naishdude
Gast
|
Ik had deze link geplaatst, ter informatie, dat er wel degelijk wordt gepraat, en dit van alle kanten, Ikzelf ben een absolute (kitesurf)beginner, maar kom al wel 30j windsurfen aan de brouwersdam, ik heb de dingen zien veranderen. Ik vind wel dat er bepaalde punten zijn waar kiters gelukkig kunnen om zijn dat ze aangehaald worden: Geen families met kinderen enz op het extreem strand(gaan ze daar ook razzia's tegen houden met direkt bekeuren?? zoals bij de kiters is gebeurd)
Een duidelijker voorlichting, voor zowel kiters als de rest, het plots verbieden van bepaalde zones zonder degelijke informatie, de politie "razzia's enz...was wel degelijk een slecht beleid.
Het hing af van tegen wat tijd dat bepaalde onwetende kiters bij de Brouwersdam aankwamen, dan staan die borden met verboden te kiten op de vuilnis emmers ook kompleet afgedekt en verstopt door de auto's en caravans en Mh enz.. Dus alles wat verduidelijken is een eerste opdracht.
Ook alles op één hoopje proppen werkt niet echt, ik weet dat toen met het pinksterweekend, het pas laat op maandagavond begon te waaien, wie er toen nog aanwezig was ging natuurlijk en wou dat windje nog wel meepakken, pinksteren is natuurlijk ook een druk weekend, maar toen ik (het was ebbe) met mijn kite en lesgever voorzichtig het water opgingen ben ik na een tijdje gestopt, de kites vlogen om me heen, ik durfde niet meer te starten, dit is natuurlijk door mijn onkunde, ook omdat sommigen het leuk vonden om mij als rondingsboei te gebruiken, maar voornamelijk het gevolg van compressie, ik bedoel daarmee, alles op één plaatsje bij elkaar zetten, dit is vragen om ongelukken en het is nu nog geen hoogseizoen!!
Ik hoop dat er nu met deskundigen van de situatie wordt gepraat en dat dit tot wederzijdse oplossingen komt, het gaat het me ook wat lijken dat zeeland (tenzij het kapitaal bepaald dat net da tstuk natuur best een tweede maasvlakte kan worden) het plekje is waar voor heel nederland een natuurmuseum moet gemaakt worden, als je daar eens rondkijkt hoeveel natuur er is ....
Mijn voorstel zou ook zijn het stuk strand dat van het werkhaventje aan zee tot an de vuurtoren loopt daar een groot stuk van aan de kiters toe te kennen, bvb vanaf het strandpaviljoen, richting vuurtoren, daar zie je bijna nooit iemand..en dan kunnen ze bij zuidwind nog een beetje veilig kiten , maak zo ook een zone langs het strand dat van de dam naar de kop van Renesse loopt, dan heb je ook veel minder problemen met noordoost, en iedereen tevereden... greetz Frank
|