xray
|
Is eigenlijk een heel simpel truucje, slang eraf, duim erop, duim eraf dop erop. Zo heb je minimaal luchtverlies.
|
|
|
kiteboy
Gast
|
Je hand bij ventiel houden en dicht knijpen 2 vingers en met je andre hand de dop er op doen. Je moet hem dicht knijpen net onde de dop.
kiteboy
|
|
|
huib
|
Eén hand slang eruit halen, andere hand direkt het ventiel dichtknijpen, en dan het stopje erop.
|
|
|
joop33
Gast
|
balletje halen bij de surfwinkel en die erin stoppen
|
|
|
xray
|
Vinger erop is veel eenvoudiger heb ik proefondervindelijk vastgesteld, bovendien werkt dat ook nog als het ijskoud is (snowkiten enzo). Ventielen worden bij koude te stug om dicht te knijpen!
|
|
|
KiteDemon
|
Is eigenlijk een heel simpel truucje, slang eraf, duim erop, duim eraf dop erop. Zo heb je minimaal luchtverlies.
Als je dit heel snel doet dan heb je bijna geen drukverschil. Alleen bij de kleinste struds dan kan het een probleem zijn om deze hard te krijgen als er geen terugslagballetje in zit.
|
|
|
dimitri
Gast
|
hier dus ook weer een voordeel wbt het octopus systheem
wat ook heel erg handig is bij het oppompen maar weer irritant bij het leeg laten lopen is bij diverse merken het stop balletje in het ventiel
maar zoals hier boven al vermeld staat vinger op het gaatje
|
|
|
milamber
Gast
|
heb een hydro uit 2003, ik doe de dichtknijp methode. Werkt perfect (na wat oefening)!! (angry_kitesmiley)
|
|
|
phantom
Gast
|
Venom kopen (tong_kitesmiley)
|
|
|
tilburg
|
heb zelf een amp hetzelfde probleem, met wijsvinger subtiel op ventiel laten rusten...dopje zo dicht mogelijk bij vinger brengen en dan switchen en hopen
|
|
|
Bazaki Louis
Gast
|
Eens met X-ray.
Snel vinger erop en dopje erop werkt veel beter dan knijpen.
Helemaal als het wat kouder is, dat rubber word veel te hard om te knijpen, helemaal lastig als je vingers ook nog eens verkleumt zijn.
|
|
|
blackbo0ster
Gast
|
Bij de kleinste struds is dit het lastigst al je iets te langzaam bent is ie al weer zo slap als maar kan
Maar voor je het weet heb je de handigheid erin.
|
|
|
kootsie
|
Knijpen...in het dikke gedeelt van het ventiel dus niet te hoog!
|
|
|
Tukker
|
Net als bij een racerubber. Tuitje met duim en wijsvinder dchtknijpen en dan snel het dopje erin.
|
|
|
Tjarlie
Geen avatar
|
Gewoon vaak gaan kiten... op een gegeven moment gaat het vanzelf! Ik heb ook wat af staan g*dveren... nu gaat het eigenlijk altijd in 1x goed. Die tip van vinger erop ga ik eens uitproberen. Tot nu toe deed ik ook altijd dichtknijpen, maar afsluiten met wijsvinger klinkt eigenlijk een stuk handiger... Zeker omdat ik nogal een koukleum ben (shame_kitesmiley)
|
|
|
bobberrrrt
Gast
|
wijfie, gewoon een punttangetje meenemen en na het oppompen met het tangetje afklemmen en dopje er op
|
|
|
Rowin
|
Ik kite best vaak met tubekite's, niet zo zeer kitesurfen maar ook flyboarden.
De hoofdtube is geen probleem. De meest zijkante-struts ook niet, daar zitten wel balletjes in.
Maar weet iemand hoe duur het is en waar je die balletjes ook in je andere struts kan laten zetten?
|
|
|
arjan_octopus
Gast
|
idd leve het octopus systeem van naish! geen gekloot met oppompen meer + in no time ready to ride!
|
|
|
boardbabe007
Gast
|
bedankt voor de vele racties! Ik ga denk maar effe zo'n balletje halen bij de surfwinkel.
|
|
|
zwitselaar
Gast
|
na alle reacties toch het verkeerde kiezen!!
Gewoon je vinger erop en snel wisselen ff oefenen gaat vanzelf goed --> bij iedereen.
|
|
|
boardbabe007
Gast
|
okee ik zal het proberen!
|
|
|
gerco
|
ik doe ook het truukje met de vinger erop. In mijn struts heb ik wel stopperballetjes, maar die werken niet altijd evengoed
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Volgens mij kan je niet zo maar even een balletje halen... ?
Tip': Gewoon dat plastic goed afknijpen en dan eruit halen dat snel doen en makkelijk doppiej erop!
|
|
|
Fe®®y
|
mannen zijn gewoon beter in tuitjes dicht knijpen (tong_kitesmiley)
|
|
|