepreg op de Karubacore ben ik niet zo bang. Ik dek mijn prepregs altijd af met een peelply die ik vlak voor het verlijmen afscheur. Hierdoor ontstaat een zeer goed hechtvlak die ik nooit van te voren opschuur. Het verlijmen doe ik met wat verdikte epoxy door toevoeging van aerosil.
Ook heb ik een lijmtest gedaan met een stukje ICP 8210,THV500 + harder 355 en een laagje glasweefsel. Het resultaat is veelbelovend
leon, over de hechting maak ik me geen zorgen, kan me alleen zo voorstellen dat een prepreg door de structuur van het peelply minder helder wordt, ook na verlijmen op je kern
Jongens ik zit jullie verhaal een beetje te volgen maar het heeft voor mij een hoog acadrabra gehalte. Dus ff in Jip en janneke taal; zo'n topsheet is dit nu gewoon een opgeleukte fullboard sticker waarbij het gewoon een kwestie is van plakken?? Sorry ik ben niet zo'n hobbybob maar ik zou best mijn boardje op willen leuken.
Robert H zit volgens mij nu een aantal maanden in het buitenland geen idee of hij hier nog gaat posten.
Peter, ik snap je insteek. Het is een afweging.....luchtbellen versus weefselstructuur. Anders is de volgende stap toch een pneumatische pers met een oppervlaktedruk > 2bar, dan weet je zeker dat je luchtbelvrij bent .
Bytheway.. Ozzy heeft een pneumatische pers gebouwd. Zijn resultaten waren verbluffend....geen luchtbellen en super transparant
« Laatste verandering: December 10, 2010, 20:48:39 door LeonB »
Topsheets verlijmen op een bestaand board heb ik geen ervaring mee en lijkt mij ook zeer lastig. Sommige topsheets van bestaande boards zijn op de bovenkant niet verlijmbaar en moet dan gestript worden. Dan kan je beter een custom laten bouwen door een van de zelfbouwfreubelaars hier op het forum .
LeonB: 1x set UVR200(solid); LeonB: 1x set transparant; Hansai: 1 x sheet transparant, 1x sheet UVR200(solid);
Voor donderdagavond aanleveren m.b.v. "YouSendit", een gratis tool waar je een week lang 100MB kan parkeren op een server. Denk er wel om 1x file te maken door te zippen.