Tarifa in najaar/winter?

Mriek

Oktober 08, 2008, 20:22:04
edit2Rapporteer  
Wie heeft er ervaring met kitesurfen in Tarifa tussen november en april? Ik was er van de zomer, vond het een klein paradijsje en ga voor een half jaar terug. Weet alleen nog niet wanneer ik wil gaan: volgend jaar zomer of juist overwinteren. Daarnaast wil ik deze winter een week of twee gaan. Mits het qua kiten de moeite waard is. Hoe is de wind? Hoe zijn de golven, zowel bij Levante als Poniente? Wanneer kun je nog een beetje comfi kamperen?
kees69

Antwoord #1 Oktober 08, 2008, 20:59:06
edit2Rapporteer  
Ben net terug uit Tarifa, vond het kwa paradijs wel meevallen. Vond de wind erg vlagerig en zee zeer shop. Heb echt mega veel gasten in de problemen gezien die kite niet meer konden opstarten als ze op zee zaten, en resque????  Had er meer van verwacht moet ik zeggen, gezellige strandtentjes enzo.
Maar is natuurlijk personlijke ervaring. Wel erg veel campings daar dus dat zal toch geen probleem zijn
Lex

Antwoord #2 Oktober 08, 2008, 22:27:24
edit2Rapporteer  
Ben ook benieuwd, willen er in de krokusvakantie heen gaan. Statistieken zien er wel aardig uit:)

http://www.windguru.cz/nl/historie_statsw.php?ntype=n&stattype=1&odmes=1&odrok=2003&domes=10&dorok=2008&id_georegion=150&id_zeme=724&search=&id_region=0&mis_spot=43&id_typspot%5B1%5D=1&id_typspot%5B2%5D=2&id_typspot%5B3%5D=3&id_typspot%5B4%5D=4&id_typspot%5B5%5D=5&id_typspot%5B6%5D=6&id_typspot%5B7%5D=7&id_typspot%5B999%5D=999&mis_fav=0&id_spot=43&odeslano=1&model=gfs
Mriek

Antwoord #3 Oktober 09, 2008, 16:17:38
edit2Rapporteer  
Handig! Qua wind lijkt het seizoen idd niet zo gek veel uit te maken. Hm, dan toch maar voor de fijnere temperaturen gaan Grin
Furias

Geen avatar

Antwoord #4 Oktober 13, 2008, 19:41:34
edit2Rapporteer  
Ik ben eind April er 10dagen geweest. Heb geen wolk gezien kamperen ging ook goed snachts koelde het wel wat af maar overdag tegen dertig graden.

De wind zat erg mee volgens mij 9 van de 10 dagen gevaren waarvan 2x met een 12mtr rest van de dagen gewindsurft met 4.7 had geen kleine kite. Zou zeker een 7mtr meenemen het waait er snel hard als het eenmaal begint te waaien. Bij harde wind uit oosten heb je flinke deining met af en toe een golf die omslaat. Vanuit de andere kant zijn de golven een stuk groter maar echt last van een branding had je daar niet!

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.