Acceptatie helm

Joosdo

April 04, 2006, 18:53:04
edit2Rapporteer  
Als verstokte anti-helm kiter vaar ik toch al zo'n 4 jaar met de krullenbol in de wind rond, totdat ik zaterdag puur voor de lol eens een sessie met een jobe wakeboard helm deed.

In het kader waarom niet, toch eens geprobeerd. Vooral op mirns zie je steeds meer al dan niet duitse gehelmde kiters. En geloof het op niet, het is nog best relaxed. De vrouw gerust, want extreme sport. 80 cm water en 6 meter hoog springen, 80 % van alle dodelijke ongelukken door hoofdletsel, etc. Kortom, ik ben om, voortaan met helm te water. Spijtig dat er zo vaak nog wat lacherig om gedaan wordt, mijzelf eerder incluis hoor! Probeer het eens, ps ik word er alleen maar radicaler van want ik heb toch een helm op...

mzzl Joost
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 April 04, 2006, 18:54:33
edit2Rapporteer  
Heb nog wel een helm voor je te koop!!
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 April 04, 2006, 18:56:35
edit2Rapporteer  
...en voor kalende kiters heerlijk warm aan het koppie. Ik vervang de neopreen muts graag door mijn helm met neopreen binnenvoering.... YeSS
kentyman

Antwoord #3 April 04, 2006, 19:08:10
edit2Rapporteer  
ik loop ook al een tijdje met 't idee om 'n helm te kopen, tis toch wel relaxed denk ik zeker als je hoge sprongen maakt en boardoffs gaat proberen ed. Als je met een board-leash vaart dan moet je ZEKER een helm dragen trouwens! 
Bodhi

Antwoord #4 April 04, 2006, 19:10:23
edit2Rapporteer  
Relaxed!!! Ik kan nog niet zo hoog springen!!! Hoef ik dus nog even niet voor lul te lopen  (grinnik_kitesmiley)
wouterb

Antwoord #5 April 04, 2006, 19:24:57
edit2Rapporteer  
Denk niet dat 'voor lul lopen' een issue mag zijn, (ben zelf ook nog ongehelmd btw, misplaatste kosten beperking  loser )

Zal wel het zelfde zijn als bij je eerste motorpak. Denk je met 1000 eutjes ook: "Wat een geld"
één keer op je bek en je betaald lachend 1500 voor nieuw spul. (tong_kitesmiley)
slingshot {Thomas}

Antwoord #6 April 04, 2006, 19:26:10
edit2Rapporteer  
Relaxed!!! Ik kan nog niet zo hoog springen!!! Hoef ik dus nog even niet voor lul te lopen (grinnik_kitesmiley)

ookal ga je niet spingen er kan van alles gebeuren, me vader is vorig jaar op rotsen geknalt maar hij had alleen was kneuzingen
gijsv2

Antwoord #7 April 04, 2006, 20:16:05
edit2Rapporteer  
heb ook een helm, maar draag die niet altijd,

maar in laag water is het wel zo verstandig, steeds meer snowboarders zie je op wintersport ook met een helm!!

in de winter ook nog eens lekker warm

ListenToMe dus een helm gewoon doen  ThumpsUp ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Antwoord #8 April 04, 2006, 21:22:24
edit2Rapporteer  
Wat maakt het uit of je in laag of diep water een helm draagt???

Als je in zo'n laag water je kop stoot..... breek je waarschijnlijk je nek en heb je ook niets aan je helm (cry_kitesmiley).... dus zowel in laag als diep water kan een helm geen kwaad.

Volgens mij heeft de helm als functie dat je niet je eigen board tegen je kop krijgt ThumpsUp

Het is dus altijd wijs om een helm te dragen......

kiter25

Antwoord #9 April 04, 2006, 21:30:40
edit2Rapporteer  
Denk niet dat 'voor lul lopen' een issue mag zijn,

Helemaal mee eens. Je loopt pas voor lul als je je kwijl niet meer in je mond kan houden door een harde klap.
Psychotic

Antwoord #10 April 04, 2006, 22:21:26
edit2Rapporteer  
Bij een harde crash na bijvoorbeeld een kiteloop kun je dus ook je halve kop eraf rukken omdat je helm dus water hapt. Je zal niet de eerste zijn die het overkomt.....
Joosdo

Antwoord #11 April 04, 2006, 22:31:16
edit2Rapporteer  
@ JT, dat dacht ik dus ook, gewoon een goeie helm kopen, kinband goed afstellen en nergens last van.
Ongeteste vooroordelen, ik dacht er net zo over, niets is minder waar, je hebt er totaal geen last van!

Daarnaast vind ik dat de pro's het lichtende voorbeeld zouden moeten zijn, zoals bij de slider events al het geval is. Gewoon verplicht stellen bij de wedstrijden. Minder (dodelijke) ongelukken is toch alleen maar beter voor het imago van de sport!

mzzl Joost
RobertK

Geen avatar

Antwoord #12 April 04, 2006, 22:31:22
edit2Rapporteer  
Nog nooit zo'n lul verhaal gehoord JT.
Is dat nou een serieuze reden om het niet te doen?
tom_beul
Gast
Antwoord #13 April 04, 2006, 23:03:37
edit2Rapporteer  
Citaat

, steeds meer snowboarders zie je op wintersport ook met een helm!!

Moet voor de wedstrjiden!
Passie

Antwoord #14 April 04, 2006, 23:04:15
edit2Rapporteer  
ik draag altijd mijn helm..
moet van me ouders.. en ben 't ook wel met ze eens..
alleen.. waar kan je nou vete helmen kopen. heb nou zo'n afgelebberd mystic oorlogs helmpje
tom_beul
Gast
Antwoord #15 April 04, 2006, 23:07:14
edit2Rapporteer  
Voor snowboarden R.R.D Van buton of IGAN helmen!

En voor kitesurfen van die OZONE honkbal helmen! Of gewoon een JOBE wakeboard helm!
Daniell

Antwoord #16 April 05, 2006, 00:10:01
edit2Rapporteer  
draag sinds dit seizoen een helm, mystic heeft een nieuwe range, niet zo lelijk, helmen uitgebracht.
Emiel

Antwoord #17 April 05, 2006, 00:24:04
edit2Rapporteer  
als ik op de slider ga doe ik wel helmpie op maar anders niet
Psychotic

Antwoord #18 April 05, 2006, 00:24:40
edit2Rapporteer  
Is geen lulverhaal, kennis van me heeft het gehad. Zwoor bij een helm, sinds deze crash heb ik hem nog niet weer met een helm op het water gezien......
Jelle

Antwoord #19 April 05, 2006, 04:44:33
edit2Rapporteer  

Helemaal mee eens. Je loopt pas voor lul als je je kwijl niet meer in je mond kan houden door een harde klap.

Die zit !!!!  Helemaal mee eens.

Ik draag trouwens ook een helm voor de gerustheid van m'n vrouw. En best lekker warm inderdaad.
Charles

Geen avatar

Antwoord #20 Mei 04, 2006, 03:53:48
edit2Rapporteer  
gents,

ik heb onlangs een helmpje (Gath) van mijn collega's gekregen en ik ben er erg happy mee! Het verbaaste mij ten eerste dat het ding zo licht in gewicht is dat je het niet merkt dat je hem op hebt, in tegenstelling tot de helmen de we in de offshore op moeten hebben en die op een bepaald moment echt zwaar aan gaan voelen. Verder was ik bang dat mijn blikveld zou verkleinen, maar zelfs met de meeste schele blik kan ik de voorkant van mij helm niet ontdekken (als 'ie op mijn kop zit, wel te verstaan!) En wat ik deze dagen heerlijk vond: het is heerlijk warm - beter dan de neopreen hoofdband die ik altijd had en waar na een crash water tussen je trommelvlies en de hoofd band komt te staan, met als gevolg dat het koude water dus fantastisch in je gehoorgangen wordt geperst! De oorkleppen kunnen er overigens afgehaald worden, maar dat ga ik niet doen, omdat ze je trommelvliezen goed beschermen bij een zijdelingse crash. Verder zitten er allerlei opvulstukken in waarmee je de pasvorm kunt optimaliseren - werkt ok.

Ik verdien m'n centjes met wat er onder m'n schedeldak zit, dus bescherm ik het goed!
prokiter

Antwoord #21 Mei 04, 2006, 04:36:51
edit2Rapporteer  
Heyy,

Ik vind het zeker ook heel verandwoord.......
Ik vind eigenlijk ook dat het bij lessen meer gedaan moet worden.....want volgensmij valt 1 op de 3 lessers met lessen wel een keer keihard op de mond.......en volgensmij word het nog heel weinig bij lessen gebruikt....... Huh

Greetings...The Pro Kiter....Arwin Lubbers
THEGREEN

Antwoord #22 Mei 04, 2006, 04:55:22
edit2Rapporteer  
Ik heb en voor het kiten en voor het snowboarden een helm. Heb 2 jaartjes geleden een zware contusie gehad (hersenschudding) 1 maand thuis gebleven, niet naar school niet kiten etc etc... En dat wil ik niet nog een keer.
LEAF

Antwoord #23 Mei 04, 2006, 05:04:08
edit2Rapporteer  
Met helm opvaren is gewoon veilger punt, en wat betreft of het er wel of niet cool uitziet begrijp ik al helemaal geen moer  vaar je nu voor je eigen plezier of voor iemand anders???   Al dat onzekere gedoe pfffffff.  Do your own thing dude.....  ThumpsUp
Taco.

Antwoord #24 Mei 05, 2006, 02:42:06
edit2Rapporteer  
scheelt een helm ook bij een crash op het water dan? of is het alleen om te voorkomen dat je een hersenschudding krijgt als je met je bordje in aanraking komt. Ik had laatst trouwens een vage crash: dook met mijn hoofd op het water, en kwam op de een of andere manier met mijn oog(kas) plat op het water...best pijnlijk
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.