Wimt
|
Volgens Shell, tot voor kort, kon de Noordzee nooit lekken.. In Siberie, ook koud, lekt ongeveer 30% van de olie weg, incl. de transport.. Terwijl zonne-energy,nano-vorm, NU al volledig concurrend is met olie. Het wordt tijd, dat we uit het warme badje stappen!!
|
|
|
|
|
Wimt
|
lees titel
|
|
|
|
|
Wimt
|
Ok, voor wie het nog niet begrijpt, want je handelen moet nu opeens heel anders worden, dus nu een simpel klein practisch voorbeeld Je tankt je auto, en ik weet: het kost een paar euro's, maar knoei expres een paar liter, zodat anderen dat ook doen: goed doen is gped volgen. Kost een paar euro's, maar is voor het goede doel
Nog een klein voorbeeld: lijn je hond niet aan in natuurgebied, zodat je hond de kans krijgt het laatste exemplaar te verorberen: scheelt Bonzo, en pakt ie ze niet, dan verjaagt ie ze wel, zpdat ze niet kunnen voortplanten. En, wees eerlijk, hond is toch ook natuur, niet dan?
|
|
|
Wimt
|
Vele natuurorganisaties vragen mij weer om hulp, maar ik zeg neen. Je geeft san nml. de schijn, dar natuurorganosaties wel de Rommel van je Hummer opruimen: red ik een pinguin, dan koopt ie meteen nog een Hummer voor zijn vrouw ook
Dus bij deze: wordt ook een kerosinevreter, en ga 4 keer per jaar in Brazilie kiten Please: ecocalypse now! Hoe eerder hoe minder de schade.
|
|
|
Wimt
|
Leg uit El Rudo, want meestal ben je niet zo voor mij.
Dus als het goed is begrepen, hebbeb natuurorganisaties niet meer het zielige caracter en die stomme bedelfunctie: voortaan eten zij een lekker broodje Panda (echt in China te verkrijgen), gaan ze allemaal in hun Hummer fikkie stoken op de laatste heide, en de laatste olifant wordt dan ritueel geslacht. Oliefant aan het spit, gebakken in zijn eigen olie, hmmm. Stropers krijgen een neushoorn hoorn als beloning, is meteen goed voor hun potentie, zodat er meer kleine stropertjes komen
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
vrij vertaald: Wimt probeert in z'n eentje zo'n eco-shock teweeg te brengen dat er een beslissende cultuur omslag plaatsvind, naar analogie van de kikker in warm water. Doet Wimt dat niet, dan glijden we langzaam af naar een onafwendbaar einde der dingen. Dat kan gebeuren omdat belanghebbenden al rookgordijnen opwerpend en sussend de onherstelbare schade die ze berokkenen bij het exploiteren van de laatste bronnen aan aandacht onttrekken. Zodoende kunnen zij zichzelf en de aandeelhouders nog tot het laatste toe vet bedruipen.
Wimt wacht niet tot iedereen verantwoordelijkheid neemt door z'n gedrag ten goede te veranderen, maar wil het proces eigenhandig versnellen zodat het broodnodige gevoel van urgentie zich aandient.
Mijn duiding reikt tot hier, voor het onderstaande geleuter staat wimt er weer alleen voor.
|
|
|
Wimt
|
In deze doet Philips maximaal mee: staan bovenaan bijna, als meest ecplogische electro producent. Dit is blijkbaar een moment opname, want een jaar eerder stonden ze in het nieuws, omdat ze hun giftige afval dumpten in Somalie. Nu ze vorig jaar hun voorraad in 1 keer hebben gedumpt, hadden ze dit jaar niks meer te dumpen, of ze hebben de titel gekocht of zo: in ieder geval: de uitdrukking eco stelt niks meer coor dankzij Philips, dus kan er weer meer vervuild worden, en dat is beter
Fsc- hout hetzelfde: een paar jaar geleden deed de Ned staat hier niet aan, maar nu is er alleen nog maar fsc- hout te koop: dus moeten ze wel. Nou wordt dat certificaat bijvoorbeeld in Indonesie uitgedeeld: het meest corrupte land van de wereld. 70% van dat hout is niet echt fsc dus, niet duurzaam, maar dat kan ook niet anders met zoveel houtconsumptie: sinds er een boomhighway door de Serengeti-Africa en door de Amazone gaan, is de kap in die landen afgelopen jaar vervijfvoudigd. gekapt ourwoud is binnen enkele jaren vaak woestijn, dus het schiet aardig op zo
|
|
|
Wimt
|
Tranen in mijn ogen, El Rudo, ik had het niet vetter kunnen zeggen ( had bijna een typfout gemaakt met die "El")
|
|
|
Idefixe
|
en de kikker zit ondertussen op de verlossende kus te wachten.
|
|
|
Wimt
|
Zeg je dat om het poetisch te maken, Idefix, of doel je met kikker op Ei Rudo, en of ik dermate homo ben om dat te doen?
|
|
|
Wimt
|
Heb je al geupload Idefix? Ik doe dit overigens allemaal energy zuinig met mijn mobiel, maar moet dat eigenlijk doen met de eerste electrisch telraam met mailfunctie
Heb ook nog van die spaarlampen, moet ik niet in de chemobox doen, en ik heb nog een oude spiraalkachel op zolder: als ik die electrische spiraal iets inkort, geeft ie nog licht ook. Bovendien moet dan de airco harder werken, in dit geval ook in de winter: dus ik krijg zo meteen een enorme carbonfootprint poot
|
|
|
Wimt
|
Nou was dat groene gedoe toch al zat: als je dan met zo'n eco- trut neukte, moest je condoom niet door het toilet, want dan smoren de vissen erin, maar in de rubber-recycl-eco-project: heel kort: die condooms, indien nog goed ( de meeste van mij zijn bijna doorgesleten), mogen naar de nikkerlandjes, om daar tot de draad versleten te raken. Volgens mij gaan ze ermee touwtje springen, want de bevolkingsgroei is daar explosief. Moet je ze natuurlijk wel goed uitwassen, anders krijg je grijze kinderjes. Dus sta je daar in de eco- winkel met je prestariebox: alweer heer Wimt, deze keer wel goed uitgewassen? En ze pluist ze dan allemaal na, waarbij meteen zichtbaar is dat ik maat large heb: je ziet meteen verschuiving achter de kassa's: die het wel met mij zien zitten, schaarden zich achter mij, de jaloursen met mindewaardifheidscomplex en klein pikkie gingen achter de andere kassa. Ik kreeg er meteen spaarzegels voor, dus drukte ze me meteen een hele rol in de handen. Behoef je niet blij mee te zijn, want ipv het oude kunstje doen, zit je dan de hele middag met die eco-trut zegeltjes te plakken in je condoomboekje, met kans op een snelkookpan, maar de eerste die stoom wil afblazen, ben ik dan
|
|
|
Wimt
|
En met dat facebook gezeil van tegenwoordig, is dat verhaaltje snel rond: dus als er weer zo'n eco-trut zegt of ik zegeltjes wil plakken met haar, weet ik weer hoe laat het is. Als ik dan vraag of ze een groene pruim heeft, wordt er opeens weer niet "groen" gedacht, en ro nkt ze weg op haar brullende electrofiets
|
|
|
Wimt
|
Nou vreten die groenen teveel groente en te weimig neushoorn, dus voor toch wat verzadiging kwam ze toch schoorvoetend terug met de vraag of ik groene vingers had voor haar groen pruim. Heb wel wat anders te doen dan wat saai met mijn fikken im overrijp fruit te roeren, dus zei ik dat ik wel een fsc-stammetje voor haar groene bak had. Dat vond ze een beetje gevoelloos, en letterlijk gezien had ze gelijk, dus probeerde ik het met eco- wortel, en dat viel wel in de smaak: wel rauw zo'n wortel natuurlijk.
|
|
|
DennisH
|
Wat een topic, hoop dat ze dit snel sluiten.. Beter ga je naar een klaag of eco forum..
|
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Wimt, gek genoeg ben ik het met je verhaal helemaal eens, vooral "maar omdat de leiders naar het volk luisteren, kijken die ook niet meer vooruit:" en het volk wordt er ook niet slimmer op, waar de verdeeldheid alleen maar groter wordt en er dus uiteindelijk helemaal niets meer beslist wordt, maar we het alleen maar laten doorkabbelen totdat het écht te laat is..
en dan vraag ik me af wat 'het' dan nog is..
|
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Een leider leidt, stuurt aan. Neemt beslissingen en verantwoordelijkheid... Managers luisteren, bewegen met de groep waar zij het meeste belang bij hebben... Gaat het fout, dan schuiven ze de schuld in iemand anders z'n schoen. Politici zijn managers geworden... Laf, meelopend. Het land gaat naar de kloten, niemand die beslissingen neemt, en als ze het doen dan schuilen ze achter een ander, gaat het fout dan wordt het modder gooien. Nederland heeft last van het waterhoofd syndroom... Boven 2 man die het werk uitvoeren, stan tig managers... En die vreten allemaal van: jawel de arbeider... Het wordt tijd dat ze hier meer gaan aansturen en minder managen... Aansturen lwerpt zijn vruchten af, managen.. Is de schade proberen beheersbaar te houden...
|
|
|
Wimt
|
Helamaal met jullie eens
Een groene laat geen scheet, maar doet een co2- emissie.
Je herkent ze zo, die groenen: wit kleurtje, met een rode kruis op hun rug, als een gemerkte boom: omhakken dus. Ze hebvben rimpels waar je botox verwacht, hangtieten waar je siliconen verwacht, wn ze zitten in een hoekje te kniezen. Het wordt tijd voor groenen vervolging, zoals de joden in de 2 de WO. Hun kleding kan zo in de zak van Max, met de persoon erbij. Ipv een AH-zak, hebbeb ze zo'n geitleren zak, past bij hun geiteharen sokken en -parfum. ze doen aan de hedendaagse hekserij: homeopatie, en enten hun kinderen niet in, zodat die op 3 benen lopen.
Inderdaad: de poltiek gaat helemaal nergens meer over. Zakt de wereld inmekaar, gaat groen links zeiken over een aftandse tekening op de koets, wat al niemand ooit was opgevallen:een neger die de koningin iets schenkt. Over ons koloniaal verleden dus. Die tekeing had dus moeten zijn: die neger waarvan wij de laatste schatten jatten. Zit KONINKLIJKE OLIE (Shell) Dus in Nigeria: da's vuile handen Maxima!
|
|
|