jeroen90
Gast
|
een rhino is niks voor een beginner dat is een high performance kite. gaastra gxr is intermate volgens mij dus dat is goed te doen voor beginner 148cm is ook goede maat boardje. alles uit 2004 dus ik denk dat het wel 699 waard is
jeroen
|
|
|
DaRipper
|
.... intermate............Wat is dit?
|
|
|
duco
Gast
|
Ik ben onlangs begonnen (6 weken terug), en heb als eerste een wipika Airblast (2002) 13.6 gekocht, vlak daarna een takoon scoop 8.9 voor poeier wind. Mij klachten op dit moment zijn dat ik pas bij 5 bft kan varen. jij bent echter wel 10 kg lichter, dus ik zou voor een 12m kite gaan. Een maat van mij vaart met een Wipika Amp 12.0, en vaart eerder dan ik. Wat ikzelf prettig vindt van vliegers is als ze goed te depoweren zijn.
Ervaring met Rhino's heb ik (nog) niet. Ik kreeg wel als tip om met een oude (goedkope) vlieger te beginnen, om daarmee de basis te leren. De kans op vliegercrashes in het begin is namelijk erg groot.
|
|
|
jeromeke
Gast
|
rhino kan wel hoor ,moet je alleen kleiner varen, beult aardig voor beginners
boardje is goed, en die gaastra kan ik niet over oordelen
|
|
|
pollepel
|
Scheelt veel wat voor Rhino. Als je een 02 hebt dan word het aardig beulen. Een 04 of 05 is een stuk beter kwa depower, maar toch zijn het geen beginnerskite's. Je word HARD afgestrafd. Ik heb het er ook mee geleerd. Het kan dus wel maar is iets moelijker.
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Welkom Alex....
Heb je al les gehad...
North defender 148 uit 2004 is een heel goed board om mee te beginnen, en ook voor als je daarlijk lekker kunt varen. Dit board is een echte allrounder.
Wat Kite betreft:
Vergeet de Rhino even op dit moment dit is een kite voor mensen die al goed kunnen varen.
Ga dan eerder voor de:
North Toro North Vegas
Ik denk dat je het beste met jou gewicht idd. kunt gaan voor een 12m2 en later de wat grotere maten.
En in het begin wil je kite nogal is uit de lucht vallen, het is gewoon wijs om lekker voor een "redelijke" 2de hands te gaan.
Op dit forum kun je ook vinden waar je ongeveer op moet letten bij aanschaf van 2de hands.
Er zijn overigens veel merken kites heb het nu even bij North gehouden omdat ik niet bekend ben met Gaastra.
Maar dat is het mooie van dit forum.....
Er zijn hier mensen die wel met Gaastra gekite hebben en jou er alles over kunnen vertellen.
ps. Waarom zou je in het begin eigenlijk niet met diezelfde type kite gaan varen als waar je mee gelest hebt. Want hier ben je dan al een beetje mee bekend.
|
|
|
Alexander
Gast
|
Bedankt voor het advies. Helaas is de set voor mijn neus weggekaapt. Ik heb nog twee andere ads gevonden. Namenlijk een blacktip 12m2 voor 300euro
aero 2 14 m2 en een rrd twintip voor 675.
Is die blacktip een goede kite? En voor die aero2 wat voor prijs?
gr.
|
|
|
Jurrien
|
een rhino is niks voor een beginner dat is een high performance kite. gaastra gxr is intermate volgens mij dus dat is goed te doen voor beginner 148cm is ook goede maat boardje. alles uit 2004 dus ik denk dat het wel 699 waard is
jeroen
sorry maar de gaastra gxr is een kite voor mensen die alleen met high performance genoegen nemen en dus niet geschikt voor een beginner!!
|
|
|
Alexander
Gast
|
Ik ben nog steeds alles aan het tjekken en kwam dit tegen
Peter Lynn Guerilla 15 250 euro
zijn dit goede kites om mee te beginnen?
bedankt kuper voor de waarschuwing van die gaastra hij was al weg.
|
|
|
aettema
Geen avatar
|
Heeft er iemand nog een complete kite liggen die die wil verkopen rond de 300-350 euro. De kite is voor mijzelf 77 kg 1.85m ben een beginner. Als je wat hebt laat me weten, ben actief op zoek maar misschien heeft iemand van 't forum nog wat. aettema@hotmail.comIs er iemand met ervaring over de Takoon Wook 12m denk van 2003. Groet. Alexander
|
|
|
b.v.o
|
gaastra 2004 heb k eind december nieuw voor 699 gehaald
|
|
|
|
guerilla 15 wil je echt niet hebben. enige voordeel is datie niet snel uit de lucht valt maar is zo langzaam dat je het er niet sneller door leert
|
|
|
|
aero II is een goede kite om mee te beginnen, niet al te duur en houd ook redelijk zn waarde en is weer makkelijk te verkopen/in te ruilen. vaart zo'n beetje hetzelfde als een V4. 14 zou een goede maat zijn om mee te beginnen als enige kite. alleen daarna is het toch beter om in te ruilen voor een 12 uitgebreid met een 16 en nog evt een 8. dus gelijk een 12 kopen scheelt weer een hoop trammelant.
hoelang is die TT? vindt het wat aan de dure kant voor een set.
|
|
|
aettema
Geen avatar
|
ik ga voor de rhino 4 12m2 kan 'm krijgen voor 400 euro compleet.
Heeft er iemand nog een goedkoop Gezocht: boardje en trapeze max 200 euro samen. liggen toevallig?
Alex
|
|
|
Jurrien
|
gaastra drive 2 2004 incl voetbanden vinnen grabhandle 200.-
|
|
|
b.v.o
|
rhino als beginner word je goed afgestraft
|
|
|
|
lekker joh, no pain no gain (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
aettema
Geen avatar
|
Dat heb ik idd gelezen, maar ondanks dat is het wel mogelijk toch en op welke manier moet ik dat afstraffen zien? Ik heb wel vlieger/wakeboard/surf ervaring alleen de combi nog niet he...
|
|
|
b.v.o
|
ja ok maar beginner meschien andere in gevaar brengen
|
|
|
aettema
Geen avatar
|
Ik ben gewaarschuwd,thx
wat voor lengte/maten boardje moet ik aandenken waar ik gewoon lekker mee door kan gaan...
|
|
|
b.v.o
|
nou ik ben begonnen met 136 en ja vaar nou lekker en kan lekker springen opzich al dus kijk rond de 135 wel iets moeilijker te leren
|
|
|
|
b.v.o
|
zoals eric bedoelt no pain no game
|
|
|
Jurrien
|