eej mensen, ik dacht, laat ik is een poging wagen wimt te vervangen (maar dan wel op een veilige manier).
maar wel wat anders leuks voor de mensen die de 5e lijn gebruiken, ik heb een systeempje bedacht (somige mensen zullen zeggen na'ge'aapt van rrd, maar ik had t net 2 maanden bed8 voordat rrd ermee kwam)
naja in ieder geval eerst een tekeningetje zodat jullie tenminste een beetje snappen waar t over gaat:
dan wat het nut er van is:
door de 5e lijn vanaf de chickenloop terug naar de bar te leiden kan je de kite nog verder depoweren.
wat een ander effect is, is dat de bar vanaf het deel dat de 5e lijn aangetrokken word de bar precies drukloos is, daarvan ook een foto.
om toch niet de hele tijd aan die 5e lijn te lopen trekke heb ik de lijn niet direkt er naartoe gelijd, maar met een stopper ertussen bij de chickenloop, als je de bar gewoon naar je toe trekt blijft de 5e lijn onder spanning staan, als je m van je af duwt dan trekt hij pas bij de laatste 10/15cm tot de knoop de 5e lijn aan.
de safety werkt gewoon nog normaal, maar om het niet al te ingewikkelt te maken leg ik dat maar niet uit hoe ik dat precies gedaan heb.
als je het nog niet snapt.... ja kom een x langs (A)
dit systeem is goed getest en ik heb eigenlijk geen problemen/fouten gevonden, het enigste nadeel is dat je bar niet meer kan spinnen.
genoeg gelult, hier de foto's! (als je hq wilt, moet je eventjes mailen, weet dat ze niet super duidelijk zijn)
even poging tot springen, valt alleen net de wind weg
drukloze bar:
en na een dagje in t water geklooit te hebbe met de yarga moet ie ook weer drogen he!