Safety Best 2008 bar werkt niet!

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #75 Juli 27, 2008, 17:14:19
edit2Rapporteer  
SPRUCE...

Die behoefte is er altijd en misschien dat BEST iets met jou bevindingen kan zodat ze de bar (safety)van 2010 kunnen verbeteren... Maar voor dit moment zou ik zeggen.... Kiteonly en een bar kopen dat wel voldoende safety bied  ThumpsUp

Euh jij vaart dus een BEST zonder problemen met een Eclipse bar?

Nee nog niet gedaan maar dat moet geen probleem zijn want beiden barsystemen zijn bedoeld voor 4 lijns SLE kites.. Ik zeg alleen wanneer ik weer een BEST kite zou varen dan zou ik mijn eigen bar gebruiken.. Safety first  Undecided  en dan heb ik ook minder ruzie met de lease  schater
spruce

Berichten: 451
Antwoord #76 Juli 27, 2008, 17:17:26
edit2Rapporteer  
Hoeveel cm trekt hij jou powerlijnen korter bij trekken van safety?
Dat is de lengte van je depowerkoort + powerstrap volgens mij
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #77 Juli 27, 2008, 18:34:17
edit2Rapporteer  
Hoeveel cm trekt hij jou powerlijnen korter bij trekken van safety?
Dat is de lengte van je depowerkoort + powerstrap volgens mij


Het heeft niet veel met cm te maken.. de 5th line is bevestigd aan de bovenzijde van de strap en daarmee haalt hij alle power uit je kite. Test het maar eens bij je eigen kite... Je kunt namelijk, met de kite op 12uur, met  1 hand je kite uitgehaakt vasthouden. Anders kun je altijd nog mijn bar een x testen of contact opnemen met de importeur... Check dit filmpje en dan snap je wat ik bedoel  ThumpsUp

http://www.vimeo.com/655514/
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #78 Juli 27, 2008, 19:39:07
edit2Rapporteer  
Ja filmpie al eens eerder gezien.

Moet ik ook maar eens proberen op het water, vraag me af of het ook zo makkelijk gaat met een 7 metertje in harde wind.

Ziet er goed uit die eclipse bar, zelf de release kan je instellen op licht of zwaar.  ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #79 Juli 27, 2008, 20:03:10
edit2Rapporteer  
Ja filmpie al eens eerder gezien.

Moet ik ook maar eens proberen op het water, vraag me af of het ook zo makkelijk gaat met een 7 metertje in harde wind.

Ziet er goed uit die eclipse bar, zelf de release kan je instellen op licht of zwaar.  ThumpsUp

Ja dan werkt die methode ook..... Of je nu met een 14m2 in 18knoop staat of met een 7m2 in 30 knoop.. de werking is hetzelfde. Ik geef mijn kite altijd op die wijze over aan andere kiters. Die gasten van Eclipse gewoon erg goed bezig.. Ik kan gewoon zonder moeite met mijn 10m2 thruster in 35 knopen varen en heb dan altijd nog het vertrouwen in de werking van de safety.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #80 Juli 27, 2008, 20:10:55
edit2Rapporteer  
Hoeveel cm trekt hij jou powerlijnen korter bij trekken van safety?
Dat is de lengte van je depowerkoort + powerstrap volgens mij


Het heeft niet veel met cm te maken.. de 5th line is bevestigd aan de bovenzijde van de strap en daarmee haalt hij alle power uit je kite. Test het maar eens bij je eigen kite... Je kunt namelijk, met de kite op 12uur, met  1 hand je kite uitgehaakt vasthouden. Anders kun je altijd nog mijn bar een x testen of contact opnemen met de importeur... Check dit filmpje en dan snap je wat ik bedoel  ThumpsUp
http://www.vimeo.com/655514/


Ik denk dat je mijn vraag verkeerd heb begrepen.
Indien je een extra lijn door je bar als safety gebruik, dan word hij dusdanig ver gedepowered totdat bovenzijde van de strap tegen je bar zit.
Aangezien de afstand vanaf Chickenloop tot boveneinde strap bij een BESt bar stukken korter is dan bij een Eclipse bar, vroeg ik me dat daarom af.
 
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #81 Juli 27, 2008, 20:20:39
edit2Rapporteer  
Nee ik heb je vraag volgens mij wel goed begrepen... Het afstand maakt namelijk niet zoveel uit want je 5th line pakt je powerlijnen beet net zoals die gast op het filmpje... En bij de nieuwe BEST kites is de overbrenging vergroot door die extra katrollen op de bridle is zal de werking met de Eclipse bar altijd goed zijn of anders zelf een 5th line proberen te maken  ThumpsUp
posty

Berichten: 2454
Antwoord #82 Juli 28, 2008, 14:12:55
edit2Rapporteer  
dus het is gewoon releasen op allebei de frontlijnen...

nou ik wil het wel eens zien als er bv 1 stuurlijn om de bar is gedraaid, de kite aan het loopen is en dan releasen op allebei de frontlijnen.

het dubbel depower koord van best komt zowat op het zelfde neer alleen valt de kite naar de zijkant van het windvenster en kun je gelijk herstarten.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #83 Augustus 03, 2008, 00:43:51
edit2Rapporteer  
Vandaag heb ik eindelijk de omgedraaide stopperbal + ingewaxte depowerkoort kunnen testen.
Een echte aanrader om dat even te doen.

Ik trek de stopperbal beetje naar beneden tijdens het varen en in panieksituaties duw ik hem met de bar volledig omhoog. Mijn safetyleash zit aan 1 stuurlijn voorlopig. Nu vaart dat nog lekker, maar als je met je bar moet gaan draaien, dan is dat niet mogelijk.
Binnenkort eens ff informeren wat BEST nog voor uitbreidingen heeft op dit gebied en anders zelf ff knutselen.
terrorwally
Gast
Antwoord #84 Augustus 08, 2008, 09:55:10
edit2Rapporteer  
heeft iemand dit al op het forum van bestkiteboarding geplaatst? Heb de 2008 bar net nieuw en ik verwacht gewoon dat de safety werkt.

is dit geen oplossing:



hiermee kom je toch niet in de problemen als je rotaties maakt? waarom moet die lijn altijd door het gat gaan van de bar? kan je het niet gewoon los houden? Kortom, dan hangt de groene lijn gewoon los.

Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #85 Augustus 08, 2008, 10:44:00
edit2Rapporteer  
Werkt niet. De "groene lijn" draait dan om je chickenloop heen. Ruimtelijk inzicht...stel je de groene lijn voor als vast gemaakt aan het rode lusje van de chickenloop (dit mag natuurlijk nooit, maar hier komt het constructie-technisch op neer als alles is bevestigd aan 1 trapeze). Als je dan de chickenloop draait (dat gebeurt er namelijk bij rotaties), draait de groene lijn om de chickenloop heen.
terrorwally
Gast
Antwoord #86 Augustus 08, 2008, 10:49:07
edit2Rapporteer  
Werkt niet. De "groene lijn" draait dan om je chickenloop heen. Ruimtelijk inzicht...stel je de groene lijn voor als vast gemaakt aan het rode lusje van de chickenloop (dit mag natuurlijk nooit, maar hier komt het constructie-technisch op neer als alles is bevestigd aan 1 trapeze). Als je dan de chickenloop draait (dat gebeurt er namelijk bij rotaties), draait de groene lijn om de chickenloop heen.

als je hem gewoon door het zelfde gat doet? kortom, 3 lijnen erdoorheen?
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #87 Augustus 08, 2008, 11:05:48
edit2Rapporteer  
Mij is geleerd dat je de safetyleash op 2 plekken kan vastmaken:
- Het metalen ringetje dat naast de chickenloop zit, of
- Aan het metalen ringetje van 1 van de frontlijnen (in het midden)

Eerste zou zijn voor mensen die sprongen en kiteloops maken, tweede voor beginners (ik dus). Irritant aan optie 2 is dat je safeteyleash dan dus binnen de kortste keren om je depower gedraaid zit, en ik los dat op/in het water niet zo snel op.

ALS je stopperbal en die wartel en alles gewoon soepel lopen, is er toch geen probleem om optie 1 te gebruiken, het metalen ringetje bij je chickenloop?

(Nou ja de Best bar 2009 is er bijna, kunnen we de discussie nog eens gaan voeren... Als we allemaal 'upgraden' dan...)
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #88 Augustus 08, 2008, 12:46:24
edit2Rapporteer  
heeft iemand dit al op het forum van bestkiteboarding geplaatst? Heb de 2008 bar net nieuw en ik verwacht gewoon dat de safety werkt.

is dit geen oplossing:



hiermee kom je toch niet in de problemen als je rotaties maakt? waarom moet die lijn altijd door het gat gaan van de bar? kan je het niet gewoon los houden? Kortom, dan hangt de groene lijn gewoon los.



Ja je komt wel in de problemen bij rotaties omdat de leash weer aan je harnas vast zit!!
Spin je bar maar weer terug nadat je een rotatie gemaakt hebt en je ziet het probleem

En het ringetje bij de CL bied ook niet meer safety (depower) dan wanneer je gewoon ingehaakt zit.

Enige oplossing(veilig en gebruiksvriendelijk) is dus dat de lijn door de bar loopt en op beiden powerlijnen wordt aangesloten. Met een powerlijn blijf je het risico lopen dat de kite kan gaan loopen
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #89 Augustus 08, 2008, 15:44:12
edit2Rapporteer  

En het ringetje bij de CL bied ook niet meer safety (depower) dan wanneer je gewoon ingehaakt zit.

Enige oplossing(veilig en gebruiksvriendelijk) is dus dat de lijn door de bar loopt en op beiden powerlijnen wordt aangesloten. Met een powerlijn blijf je het risico lopen dat de kite kan gaan loopen

:???: Dat is toch precies wat dat metalen ringetje bij de chickenloop doet? Aannemende dat de lijn naar je beide powerlijnen soepel door je bar, stopper, en wartel en weer terug loopt, dat wel.

Bij het door de bar voeren van je safetyleash en dan aan 2 powerlijnen vastmaken maak je de kans volgens mij alleen maar groter dat je vet in de problemen komt als je lijnen om wat voor reden dan ook in de knoop raken (3 lijnen dan ipv 2 lijnen nu). Is onwaarschijnlijk, I know, maar toch.

spruce

Berichten: 451
Antwoord #90 Augustus 08, 2008, 21:36:33
edit2Rapporteer  
Ik zag laatst iemand met een 5e lijn varen op de 2008 bar.
Was een aardig alternatief voor alle problemen, maar beetje schandalig dat je voor een kite van 700e nog zelf de veiligheid moet gaan verbeteren.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #91 Augustus 09, 2008, 00:54:48
edit2Rapporteer  
ik weet niet hoe je er iedere keer bijkomt maar behalve dat je de stopper om moet draaien werkt de safety gewoon goed dusss.....
dat neemt niet weg dat ze er wel wat beter over na kunnen denken!
en de 2009 bar heeft alleen maar een andere CL...
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #92 Augustus 09, 2008, 19:03:15
edit2Rapporteer  
heeft iemand dit al op het forum van bestkiteboarding geplaatst? Heb de 2008 bar net nieuw en ik verwacht gewoon dat de safety werkt.

is dit geen oplossing:
Dit heeft Naish dus in 2007. Beetje irritant af en toe.


hiermee kom je toch niet in de problemen als je rotaties maakt? waarom moet die lijn altijd door het gat gaan van de bar? kan je het niet gewoon los houden? Kortom, dan hangt de groene lijn gewoon los.


Poeri

Berichten: 114
Antwoord #93 Augustus 10, 2008, 00:27:09
edit2Rapporteer  
Ik heb er vandaag weer mee zitten klote op het water, werkt gewoon niet! Veel te veel power blijft ie houden bij trekken van CL
Stopperball en stiffy disc houden depowerlijn gewoon tegen om een keer zo lang te worden, met veel moeite er doorheen gekregen. Ja en dan is de power redelijk afgenomen.

Dus 2009 bar geen gehoor aan dit probleem gegeven?
Ik heb 300 euri voor die bar betaald! verwacht en na behoren werkend saftey systeem.
Ben benieuwd wat Best hier meedoet...
spruce

Berichten: 451
Antwoord #94 Augustus 10, 2008, 00:32:25
edit2Rapporteer  
Begrijp ook niet dat het bij sommige mensen wel werkt.
Zoveel toleranties zit er nou ook weer niet op de productie.
De totaalweerstand is idd gewoon te veel.

2009 bar blijft volgens mij hetzelfde, op de CL na dan.
Vermoed dat ze daar nu soort ironheart systeem zoals North erop hebben zitten

Poeri

Berichten: 114
Antwoord #95 Augustus 10, 2008, 00:38:00
edit2Rapporteer  
als je dan kijkt na al die andere kites. zonder problemen een veilige saftey met bijna alle power eruit...
Dat zou je van Best ook verwachten voor dat geld!

heb jij nu al een oplossing Spruce? neem aan dat je hiermee na je dealer bent geweest?
spruce

Berichten: 451
Antwoord #96 Augustus 10, 2008, 01:08:15
edit2Rapporteer  
als je dan kijkt na al die andere kites. zonder problemen een veilige saftey met bijna alle power eruit...
Dat zou je van Best ook verwachten voor dat geld!

heb jij nu al een oplossing Spruce? neem aan dat je hiermee na je dealer bent geweest?

Ja heb het de dealer Xwatersport laten weten en die hebben aangegeven om de leash aan een stuurlijn te bevestigen. Zij staan daar natuurlijk ook een beetje machteloos in.
5e lijn is een oplossing
Poeri

Berichten: 114
Antwoord #97 Augustus 10, 2008, 11:09:53
edit2Rapporteer  
Machteloos? hun zijn jou aanspreek punt om het op te lossen, jij betaald veel geld voor een goede saftey!
Nieuwe bar of verbetering in dit systeem zou ik eisen.
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #98 Augustus 10, 2008, 12:52:50
edit2Rapporteer  
als je dan kijkt na al die andere kites. zonder problemen een veilige saftey met bijna alle power eruit...
Weet niet of dat nou klopt. Gisteren met een Gaastra Jekyll 2008 gevaren en de enige safety is de "100% depower". Als er dus een lijn breekt en de kite gaat loopen, is geheel releasen de enige oplossing. Er zit geen mogelijkheid voor een leash aan één stuurlijn/frontline op.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #99 Augustus 10, 2008, 17:41:21
edit2Rapporteer  
Check dit ff.  Ze hebben naar hun achterban geluisterd en de goede dingen behouden en mindere dingen vervangen...
Zoals ik al zei.... waarom geen bar van een ander merk op de kites varen. Bar is nu ook in lengte aan te passen dus heb je maar 1 bar nodig.
http://www.extremekites.com.au/product-watch/accessories/eclipse-2009-bar-20080715337/
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.