Evan
Administrator
![](/forum/avs/avatar_206.png)
Logs: 0 | 1481 uur
|
Zou zeggen: loop met een meetlintje eens langs een co2 en je weet t exact.
Maar om nou gelijk als beginner je hele set zelf in elkaar te knutselen? kun je uberhaupt al kiten en heb je enig idee hoeveel tijd je dit geintje gaat kosten?
Als je al geneens weet wat voor AR een beginnerskite ongeveer heeft hoe zit t dan met al die andere maten, profielen tubediktes etc? Je komt op mij een beetje over als een overmoedige beginner die graag zelf alles zou willen bouwen maar zich nog niet realiseerd hoe moeilijk dit eigenlijk wel niet is. Maar ik kan t mis hebben.
|
|
|
Psychotic
![](/forum/avs/avatar_999.png)
|
Surfplan is als ik me niet vergis voor foilzkites, althans, een van mijn maatjes gebruikt het voor zijn buggy foils. Is een behoorlijk complex werk, en potentieel gevaarlijk. beter koop je je kites, boardjes kun je betrekkelijk veilig mee experimenteren.
|
|
|
LEAF
![](/forum/avs/avatar_2458.png)
|
Denk dat je goedkoper uit bent om gewoon een 2e hands Co2 te kopen want zoveel kosten die niet meer. Verder kun je dan al je vrije uren stoppen in het kiten in plaats van achter de naaimachine. Succes! (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
slingshot {Thomas}
![](/forum/avs/avatar_1939.png)
|
veel plezier me vader heeft keer matras gemaakt van 8m lang.. maar dat afstellen hebben we een half jaar over gedaan en maken ook een half jaar in totaal een jaar er aan gewerkt. maar kite lijkt me wel erg moeilijk ben benieuwd ![ThumpsUp](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/thumbsup.gif) succes
|
|
|
keessie
![](/forum/avs/avatar_1536.png)
|
Ga niet meteen zelf 1 ontwerpen. Pak eerst een van www.kite-stuff.orgEn als je het echt graag wil weten; rond 5 is wel okee. Maar het hangt ook erg van je profielkeuze. Tubesize en shape af. gr Kees PS. Koop eerst 1, dan weet je precies waarom alles afgewerkt is zoals het is. Zonder voorbeeld waar je zelf mee kan testen (kiten) ga je het wiel overnieuw uitvinden.
|
|
|
DENNS
![](/forum/avs/avatar_2093.png)
|
als je egt wil gaan kite is het niet verstandig om zelf kite te maken ik denk als je wilt beginnen beter een goedkope C02 gaat zoeken lijktmij het verstandigt..
|
|
|
arvid
Gast
|
ik zou ook liever een kite kopen maar mijn ouders willen geen betalen. om zelf te kopen moet ik nog 2 jaar sparen en mijn vader wilt er wel zelf een maken maar geen kopen (huilen_kitesmiley)
|
|
|
Evan
Administrator
![](/forum/avs/avatar_206.png)
Logs: 0 | 1481 uur
|
Hm en denk je dat je vader met 0% kennis van kitesurfen (denk ik, kan ook niet zo zijn) zomaar ff een kite in elkaar knutselt die beter is dan een 2e-handsje die even duur is als al het materiaal dat je kwijt bent om een zelfbouw-kite te maken?
Voor 300-400e moet echt wel te doen zijn om een complete en goede kite te vinden uit 2003+ hoor, en ja kitesurfen is gewoon niet echt goedkoop.
|
|
|
Rutger II
![](/forum/avs/avatar_440.png)
|
voor 300 euro hek een naish x4 12 tekoop !
|
|
|
flyingkite
![](/forum/avs/avatar_2082.jpg)
|
ik zou ook liever een kite kopen maar mijn ouders willen geen betalen. om zelf te kopen moet ik nog 2 jaar sparen en mijn vader wilt er wel zelf een maken maar geen kopen (huilen_kitesmiley)
Och arme jongen das wel bizar zeg denk dat je Pa zich niet realiseerd de het maken van een kite duur en precies klusje is, het bizarste hier aan is dat jouw leven er van af hangt een verkeerd getrimde Kite kan doodelijk zijn. Verder neem ik aan dat lessen ook te duur zullen zijn en al met al vraag ik vraag me dus echt af (sorry dat ik het zeg) of die pa van jou wel zuinig op je is. Kiten is nou net een van de weinige Sporten waar echt serieuze grenzen aan zitten en is dus niet iets wat je zo ff doet laat staan ffe een kite en board voor weinig zelfbouwen hier geld tot in het extreme GOEDKOOP=DUURKOOP Heb 1 super tip voor je: wees zuinig op jezelf, neem les, spaar desnoods 2 jaar, en koop goede spullen. Sterkte
|
|
|
arvid
Gast
|
dat ik lessen mag volgen spreekt vanzelf
|
|
|
adrenalin
![](/forum/avs/avatar_1540.jpg)
|
niet doen, koop nou maar lekker een kite.
Denk niet dat je voor 3a400 euro een kite inc bar kunt maken.
|
|
|
flyingkite
![](/forum/avs/avatar_2082.jpg)
|
Hou je oren en ogen maar goed open tijdens die lessen, Succes!
|
|
|
keessie
![](/forum/avs/avatar_1536.png)
|
Kite maken is eigenlijk even duur als 2e hands. om geld te besparen moet je het zeker niet doen!
|
|
|
arvid
Gast
|
bedankt iedereen, ik zal proberen mijn vader te overhalen bij te schieten om er ene te kopen. op windsurf.de staat er een co2 2006 voor 640 euro of heb ik da verkeerd gezien
|
|
|
Fré
![](/forum/avs/avatar_1194.gif)
|
bedankt iedereen, ik zal proberen mijn vader te overhalen bij te schieten om er ene te kopen. op windsurf.de staat er een co2 2006 voor 640 euro of heb ik da verkeerd gezien
Begin niet ineens met een knalnieuwe... Is mooi prijsje hoor, daar niet van... Maar begin met 2dehands materiaal... Is goedkoper. ![Wink](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/wink.gif) En als je al iets trasht en dat overkomt iedereen wel 's als beginner, dan heb je minder zotte kosten... En achteraf weet je vaak beter wat je wel en niet wil..
|
|
|
LEAF
![](/forum/avs/avatar_2458.png)
|
Precies zoek even op www.surfspullen.nl daar kun je best wel wat 2e hands kopen voor weinig.
|
|
|
Marcel~
![](/forum/avs/avatar_132.gif)
Logs: 0 | 281 uur
|
...heb nog een Naish Explorer 10 liggen. Mag je hebben voor 150 euro. Ding is in nieuwstaat en ideale beginnerskite...
|
|
|
gijsv2
![](/forum/avs/avatar_2694.png)
|
als je goed zoekt heb je voor 750 euro, 2 kites en een board, na een jaar verkoop je het weer voor iets minder aan een andere arme kiter!! je weet daarna tenminste wat voor materiaal je wilt
|
|
|
arvid
Gast
|
kga eerst les volgen dan zal ik zien welke materiaal ik ga kopen. zo vroeg het kan, ik denk in april dat je al les kan volgen
|
|
|