Beginner met nog een paar vragen!

arjandevries

Berichten: 57
Logs: 0 | 66 uur
Juni 01, 2014, 19:19:12
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum sinds gisteren. Ik ben 17 (bijna 18) woon in drenthe en ben al een paar jaar aan het powerkiten. Na 3 jaar lang te hebben nagedacht om de overstap naar het kitesurfen te maken heb ik dan nu toch besloten om te beginnen. Dit mede doordat ik bijna een autorijbewijs heb wat alles meteen een stuk gemakkelijker maakt. Ook gaat mijn moeder na de zomervakantie in Lemmer werken, ik zal dus ook af en toe met haar mee kunnen rijden! Genoeg reden om maar eens een start te maken met deze (voor mijn gevoel) prachtige hobby.

Ik ga begin Augustus 2 week naar workum toe om te kamperen en daar ga ik een 3 daagse cursus volgen om het kitesurfen onder de knie te krijgen  ThumpsUp Als het inderdaad is wat ik er van verwacht (wat haast niet anders kan) koop ik na die cursus zelf materiaal zodat ik lekker verder kan oefenen! Ik heb hierover echter nog wat vragen.

Ik kan via die kiteschool een complete set met een F-one bandit V uit 2012, of een F-one trust uit 2013 kopen. Hierbij zit een 136 board en zittrapeze etc. Ik zit alleen heel erg te twijfelen over de maten van de kite. Ik weeg op dit moment 61kg (ben 1,91 lang) maar ben nu vrij veel bezig om aan te komen. Waarschijnlijk zal ik straks ergens rond de 65-70kg wegen. Als ik de topics hier zo door lees kom ik op dit moment uit op een 7/10 combinatie met mijn huidige gewicht  als ik straks wel 70kg weeg word dit 8/11 of 9/12. Ik zit er op dit moment dan ook aan te denken om eerst maar 1 kite te kopen (een 9) en daar eerst mee te gaan kiten. Als ik dan straks wel 70kg weeg kan ik daar zo een 12 bij kopen, dat is voordeliger dan eerst een 7 en 10 kopen en dan later nog een x moeten omdat ik een stuk zwaarder ben geworden.

Ik was wel benieuwd of hier mensen waren die hier een goede oplossing voor hebben, en of ik zo goed zit met de maten? Er is zo enorm veel te lezen en overal kom je weer wat anders tegen. Wat zouden jullie in mijn geval aanraden? En zouden jullie een set met een Bandit uit 2012 of een Trust uit 2013 kopen?

Alvast hartstikke bedankt voor de reacties!!
rhmulder

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #1 Juni 01, 2014, 19:48:40
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe snel jij aankomt, maar dat zal best nog een tijd duren. Als ik jou was zou ik eerst een grotere kite kopen, omdat de zomer eraan komt met veel dagen met weinig wind en dan later een kleinere erbij als je er niet meteen 2 wilt kopen. Door veel te kiten val je trouwens ook weer af. Een 10m lijkt me prima. Als je nou een beetje een populaire kite koopt, zoals de F one bandit, North Rebel of Naish Park, dan verkoop je hem ook weer snel als en andere maat nodig hebt. Wat moet je betalen voor die kites via de kiteschool? Zijn het nieuwe of gebruikte kites? Oppassen dat het geen leskites zijn, die zijn vaak 1000 keer op het water geklapt en dat komt de duurzaamheid niet ten goede.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #2 Juni 01, 2014, 19:59:12
edit2Rapporteer  
Met jouw gewicht (ook mocht je 70/75kg gaan wegen) zou ik niet groter dan een 10m /10,5m gaan. Kun je prima mee uit de voeten bij 15-20 knopen. Kun je altijdnog een 7m erbij kopen voor de dagen met hardere wind.
Vanwaar je keuze voor een zit- ipv heuptrapeze?

arjandevries

Berichten: 57
Logs: 0 | 66 uur
Antwoord #3 Juni 01, 2014, 20:07:59
edit2Rapporteer  
Heey, allereerst bedankt voor de reacties!

Het is een complete set met een kite, board, bar, pomp, trapeze en wetsuit. Zegmaar alles wat er nodig is om van start te kunnen! Ze staan op hun site als "demo kites" (op de site van Antix sports) ik heb om eerlijk te zijn geen idee wat dat inhoud? http://www.antixsports.com/?shop=complete-kitesurfset-bandit5 hier is de link!

Ik ga dan inderdaad gewoon voor een 7/10 combi!
De hele set met 2012 materiaal en een 10m2 kite betaal ik €1149 voor, met een 7m2 kite erbij €1578.

Als het inderdaad lesmateriaal is kan ik denk ik beter op marktplaats gaan kijken, maar dan heb je dat probleem waarschijnlijk ook wel een beetje? Nieuw materiaal kopen gaat hem simpelweg niet worden en de komende zomer alles huren is ook zonde van het geld.

Ik lees op internet overal dat een zittrapeze voor beginners makkelijker is (doordat je in het begin vaak last hebt van het omhoog schuiven van een Heuptrapeze). De trapeze die bij de set zit is ook een zittrapeze. Deze kan ik altijd nog verkopen en dan een Heuptrapeze kopen
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #4 Juni 01, 2014, 21:06:59
edit2Rapporteer  
Dit is de eerste keer dat ik lees dat zittrapeze makkelijker zou zijn? Zelf heb ik ze in het begin allebei getest en ik vond de heuptrapeze zo veel beter zitten. Het zwaartepunt zit trouwens anders, dus kan je het beter van de eerste keer goed doen Smiley

En last hebben van het omhoog kruipen lijkt me nu niet echt iets eigen aan een beginner? Het is wellicht gewoon omdat je nog vaker je kite op 12u zet ipv veel lager? Eenmaal je op het water gaat zal dit ook geen probleem meer zijn dan.

En demokite klinkt als een kite die voor les is gebruikt. Of in het beste geval echt een demo kite voor diegene die het willen testen om dan een nieuwe aan te kopen. Als het echt veel goedkoper uitkomt om die set met demo kite te kopen, kan je beter iemand meevragen die goed weet waar op te letten voor slijtage.
arjandevries

Berichten: 57
Logs: 0 | 66 uur
Antwoord #5 Juni 01, 2014, 21:14:32
edit2Rapporteer  
Dit is de eerste keer dat ik lees dat zittrapeze makkelijker zou zijn? Zelf heb ik ze in het begin allebei getest en ik vond de heuptrapeze zo veel beter zitten. Het zwaartepunt zit trouwens anders, dus kan je het beter van de eerste keer goed doen Smiley

En last hebben van het omhoog kruipen lijkt me nu niet echt iets eigen aan een beginner? Het is wellicht gewoon omdat je nog vaker je kite op 12u zet ipv veel lager? Eenmaal je op het water gaat zal dit ook geen probleem meer zijn dan.

En demokite klinkt als een kite die voor les is gebruikt. Of in het beste geval echt een demo kite voor diegene die het willen testen om dan een nieuwe aan te kopen. Als het echt veel goedkoper uitkomt om die set met demo kite te kopen, kan je beter iemand meevragen die goed weet waar op te letten voor slijtage.

Ik ben het al op meerdere sites tegengekomen, dit heeft inderdaad met het omhoog kruipen te maken doordat je de kite in het begin vaak boven je hebt hangen. Als ik er zo eens over na denk kan ik inderdaad misschien beter voor een heuptrapeze gaan met eerst 1 goede (nieuwe) kite (10m2) en dan later er nog een 7m2 bij kopen. Als je eenmaal die lessen hebt gehad zal de tijd waarbij je kite op 12u hangt inderdaad minder worden!

ik zal eens opzoek gaan naar een overjarige 10m2 kite in combinatie met een board. dan kan ik zelf een heuptrapeze en wetsuit kopen en zit je niet vast aan het materiaal wat bij die set zit...
rhmulder

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #6 Juni 01, 2014, 21:30:32
edit2Rapporteer  
Als ze het bij een kiteschool over demokites hebben, dan bedoelen ze eigenlijk leskites, maar als ze dat erbij zetten is het slecht voor de verkoop. Ik kwam op Markplaats een setje North Rebels 2013 7m, 10m met nieuwe bar en board tegen. Zie link beneden. Ik vaar zelf ook Rebels en het zijn echt topkites voor zowel de beginner, door veel depower en makkelijk upwind varen als voor meer gevorderden vanwege de super hangtime! Hij vraagt €1750,-, maar je moet ze vast voor €1500,- wel kunnen krijgen. Kijk maar of het iets voor je is. Ik zou trouwens zeker voor een heuptrapeze gaan. Bijna niemand vaart met een zittrapeze, omdat een heuptrapeze veel meer bewegingsvrijheid kent. Verkopen van een zittrapeze zal daarom ook niet zo makkelijk gaan. Er is weinig vraag naar. Succes verder met lessen en het zoeken naar goed materiaal

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m808882997-north-rebel-2013.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&5previousPage=lr

JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #7 Juni 01, 2014, 21:48:05
edit2Rapporteer  
heey arjan,

leuk dat je gaat beginnen man!
ik zou idd voor de 10/7 combi gaan en eens goed gaan kijken op mp!
je kan daar echt leuke kites vinden voor relatief weinig geld. echter kijk wel de kite goed na!

over een heup trapeze ben ik het helemaal mee eens. kom van windsurfen af en daar begonnen met een zit, wat altijd naar bij het zaakje zit. daarna 1 keer een heuptrapeze gehad was verkocht.
met kitesurfen gelijk een heup gekocht en zeker geen spijt gehad.

over een kite, kan je idd kiezen voor een wat bekender merk ook als je naar die 70kg wilt gaan (ik heb de kilos in de uitverkoop 2 +1 halen )

koop alleen niet te oud! begrijp dat het budget wel redelijk is.
zelf heb ik zoiets van liever een wat nieuwere kite en een ouder boardje (2010/11 of zo)
reden boardje KAN je misschien wat sneller kwijt raken.

mijn eigen merk effe aanprijzen
ik vaar met switchkites, is nu een jaar of 3/4 op de markt. en maakt echt wel degelijk spullen. ook niet heel duur! in vergelijking met north cabrinha ect. ik vind ze qua kwaliteit niet onder doen voor de benoemde merken. echter verkopen ze waarschijnlijk niet heel chill door maar daar heb ik geen ervaring mee. (koop ik ze echter wel 2de hands bij een adresje)

verder als je een nieuwe koopt alround doe je niks verkeerds het is naar mijn mening vooral welk merk en de vibe er omheen fijn vind. als beginner merk je niet veel van de verschillen bij de alround kites zeg maar.

hoop dat je er wat aan hebt.
arjandevries

Berichten: 57
Logs: 0 | 66 uur
Antwoord #8 Juni 01, 2014, 22:06:12
edit2Rapporteer  
Als ze het bij een kiteschool over demokites hebben, dan bedoelen ze eigenlijk leskites, maar als ze dat erbij zetten is het slecht voor de verkoop. Ik kwam op Markplaats een setje North Rebels 2013 7m, 10m met nieuwe bar en board tegen. Zie link beneden. Ik vaar zelf ook Rebels en het zijn echt topkites voor zowel de beginner, door veel depower en makkelijk upwind varen als voor meer gevorderden vanwege de super hangtime! Hij vraagt €1750,-, maar je moet ze vast voor €1500,- wel kunnen krijgen. Kijk maar of het iets voor je is. Ik zou trouwens zeker voor een heuptrapeze gaan. Bijna niemand vaart met een zittrapeze, omdat een heuptrapeze veel meer bewegingsvrijheid kent. Verkopen van een zittrapeze zal daarom ook niet zo makkelijk gaan. Er is weinig vraag naar. Succes verder met lessen en het zoeken naar goed materiaal

https://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m808882997-north-rebel-2013.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&5previousPage=lr



Bedankt allemaal voor de reacties weer!!  ThumpsUp ik ga er zeker wat mee doen. De reden dat ik me hier aangemeld heb is ook inderdaad om eerst eens te horen (lezen) hoe anderen over bepaalde dingen denken.

Ik was deze set inderdaad al een keer tegengekomen. Als ik nu op dit moment iets zou moeten kopen had ik inderdaad daar op gereageerd. Ik moet de komende 2 maand 6 dagen per week werken en ga pas begin augustus naar Workum voor die lessen. Ik zal tegen die tijd zeker weer op marktplaats gaan kijken. Ik heb inmiddels al wat uurtjes zitten rondkijken op internet en een nieuwe aanschaffen is voor mij qua budget eigenlijk net niet haalbaar. Ik zal zo rond de €1500/1750 euro hebben tegen die tijd en daar wil ik eigenlijk een set van 2 kites van proberen te kopen. Qua leeftijd ben ik aan het kijken naar een 2012/2013

Waar moet je eigenlijk op letten als je op marktplaats een kiteset koopt? Hoe zijn dingen als slijtage etc. op te merken?

wat trapeze betreft ga ik inderdaad gewoon voor een heuptrapeze. Dat heeft te veel voordelen om het niet te doen als ik alles zo lees
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #9 Juni 02, 2014, 16:15:42
edit2Rapporteer  
als het budget 1500-1750 voor alles is kom je wel goed uit hoor.
trapeze tussen de 100-200 euro
board tussen de 150-300 euro (max hoor pers.)
wetsuit (probeer uitverkoop maar gem zo'n 100-200)
kom je ong op 500 gem uit heb je nog zo'n 1000 euro min om je kites te halen.
ik denk dat dat wel moet lukken hoor!

om eens wat te noemen:
naish park
naish ride?
cabrinha switchblade
cabrinha vector
north evo
north rebel
f-one bandit
switch element
ozone (weet even het type niet meer)

met dat budget moet 2de hands zeker wel lukken! goed zoeken
http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m815375142-naish-kite-ride-8m-en-10m-2013.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

om goed te kijken naar het verkoop punten is leading edge, gaatjes in het doek.
tas check ik ook altijd. hoe kapotter de tas hoe verziekter de kite denk ik maar (met smijten en zo)
knispert het doek, hoe ziet die er uit vlekken ect. maar dr zijn mensen die daar meer van weten ik heb daar niet veel verstand van verder hihi
arjandevries

Berichten: 57
Logs: 0 | 66 uur
Antwoord #10 Juni 02, 2014, 16:24:17
edit2Rapporteer  
als het budget 1500-1750 voor alles is kom je wel goed uit hoor.
trapeze tussen de 100-200 euro
board tussen de 150-300 euro (max hoor pers.)
wetsuit (probeer uitverkoop maar gem zo'n 100-200)
kom je ong op 500 gem uit heb je nog zo'n 1000 euro min om je kites te halen.
ik denk dat dat wel moet lukken hoor!

om eens wat te noemen:
naish park
cabrinha switchblade
cabrinha vector
north evo
north rebel
f-one bandit
switch element
ozone (weet even het type niet meer)

met dat budget moet 2de hands zeker wel lukken! goed zoeken

om goed te kijken naar het verkoop punten is leading edge, gaatjes in het doek.
tas check ik ook altijd. hoe kapotter de tas hoe verziekter de kite denk ik maar (met smijten en zo)
knispert het doek, hoe ziet die er uit vlekken ect. maar dr zijn mensen die daar meer van weten ik heb daar niet veel verstand van verder hihi


ik was inderdaad ook al even aan het kijken geweest wat het kost om alles los te kopen. ik heb inmiddels een privebericht gekregen met een zeer duidelijke uitleg voor het kopen van een 2e hands kite! dank daarvoor!

Ik heb tot nu toe het volgende als uitgaven:

Trapeze              € 150 (nieuw) http://www.telstarsurf.nl/kitesurf/kitesurf-trapezes/29392/renegade
Wetsuit               € 150 (nieuw) http://www.jobe.nl/pa/Progress_FS_Semi_Flex_3_0_2_5-3
Board                  € 250 (2e hands)
Leash                 € 50 (nieuw) http://www.telstarsurf.nl/kitesurf/kitesurf-accessoires/33449/mystic-handlepass-leash-neo
Pomp                  € 35 (nieuw) http://www.telstarsurf.nl/kitesurf/kitesurf-accessoires/34469/north-kite-pump

Alles bij elkaar opgeteld heb ik dan nog €900 om een kite (10m2) met bar van te kopen bij €1500 als budget. Dat moet wel lukken denk ik 2e hands voor een 2011 tot 2013 model kite ...

Ik zit vooral te kijken naar een North Rebel, vind de kites erg mooi om te zien en de reviews zijn goed! ik ga gewoon marktplaats de komende tijd even in de gaten houden. zal vanzelf wel wat opkomen wat binnen mijn budget past!

Ik koop pas materiaal na mijn lessen, maar dit zou in ieder geval een mogelijkheid zijn:
http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m812553587-north-rebel-10m2-2013-kite.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #11 Juni 02, 2014, 16:35:25
edit2Rapporteer  
Board 350 kan je hem ook nieuw kopen voor die prijs



http://windsurf.de/North
arjandevries

Berichten: 57
Logs: 0 | 66 uur
Antwoord #12 Juni 02, 2014, 17:04:46
edit2Rapporteer  
Board 350 kan je hem ook nieuw kopen voor die prijs



https://windsurf.de/North


Heb het aangepast Wink
rhmulder

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #13 Juni 02, 2014, 17:29:21
edit2Rapporteer  
Je berekening is welmerg ruim. Voor 50 euro kun je eem prima tweedehands trapeze kopen op MP. Een goed tweedehands board kost rond de 200. Een impactvest is niet echt nodig. Ik ken niemand die er 1 gebruikt. Als je een kite met bar koopt zit er als het goed is ook een leash bij. Dat hoort bij een bar.
TimK

Geen avatar

Berichten: 94
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #14 Juni 02, 2014, 19:09:37
edit2Rapporteer  
kijk voor je wetsuit en trapeze ook even bij aquatrends.nl. Ik heb daar voor 210 wetsuit + trapeze van prolimit gekocht. Het is allemaal overjarig opgekocht dus een flink stuk goedkoper dan de nieuwe modellen waar soms weinig aan is veranderd Wink.

voor je kite zou je ook bij de "kleinere" merken kunnen kijken zoals zian en fluid. zijn goeie kites voor weinig geld!
arjandevries

Berichten: 57
Logs: 0 | 66 uur
Antwoord #15 Juni 02, 2014, 19:55:17
edit2Rapporteer  
kijk voor je wetsuit en trapeze ook even bij aquatrends.nl. Ik heb daar voor 210 wetsuit + trapeze van prolimit gekocht. Het is allemaal overjarig opgekocht dus een flink stuk goedkoper dan de nieuwe modellen waar soms weinig aan is veranderd Wink.

voor je kite zou je ook bij de "kleinere" merken kunnen kijken zoals zian en fluid. zijn goeie kites voor weinig geld!

Ik wil het liever zelf passen van te voren, en Almere is helaas te ver om te rijden dus ik zal ergens in de buurt wat moeten zoeken. Ik ga liever voor een wat bekender merk omdat ik alles dan ook sneller weer kan verkopen.
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #16 Juni 02, 2014, 20:00:02
edit2Rapporteer  
Voor €25 heb ik zelfs een heuptrapeze voor je.

Pomp zou ik even mee wachten, kan zijn dat deze ook al bij je kite zit.
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #17 Juni 02, 2014, 20:06:47
edit2Rapporteer  
Ik ken nog wel iemand die 2 switch nitro V2 kites (2013) heeft met een bar (+een reparatiesetje en een extra depowerkoortje of 2) voor 800 euro.

Verder heeft aquatrends nog wel een paar mooie deals betreffende boards en trapezes, deze winkel verkoopt overjarig maar wel nieuwe spullen.

Als je geinteresseerd bent in de kites dan kan ik je wel in contact brengen, moet je het maar even een berichtje sturen  ThumpsUp

JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #18 Juni 02, 2014, 20:19:21
edit2Rapporteer  
hmm ik heb zelf vaak last van me rug en merk wel degelijk het verschil tussen een heup trapeze zonder voor gevormde dingen en met hoor.
heb ook als beginner mystic majetic nieuwgekocht voor 200. met een nieuw pak board uit 2011 voor 200 en 13m kite met bar voor iets van pakweg 1000 ofzo.

maar switch is zeker aan te raden.
ik zat eens gek te denken is een 12m niet iets dan of denk ik heeel radicaal??
arjandevries

Berichten: 57
Logs: 0 | 66 uur
Antwoord #19 Juni 02, 2014, 21:09:28
edit2Rapporteer  
Ik ben er inmiddels wel aardig uit! Mijn ouders willen me als examencadeau wel een beetje sponsoren en zij zeggen dat ik beter iets meer uit kan geven voor gelijk goed (zoveel mogelijk nieuw spul)

ik heb bij een winkel op 9km afstand vanaf waar we die 2 week zitten eens rondgekeken en ben op het volgende uitgekomen:

Trapeze (€109) http://www.gearfreak.nl/pd2771/Dakine-Renagade-Waist-2012
wetsuit (€99,95) http://www.gearfreak.nl/pd945/Mystic-Star-Shortarm-3-2
board (€375) http://www.gearfreak.nl/pd3868/Brunotti-Onyx-2013
eventueel pomp (€35) http://www.gearfreak.nl/pd2025/RRD-XL-Kite-Pump-met-Drukmeter

Dan kom ik totaal met op de kite na alles nieuw op ongeveer €620 uit (kan zijn dat ik nog een duurdere wetsuit koop) en hoef ik alleen nog maar een kite met bar te kopen. Dit zal dan wel een 2e hands kite worden van 2013. Ik zit zelf nog steeds aan deze te denken:
http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m812553587-north-rebel-10m2-2013-kite.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Samen is dit exact €1500 en dus nog binnen mijn budget. Met dat meebetalen van mijn ouders kan ik dan later altijd nog een 7m2 er bij kopen! moet helemaal goedkomen zo denk ik... Wink
rhmulder

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #20 Juni 02, 2014, 21:44:10
edit2Rapporteer  
Die wetsuit is geen goede keuze, veel te koud voor het Nederlandse water!!! Ik raad een 5/4 wetsuit aan met lange mouwen, anders wordt je kiteseizoen erg kort en kun je eind September stoppen vanwege de kou. De ION Onyx 5/4 is bijvoorbeeld een mooi pak voor een nette prijs 199,95. Een goed pak is echt belangrijk, probeer daar niet teveel op te bezuinigen. Ik vind 850 euro voor die kite met bar nog een beetje veel, moet nog wel 50, tot 100 euro vanaf kunnen, wel goed kijken naar slijtplekken. Succes verder!
HkerkMarthijn

Geen avatar

Berichten: 104
Antwoord #21 Juni 02, 2014, 21:53:42
edit2Rapporteer  
Korte wetsuit kan best, Heb vorig jaar behoorlijk vaak in me korte wetsuit gevaren van lente tot herfst. Herinner me nog dat ik in september in me korte wetsuit stond (werd wel voor gek verklaard door andere kiters maar had het niet koud)

Korte wetsuits kan je al vrij goedkoop scoren en je zou er later eventueel een lange bij kunnen kopen voor de winter en begin van de lente is 5/4 wel een echte must.
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #22 Juni 02, 2014, 22:09:09
edit2Rapporteer  
Koop een 5/3 lange wetsuit, in het begin lig je meer in het water dan dat je erop staat en het zorgt voor veel meer oefenmomenten omdat je niet moet stoppen door de kou.

Beter meer geld in een goede wetsuit steken dan in een nieuwe kite, de kite zal toch nog een aantal keer crashen namelijk.

Maar dit is mijn mening.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #23 Juni 02, 2014, 22:32:33
edit2Rapporteer  
Tja de iceman zwemt in z'n naakie onder het ijs vd noordpool, de gewone sterveling trekt een goed wetsuit aan. Minimaal 5/3 full suit dus.
Verder al eerder gezegd hier, koop een 2e hands board voor 200 euro.. bespaar je jezelf 175 euro kan je die mooi in je pak en trapeze steken. En ga gewoon passen in de winkel, dat spul moet goed zitten.
Tip: trek even goed aan de mouwen, een goed pak is net elastiek! Is het stug en rekt ie niet, dan lekker laten hangen.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #24 Juni 02, 2014, 23:13:26
edit2Rapporteer  
http://www.gearfreak.nl/pd2694/RRD-Vision-MK-II-2013--RRD-Placebo-2014
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.