Nieuw NL kiteboarding team het “XTRM Sports Kiteboard Team”.

Rich

Maart 20, 2006, 21:53:07
edit2Rapporteer  
Exmorra Friesland, zaterdag 18 maart 2006

XTRM Sports het bedrijf achter www.extremesports.nl is voor de aankomende seizoenen 2006-2007-2008 de sponsor van een eigen kiteboard-team. XTRM Sports hoopt door middel van hun positieve bijdrage aan het kiteboarden de sport in Nederland verder te kunnen helpen ontwikkelen en een positieve bijdrage aan de sport te kunnen leveren en extreme sporten in het algemeen.

Het XTRM Sports Kiteboard team bestaat uit twee personen

Het eerste teamlid is de Nederlandse kiteboarder Bas Koole uit Emmeloord.
Hij heeft deze winter hard getraind in Brazilië en heeft zich bezig gehouden met nieuwe technieken om de (internationale) concurrentie bij te kunnen houden. Naast het NK zal hij aan de wedstrijden van de PKRA Tour meedoen. Na het aansprekende resultaat van vorig jaar, onder andere 9de op de PKRA in Brazilië, hoopt hij dit jaar progressie te boeken en nog betere resultaten neer te kunnen zetten, zowel op nationaal als internationaal niveau.

Het tweede teamlid is Willem Willems uit Groningen.
Hij heeft zijn sporen inmiddels al verdiend op locale spots in Friesland en is na “ The Rider Of The Month” verkiezing, gehouden op www.extremesports.nl, gespot als aanstormend nieuw talent.
Hij wil dit jaar vooral nog vele nieuwe tricks aanleren, zodat hij volgend jaar internationale wedstrijden kan gaan ‘varen’. Ook al dit jaar zal Willem Willems naast het NK en regionale wedstrijden ook mee doen aan enkele wedstrijden van de PKRA, om hier alvast de sfeer te proeven en internationale ervaring op te doen.

Daarnaast zullen beide teamleden ook actief zijn in het promoten van het kiteboarden en het geven van clinics.

XTRM Sports Kiteboard Team sponsoring
Naast de sponsoring door XTRM Sports wordt het team mede gesponsord door Best Kiteboarding, www.bestkiteboarding.com.
Daarmee zijn Bas Koole en Willem Willems ook gelijk de eerste Nederlandse teamriders die uitkomen voor Best Kiteboarding, zowel nationaal als internationaal. Afgelopen zaterdag zijn door Richard Siwaletti, Benelux Manager Best Kiteboarding, en Toon van Haren, Teammanager XTRM Sports, de sponsorcontracten getekend voor 2006 tot aan 2008.

XTRM Sports Events
Het XTRM Sports promotie team zal deze zomer diverse stranden aandoen om www.extremesports.nl en het kiteboarden te promoten. Het promotieteam zal mensen op het strand de kans geven om het kiteboarden te leren. Men krijgt tevens de kans prijzen te winnen, zoals T-Shirts of een kiteboard clinic gegeven door een van de teamleden. De teamleden zullen tijdens deze events ook kiteboard demonstraties geven.

Joepie Joepie Joepie
larssmits
Gast
Antwoord #1 Maart 21, 2006, 23:23:35
edit2Rapporteer  
welke kites gaan ze varen?  Joepie
Rich

Antwoord #2 Maart 21, 2006, 23:32:11
edit2Rapporteer  
Yarga Pro!
Rutger II

Antwoord #3 Maart 21, 2006, 23:39:29
edit2Rapporteer  
Waarom geen Bow rich ?
Rich

Antwoord #4 Maart 21, 2006, 23:54:08
edit2Rapporteer  
Voor hardcore rippen is de Yarga Pro een beter geschikte kite.
Tom

Antwoord #5 Maart 22, 2006, 01:17:14
edit2Rapporteer  
Genaail !!! Deze gaste rippe echt gefeliciteerd Grin
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 Maart 22, 2006, 18:55:34
edit2Rapporteer  
Lijkt me een heel mooie aanwinst voor het nederlands kiten.

gefeliciteerd!!
www.surfensoul.nl

Antwoord #7 Maart 22, 2006, 20:42:47
edit2Rapporteer  
Bas en Wilem veel succes en laat wat zien dit seizoen.
Aan de kites kan het niet liggen. ThumpsUp
Bas Koole

Geen avatar

Antwoord #8 Maart 24, 2006, 07:03:08
edit2Rapporteer  
Bedankt voor alle reacties!!!  ThumpsUp

Adios
tom_beul
Gast
Antwoord #9 Maart 24, 2006, 15:01:42
edit2Rapporteer  
Bas en Willen, gefeliciteerd! veel succes dit seizoen!
Bas Koole

Geen avatar

Antwoord #10 Maart 25, 2006, 05:32:23
edit2Rapporteer  
@Surf-n-Soul:

We gaan morgen even de Yarga Pro's flink loopen op Workum!!! Yarga Pro's zijn erg fijn!!!
Papa

Geen avatar

Antwoord #11 Maart 25, 2006, 13:54:44
edit2Rapporteer  
post ook ff een revieuw ervan dan. Heb ze zelf ook getest en wil wel eens weten hoe anderen erover denke.
Ricardo

Antwoord #12 Maart 26, 2006, 20:39:26
edit2Rapporteer  
Dit was mijn revieuw:

Ik heb nou een aantal keer met de Yarga pro gevaren, vandaag (zondag  19 februari en vrijdag 17 februari).

Vrijdag middag stond er een goede 5 bft in de vlagen misschien een kleine 6. Ik had ff de Yarga Pro 13 geleend en een paar uurtjes mee gevaren. Het eerste wat mij opviel was dat de kite bijzonder licht stuurt. Je hoeft echt heel weinig moeite te doen om je kite in te sturen.
Door de dunne stuts en LE is de kite lekker snel. De kite heeft een relatief kleine draaicirkel waardoor hij speels aanvoelt.
Wat ik ook wel een pluspunt aan de kite vindt is dat hij lekker veel lift heeft en onwijs veel hangtime! Je hebt echt de tijd om je old-school tricks te doen.
Na het poppen van je board genereerd deze kite een lekkere boost wat de kite zeer geschikt maakt voor wake-style tricks!

Vandaag heb ik met de 9 gevaren. Ik heb alleen de low-end kunnen testen, maar kun jullie mededelen dat deze (van in ieder geval de 9) best goed is. Iedereen stond andaag met maten tussen de 12 en 16 op het water en ik kon gewoon goed hoogte lopen met de 9 en voer zelfs een stuk sneller dan de gemiddelde kiter met een grotere maat. De 9 is echt onwijs snel zelf iets sneller dan mijn eigen Yarga 7 uit 2005 met windkracht 7!
Ook deze kite is heel licht op de bar, als je tijdens je sprong nog ff een kiteloopje in wilt zetten zou je dit eventueel met je pinkie kunnen doen.
Ik heb de lift en hangtime van deze kite niet goed kunnen testen vandaag omdat er daar net iets te weinig wind voor stond, maar verwacht dat dit gewoon goed zit zoals bij de 13.

De Yarga pro is een relaxte kite die naar mijn mening niet onder doet voor kites van de "grote merken"   
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.