Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Je moet even wachten, maar dan krijg je ook wat. ik herinner me 2 weken noordoost met noordenswell en zon vorig jaar april. zou leuk zijn als wat er nu in de guru staat ook echt komt, daar wacht ik graag op:)
Hou op man, ik schiet bijna vol.... Die goede oude tijd... Niet alleen guru geeft dat aan, wf ook....... ..downwinderen... ...wassenaar..... Langevelderslag.... ...(zucht)....
|
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Was gisteren echt lekker op de playa. Kon lekker oefenen met springen. Blijf het vervelend vinden dat ik alleen goed kan landen als ik 1 kant op vaar de andere kant wil nog niet altijd lukken
Er zijn volgens mij weinig kiters die beide kanten op kunnen springen hoor...ik probeer het niet eens meer...heb gelukkig wat andere tricks die ik wel 2 kanten kan of juist mn niet-spring kant op doe.. Er zijn best veel mensen die alles twee kanten op kunnen bedoel je en zo moeilijk is dat allemaal niet. Het zit 9 van de 10 keer tussen je oren waardoor het lijkt dat je een voorkeurskant heb. Natuurlijk speelt de windrichting, stroming en\of golven ook een rol in het begin maar na verloop van tijd maakt het niks uit. Dus niet nadenken en de zelfde beweging de andere kant op, neem aan dat je twee kanten op kunt kiten. veel plezier.
|
|
|
guido
|
Ik zet in op het weekend van goede vrijdag en Pasen. Ik hoop dat het idd een goede vrijdag wordt met veel wind en mooi weer en natuurlijk de week daarop fehemarn kitecamp! Dan ben ik soms toch blij dat ik in het onderwijs werk. Heel vervelend zo 2 weken vrij zijn.
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Pasen sla ik over al staat er wind... Veel teveel moffrikanen en anderen op het wasser.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Pasen sla ik over al staat er wind... Veel teveel moffrikanen en anderen op het wasser.
Gewoon uitwijken naar spots waar die moffen Nichts von wissen! Laten we eerst maar hopen op wind... Het zit 9 van de 10 keer tussen je oren waardoor het lijkt dat je een voorkeurskant heb. Ik kan wel twee kanten op springen, transitions en een backloopje. Maar uitgehaakte shizzle alsook kiteloopen durf ik toch echt niet in de andere richting als mijn voorkeurskant Las ooit een interview met een zekere windsmurfer annex kiteboarder. Die kon wel een beetje varen... Die werd deze vraag ook gesteld, en antwoordde dat ook hij na al die jaren nog steeds een voorkeurskant had, en dat dezelfde tricks de andere kant gewoon nog steeds moeilijk zijn. Voor hem een motivatie om die kant 10x vaker en harder te oefenen.. Zijn naam was Robbie N. annex R. Naish
|
|
|
rocket man
|
pff zo kleurloos als wg is m'n stemming
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
pff zo kleurloos als wg is m'n stemming Dat zonnetje zonder wind begint mij ook de keel uit te hangen "Mooi lichtblauw op wf....is helemaal niet mooi "
|
|
|
|
chico
|
Het is tijd om te klussen in huis. Wel veel spierpijn van een dinsdagmiddagje op wandelplaya terwijl de week daarvoor flink geknald op Fuerte. Rust is voor mij wel prima maar kan me voorstellen dat het ook balen is.
|
|
|
|
rich@rd
|
Ergste is nog wel dat ik nu op texel zit!!!
Ga maar paardrijden dan.
|
|
|
Eagle-Jan
|
Zuuuucht... De voorspellingen van komende week zijn weer in gekakt. Bah... Maar de thermische wind die de noord ooste wind met zich mee brengt zou wel eens in de avond uren, om het hoekkie kunnen komen gluren.
|
|
|
|
Eagle-Jan
|
Dat wordt gewoon elke avond gruwelijk skimmen hoor
yep... tijd voor een skim board... nog ideeen/advies?
|
|
|
jesse.
Logs: 0 | 6 uur
|
@eagle.. mijn advies is: Heb je aanleg of affiniteiten met strapless varen op een directional board? Ofterwijl, zie je het zitten om bij het elke keer draaien op je plankie te dansen dat je bijna val? En dat je om de klipscheet bij elke golf bijna op je bek ga... Zo ja! Koop een nobile skim, tot nu toe één van de beste (heeft zich aardig bewezen) skims. Ze zijn vrij prijzig 125/175eu op marktplaats, en er zijn er eig. amper te koop. Je kan ook een houten skimboard van 30/40 tientjes, neem dan wel een vrij groten en doe er veel wax op of griptape of iets. 1 groot nadeel... je hebt totaal geen grip en je valt dus vaker omdat je zo op je plaat gaat (als je maar beetje overpowerd vaar). Of je maakt er één zelf, aardig moeilijk als je dit nooit eerder heb gedaan... Nu ik er overna denk... Heeft me neefje een skimboard van 15eu, aardig groot en met een soort van rubberen deck er op (waar ook die foot dingen op een waveboard van zijn (matriaal)). Als ik er ook zo één koop, en ik boor er gewoon schroeven door met vinnetjes... heb je een KEI goed skimboard? Advies? (dat skimboard kan je trouwens kopen @ Ouddorp top'1'toys). Edit:Ik heb een plaatje gevonden: 2de plaatje van dat dikke mannetje, z'n skimboard is het (tis niet mee neefje maar van internet geplukt)
|
|
|
|
Eagle-Jan
|
Thanx jesse... Ja ik zie het wil zitten om crash en burn theorie in praktijk te brengen ... Als je niet nat wilt worden moet je niet watersporten.... Ik verkies wax boven griptape, is beter voor den voetjes... Zelf een board bouwen heel leuk echt waar... Maar op het ogenblik geem space voor, al ben ik dat in de toekomst wel vanplan (twintip met honeycombe core)... Ik heb in het verleden een stuk of 12 windsurf planken gebouwd dus een skimboard moet zeker doable zijn. Mijn strapless ervaring beperkt zich helaas tot het strapless varen van mijn naish thorn opzich al heel leuk om tedoen. Je weet wat ze zeggen... Oefening baart kunst!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
idd. is die skim van nobile echt de BOM! Maar dit seizoen zie ik ook mooie van andere merken zoals LF. Heb alleen ervaring met die van nobile, en mijn ervaring was: HEBBE HEBBE HEBBE echt leuk speelgoed. @EJ: EVA grip is echt makkelijker als wax. En gezien de beperkte krachten bij het skimmen minder erg voor de voeten
|
|
|
The O
|
@michiel de shinn waterbird is ook een lekker bordje. ik zal kijken of ik een demo kan regelen.
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@michiel de shinn waterbird is ook een lekker bordje. ik zal kijken of ik een demo kan regelen.
He Olten! Dat is toch meer een wakeskate? Met de skim is ook nog te waven zoals je kunt zien in de fotografie waar Ed ons mee spamt He, wat zie ik nu? 7,0 m/s op HvH.....perfect skimwindje
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
He Olten! Dat is toch meer een wakeskate? Met de skim is ook nog te waven zoals je kunt zien in de fotografie waar Ed ons mee spamt He, wat zie ik nu? 7,0 m/s op HvH.....perfect skimwindje 7.0 m/s is gewoon met mijn twintip kiten en springen met mijn 14m hoor. Maar met de skim is het ook niet verkeerd natuurlijk.
|
|
|
The O
|
He Olten! Dat is toch meer een wakeskate? Met de skim is ook nog te waven zoals je kunt zien in de fotografie waar Ed ons mee spamt He, wat zie ik nu? 7,0 m/s op HvH.....perfect skimwindje The Waterbird is a fresh new skim-board. This bird features rounded ABS rails, twin tip functionality and a full coverage 3-D deck-pad bringing a whole new element to light wind, strapless fun. With early starting like a conventional skim and “trick-ability” like a wake-skate no progressive rider can afford to be without one. 120 x 51
|
|
|