herkingen verboden of niet!

hOe hA HeNniE

Oktober 28, 2005, 21:45:28
edit2Rapporteer  
morgen zuid, dus dat zou perfect zijn, ik heb een beginner bij me en daar kun je lang staan!!!!

hetgeen ik op het nkv lees, is niet erg duidelijk vooralsnog.

gr danny
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #1 Oktober 29, 2005, 07:19:03
edit2Rapporteer  
Loop dan wel een eind het water in!! Staan een paar paaltjes net onder de waterspiegel... Heeft mij een bezoek aan EHBO na een bodydrag gekost!!!
Antwoord #2 Oktober 29, 2005, 10:56:43
edit2Rapporteer  
auw, dat klinkt pijnlijk. staan deze dicht bij de kant?
Marc de Munnik

Antwoord #3 Oktober 30, 2005, 10:05:02
edit2Rapporteer  
even de hoofdletters aangepast!
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #4 Oktober 30, 2005, 20:47:53
edit2Rapporteer  
Die staan kniediep...
Powered_by_north

Antwoord #5 November 04, 2005, 11:38:42
edit2Rapporteer  
Officieel is kitesurfen bij Herkingen verboden, zoals op het gehele Grevelingenmeer. Het BPR is hier namelijk van toepassing en namens het NKV ben ik nog steeds bezig met het aanvragen van ontheffingen.

Voor het Grevelingenmeer zijn drie ontheffingen aangevraagd: voor de Grevelingendam, voor Herkingen en voor Oudorp. Deze laatste is op voorhand al afgewezen omdat het midden in een natuurgebied ligt. De Grevelingendam gaat vrijwel zeker en lukken en Herkingen maakt een goede kans.

Het verlenen van de ontheffingen loopt echter vertraging op omdat Rijkswaterstaat een onderzoek laat doen naar de vogelstanden van verschillende gebieden in de regio Zeeland/Zuid-Holland en de uitslag hiervan afwacht. Effectief betekend dit dat de ontheffingsverlening vermoedelijk pas aan het begin van volgend seizoen te verwachten is. In de tussentijd zijn de officiele instanties hierover geinformeerd en gevraagd om de sport tot dan te gedogen. In de praktijk gebeurd dat volgens mij ook en zijn er weinig of geen problemen. Wellicht overbodig om te vermelden, maar dit moeten we natuurlijk wel zo houden!

Andre Poldervaart
NKV, regio Grevelingen
Powered_by_north

Antwoord #6 November 04, 2005, 11:48:04
edit2Rapporteer  
Nog een aanvulling:

Er staan inderdaad een aantal paaltjes in het water bij Herkingen. Aan de kant is een afscheidingslijn van een meter of 20 met witte boeitjes. Deze lijn zit vast aan paaltjes die net onder de waterspiegel zitten. Oppassen dus, aan de andere kant, als het goed is kom je daar alleen met starten en landen.

Verder staan er verderop in het water twee paaltjes, beide een halve meter boven water. Wat die paaltjes daar doen is mij een raadsel, ik zou ze het liefste weg willen hebben. Ik zal hierover eens informeren bij de gemeente Dirksland.

Een ander punt op deze spot is een nieuw geplaats hekwerk aan de oostkant. Dit hek scheidt het water van de jachthaven. Het hek is niet vriendelijk voor kites, ik hoorde dat er afgelopen weekend twee of drie kites in beland zijn (beginners?) en die waren 'damaged beyond repair'... even opletten dus.
Passie

Antwoord #7 November 05, 2005, 09:37:30
edit2Rapporteer  
nou, ik kite altijd op grevelingen en herkingen,, heel soms aan de andere kant van grevelingen,, bij dat restaurant,, maar meestal meaar met z'n 2je,,,  en nu in eens stonde'n 'r 60 kites in de lucht, hoe doe je dat?,,, en mag 't daar wel?
TtHoM@s

Antwoord #8 November 05, 2005, 11:06:28
edit2Rapporteer  

even na al het negatieven ja kan er dus wel redelijk terecht als beginner?
http://62.58.67.190/yabbse/index.php?topic=12754.0
ik ben misschien van plan om morge te gaan
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.