Beginneling

Lynn

Antwoord #25 Juni 23, 2008, 00:13:48
edit2Rapporteer  
Is het zo uitzonderlijkdat er uberhaupt gereageerd wordt dan, of wat?!
Morres

Antwoord #26 Juni 23, 2008, 04:49:00
edit2Rapporteer  
nee, dat nou ook weer niet, maar er werd wel veel, maar vooral veel/snel gereageerd Wink
Alferink

Antwoord #27 Juni 23, 2008, 04:51:42
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het met geslacht te maken heeft  Grin

enne, ja gewoon ff les nemen, veiliger voor jou en de andere kiters
Lynn

Antwoord #28 Juni 23, 2008, 21:47:51
edit2Rapporteer  
Ah, omdat ik een vrouw ben. Ik had het kunnen weten natuurlijk Wink

Maare; ik ga een gewone vlieger kopen om mee te oefenen, zou leuk zijn als het al een beetje lijkt op de technieken met een kite-vlieger, dus wat voor één raden jullie me aan?

Lynn
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #29 Juni 23, 2008, 22:16:42
edit2Rapporteer  
je zou een Peter Lynn kunnen nemen schater
http://www.peterlynnkiteboarding.com/, kijk even naar de impuls.
Maar ieder merk heeft zo z'n trainers, voor een paar tientjes zou je klaar moeten zijn, 1,5 á 2m2 moet genoeg zijn. suc6
Lynn

Antwoord #30 Juni 24, 2008, 01:08:01
edit2Rapporteer  
Ja zie het, leuk, maar hoe bestel je zo'n ding? ....
Lynn

Antwoord #31 Juni 24, 2008, 05:22:20
edit2Rapporteer  
Joehoeeee!
Is dit wat? Of te soft? Smiley

http://www.portecenter.nl/shop/porteseasons/eolo_vliegers/matras_vliegers/radsails_basic_145_groen
Geronimo79

Antwoord #32 Juni 24, 2008, 17:33:20
edit2Rapporteer  
gaat er om dat je vliegeren leert.. dus in mijn idee ook al is het een deltavliegertje van de bart smit of camping...
2 lijns 4 lijns.. maakt geen moer uit.. je gebruikt em hoogstens een 10x
als je even intensief oefend met zo'n vliegertje weet je goed hoe die werkt. het gaat er om dat je ging kitesurfen. Het scheelt je dan in die eerste les een hoop.

Heb vriendin van mij ook een weekje mijn naish trainer gegeven en die heeft daarna les gehad. klaar..
Radsails is prima. één met een barretje zou nog beter zijn. Maar goed we kunnen ook gaan overdrijven.
leeany

Antwoord #33 Juni 24, 2008, 18:18:43
edit2Rapporteer  
ben ik het niet helemaal mee eens..
een kite van 4-5m2 zou denk ik wat beter zijn omdat je dan ook meteen met wat heftigere krachten leert te kiten.
zelf begonnen met een 5 nasa, daarna 6 ozone samurai en toen een fuel 13m2. dan is die overstap een stuk kleiner. ( zon nasa is trouwens ook erg goedkoop )
van deltavlieger naar tube/bow/hybrid is natuurlijk wel een erg groot verschil  Huh
Geronimo79

Antwoord #34 Juni 24, 2008, 18:33:58
edit2Rapporteer  
kom op zeg.. het is maar kitesurfen hoor.. zo moeilijk is dat nou ook weer niet. gaat er om dat je als beginneling niet direct zo'n ding vol door het windvenster jaagd. Dus iedere beginner moet nu eerst een overdreven dure vlieger kopen omdat hij wil kiten.. terwijl als je dit tijdens je les gewoon leert je minder geld kwijt in totaal.. Lessen vind ik absoluut verstandig, en ben nog steeds voor een soort van kitecertificaat. Maar overdrijven is ook een vak.

Wat een onzin zeg. Meer als de helft van de eerdere kiters hier heeft NOOIT les gehad. en degenen die wel les gehad hebben vast niet meer als 6 uur. (alsof dat een rijkelijke ervaring is)En dan gaan we nu ineens hypocriet zeggen dat iemand persee eerst maar een grote vlieger moet kopen.. om vlieger ervaring op te doen? Het is best nuttig vliegerervaring op te doen, liefst matrasje.. maar 1,5m is meer als groot genoeg om het te oefenen.

We gaan wel erg overdrijven in die veiligheids geneuzel zeg.. misschien voeren we dan direct maar in dat de kiteinstructeur eerst een bewijs van goed gedrag van je moet ontvangen anders kon het wel eens fout gaan... pffff..

Laat haar 1 weekje met een klein matrasje spelen (die radsail mooi prijsje), en ze is verder dan veel van de leerlingen bij kitescholen. Er zijn godsamme bedrijven die als bedrijfsuitje naar een kiteschool gaan... en dat gaat ook prima..

leeany

Antwoord #35 Juni 24, 2008, 19:07:08
edit2Rapporteer  
als 1 les van 6 uur in jou ogen al niks uitricht. wat heeft het dan voor nut een simpele redsails of een delta te kopen.
je hapt er wel op zeg, shit
Morres

Antwoord #36 Juni 24, 2008, 19:18:46
edit2Rapporteer  
ik ben het met gernonimo eens, een vliegertje kopen is goed genoeg, je hebt geen 4-8meter nodig, gewoon vleigertje om het gevoe lvan besturen onder de knie te krijgen.
Scheelt bakken tijd in de les, heb ik gemekrt aan de mensen die ik les gegeven heb.
Geronimo79

Antwoord #37 Juni 24, 2008, 20:41:23
edit2Rapporteer  
Waarom ik er op hap, omdat we hier tegenwoordig wel lijken te geilen op het woord veiligheid. We worden wel aardig hypocriet met z'n allen. Meende dat deze sport ook een beetje te maken heeft met het gevaar op zoeken..  want was deze sport risicoloos, scheelde dat zeker de helft van de kiters.
Tuurlijk zijn lessen belangrijk. En 6 uurtjes les.. stelt weinig voor. Want als je echt alles doorneemt zoals veel IKO scholen pretenderen.. mwah dan ben je alleen aan theorie al een uurtje of 2 kwijt.

jah.. en dan kom je aan met neem een 4/5m vliegertje.. sjees.. weet je wat voor achterlijke kracht in die dingen zit? das 10 x gevaarlijker als een kite.
Het is gewoon weg nogal overdreven. Een simpel vliegertje, en die radsails is eigenlijk perfect zeker voor die prijs, is meer als genoeg. Om de vlieger ervaring op te doen voor een les.
Dus gewoon dat dingetje kopen, mooi prijsje. en volgend weekend leg je em in de schuur en neem je een uurtje of wat les.

Lynn

Antwoord #38 Juni 24, 2008, 22:24:37
edit2Rapporteer  
 Leuk zeg, kibbelende kerels Wink

Anyway; ik ga natuurlijk niet direct zo'n dikke vette kitevlieger kopen! Wat móet ik er al mee? :s Dan vlieg ik 36 meter de lucht in om vervolgens morsdood op de grond te pleuren..  Shocked
Nee, laat ik nou eerst zo'n kleiner ding eens onder controle houden en dan pas  het grotere werk..

Maar wel goed om jullie ideeen hierover te lezen, heb ik wat aan! Beetje risico maakt de sport natuurlijk leuk, maar het moet wel leuk blijven en ik wil niet half gehandicapt uit mijn eerste vliegeravontuur komen. Smiley

Is dat matrasje waarvan ik die link liet zien leuk genoeg? Ik vind ze namelijk best mooi.. Volgens mij wel goed om mee te beginnen. Maar zit daar trouwens een zelfde 'besturing' op als op een grote kitevlieger, zodat het echt al wel vergelijkbaar is en dergelijke?

Bedankt maar weer vast!

Lynn  Cool
El Rudo

Antwoord #39 Juni 24, 2008, 22:39:44
edit2Rapporteer  
Hey Lynn, ik had het voor m'n zusje uitgezocht:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,30434.msg365691/topicseen.html#msg365691
doet er je voordeel mee
Geronimo79

Antwoord #40 Juni 24, 2008, 23:42:01
edit2Rapporteer  
Dat radsails dingetje is prima. en ja hijs mooi.
Morres

Antwoord #41 Juni 24, 2008, 23:55:59
edit2Rapporteer  
ja die vlieger in je link is prima, bij mijn weten ook redelijke prijs, je zou ook op vliegerforum.com kunnen kijken of er iets 2e hands is, maar het komt er op neer dat je voor max 40euro goed kan oefenen.
Lynn

Antwoord #42 Juni 30, 2008, 03:57:19
edit2Rapporteer  
Hey hallo,

Even een kleine update; ben inmiddels een paar keer gaan vliegeren met een matras en MY GOD,dat gaat harder dan ik dacht. Heb zó'n spierpijn in mijn schouders.  Ik begin het principe geloof ik wel te snappen, alleen soms houd ik dat ding gewoon amper en word ik weer over 36 graspollen heengerukt om vervolgens bijna op mijn bek te gaan..  Shocked
Moet iets aan te doen zijn lijkt me (strand als ondergrond lijkt me sowieso al stukken relaxter..) dus ik blijf oefenen!

Jullie verdere tips hiervoor misschien?

Jocov

Geen avatar

Antwoord #43 Juni 30, 2008, 04:47:07
edit2Rapporteer  
Hee die Lynn,

Ik ben ook een beginneling, hoewel een wel iets oudere ..;-). Ik heb geen matrasje gekocht om te leren vliegeren en buiten een kleine delta vlieger, nul vlieger ervaring. Maar ik heb wel 2 lessen kitesurfen gevolgd. Dat hielp al zoveel om de basis onder controle te krijgen, dat ik mijn eigen setje gekocht heb. Na een keer of 6 geweest te zijn kan ik redelijk heen en weer varen zonder op mijn plaat te gaan.

Ik zou je aanraden om gewoon eens een lesje te nemen, ik weet het, het kost iets, maar je komt er verder mee richting kitesurfen en je weet gelijk of je het echt iets vind.

Zelf vind ik het een beetje overdreven om eerst in een weiland te gaan staan om te gaan oefenen met een klein vliegertje, natuurlijk je krijgt er vlieger ervaring mee, en dat is meegenomen. Maar dat moet je niet weerhouden om gewoon een les te nemen. En het te gaan ervaren wat kitesurfen precies is. 

In elk geval heel veel succes en hoop je dat je binnenkort je droom waar kunt maken. Het is in elk geval zeer de moeite waard.....;-)

ps als je over die 36 pollen heen getrokken word, kom je dan ook koeievlaaien tegen? ..;-) Roll Eyes
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #44 Juni 30, 2008, 04:56:18
edit2Rapporteer  
@ Lynn: vergeet niet dat je met kitesurfen niet al te veel met je kite hoeft te doen. Ieg geen loopings maken en als een bezetene heen en weer sturen.
Dus leer voor de kite rustig in de lucht te houden en rustig van helemaal links naar rechts te sturen e.d.
Goed om te leren hoeveel kracht een kite heeft.

Hoop dat je al aan het sparen was voor die 150 euro voor je eerste 2 kitesurflessen...
Lynn

Antwoord #45 Juni 30, 2008, 15:29:23
edit2Rapporteer  
Haha, mijn stukje had iets meer met een korreltje zout genomen mogen worden... het waren geen 36 pollen, maar misschien 17.. Smiley
Anyway; dit wás een les: vriendlief vond het wel een strak plan om eerst eens te ervaren hoe het vliegeren voelt als ik dat met een matrasvlieger zou doen. Leek mij ook een goed idee, dus vandaar. En nog wel van plan dit te gaan herhalen, oefenen, oefenen, oefenen.

Het werkt wel verslavend moet ik zeggen, heb nu alweer zin. Wil vanmiddag weer!  Grin
El Rudo

Antwoord #46 Juni 30, 2008, 15:44:10
edit2Rapporteer  
Kijk! Spierpijn en zin in gevaar, de eerste symptomen van een ernstige verslaving.
Overigens die matrasjes van 1,5 m2 zijn zo bloedsnel dat die gigantische lift (te voelen als trekkracht) opbouwen, zeker als je ze midden door het windvenster ramt. Met de wind die er van het weekend stond zou ik dat ook maar met moeite houden.
Zoals Jochem (waroo rider) zegt: met kitesurfen maak je minder stuurbeweging en vlieger je altijd vanuit de rand van het windvenster naar de stand waar 'ie genoeg power heeft om te varen. Als er genoeg wind staat dan hou je de kite in 1 positie.
Lynn

Antwoord #47 Juni 30, 2008, 16:18:12
edit2Rapporteer  
Ja ik snapte er ook niks van; ik moest dat matras maar onder bedwang houden, terwijl mijn vriend van ruim 100 kilo nog meegetrokken werd! Kom ik aan met mijn 60 kilo.. Lullig!

Maar goed; was wel goed om even te voelen wat de kracht kan doen.

Op naar de volgende keer (en 'm dan uit die powerzone houden dus..? Smiley)
El Rudo

Antwoord #48 Juni 30, 2008, 17:32:25
edit2Rapporteer  
kijk hier nog maar even naar, de 3rde kan je proberen om vanuit zitten op te staan (bv. naar links weg varen oefenen: linkerbeen gestrekt, rechterbeen gebogen, en tijdens de duikvlucht opstaan (over je linkerbeen)
De 4de is om "power houden" te oefenen.
Lynn

Antwoord #49 Juni 30, 2008, 17:50:36
edit2Rapporteer  
Hey El Rudo, bedankt voor je schema'tje. Die had ik inderdaad al eens eerder langs zien komen.
Ik heb trouwens nog gezocht naar meer 'lees-en leervoer (liefst met schema'tjes), maar vind weinig. Heb jij nog links voor me?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.