De foto's van mij gemodificeerde aanwinst.

Morres

Antwoord #200 Januari 25, 2007, 06:51:23
edit2Rapporteer  
Onderwerp: De foto's van mij gemodificeerde aanwinst.
Wimt

Antwoord #201 Januari 25, 2007, 23:59:55
edit2Rapporteer  
Jij begint nou echt vervelend te worden, Morres.

Wees bang voor mijn fans!
Wimt

Antwoord #202 Januari 26, 2007, 00:22:43
edit2Rapporteer  
Board toch maar geschuurd, weegt 2 kg exact, kaal.
Buiging bij 75 kg; maar liefst 12 cm. Reden is, ik heb 3 latten, de rockerprofiel, met daarop een 6 mm plaat, om doorbuiging bij vacumeren te voorkomen. Nu was die plaat wat te dun, dus de concaaf is wel 7 mm, maar voornml. bij de middelste lat dus.

Dat doe ik altijd, want de concaaf loopt, bij dwarsdoorsnede, naar de kanten toe vervlakkend af. Je hebt dan wel concaaf, zodat de plank niet teveel doorbuigt en er kan genoeg lucht onder de plank komen, maar je hebt niet de scherpe zijkanten.
Op zich zijn scherpe zijkanten natuurlijk goed voor hoogtlopen, maar de plank wordt er ook `happerig `van, heb ik liever niet.

Toch had ik een iets dikkere onderplaat moeten gebruiken.
Maar misschien ook niet.
Want ik heb een brede plank; 43 cm, om toch goed te kunnen kanten, heb ik de voetbanden 3 cm naar heelside gebracht. Bovendien, als ik de plank wil versmallen, behoeft er maar aan 1 kant de decoupeer door.

Nu heb ik de stugheid van de plank ook  5 cm meer aan heelside gebracht. Voor een betere `pop`,  en voor beter hoogtlopen.
De tooside-kant is dus veel flexibler; makkelijke bij  ìnswitch`varen , en bij hogere krachten, snelheid, wordt die kant omhooggeduwd, zodat je het gevoel hebt met een smalle plank te varen.
Valt de wind weg, dan buigt die brede kant weer op,zodat je meer oppervlakte hebt om door te planeren.

Ook bij scherpe bochten maken, zal de plank opbuigen, lijkt me beter.
We zien wel.

Wat schuren betreft heb ik nu een andere methode; de plank gaat op 1 cm dik piepschuim, met daarop, deze keer, folie. In combinatie met dat dikke 550 UD, waardoor er toch al meer epoxy aanwezig is om weg te schuren, werkt dit heel snel.
Ik had geen  luchtinsluitingen, want het piepschuim drukt het er toch via de het folie eruit blijkbaar, was een gok.
Effe met de bandschuurmachine 800 watt, korrel 40, en met 1 keer plamuren; klaar.

Bij dat plamuren gebruik ik geen folie. Neem een raamwisser van de Wibra; 1 euro, heeft nml. een scherp rubber, gooi er een 400 gram epoxy-bubbels op, volumeverhouding 1 :4, eerst plank schoon met thinner, liever aceton, plank `wit `plamuren (dikke laag), dan heb je toch nog wat `wisserbanen` , die werk je weg door nu snel te bewegen met de wisser, met weinig druk, van kant naar kant.   
daanbanaan

Antwoord #203 Januari 26, 2007, 00:55:23
edit2Rapporteer  
wimt... onze ouwe "eigen huis en tuin  kitekabouter",
je lult meer dan typt nu begrijp ik het allemaal waarom je zo veel tijd heb hahaahaha
maare ik hoor je al zo lang lullen over je toming op je kite, maar waar zijn die keiharde bewijzen?? 
daanbanaan

Antwoord #204 Januari 26, 2007, 01:02:47
edit2Rapporteer  
filmpje??????/
Wimt

Antwoord #205 Januari 26, 2007, 01:05:03
edit2Rapporteer  
Geprobeerd met text, foto`s, getuigen, video`s, wat meer heeft deze zaak nodig, een 3 D Imax film?

Wel lullig voor mij hoor.
Was het maar lollig, scheelt maar 1 letter, maar toch.
Wimt

Antwoord #206 Januari 26, 2007, 01:06:26
edit2Rapporteer  
Ja, op deze site, ik wijs er nu naar, ja daar. Eerste we links, bij de Hema.
royboy

Antwoord #207 Januari 26, 2007, 06:11:42
edit2Rapporteer  
ik wordt eigenlijk wel een beetje zat van dit topic.. oke wimt je hebt ze omgebouwd laat ze please een x zien als je er mee vaart.. ik verheug me er ook op maar het blijft bijna alleen maar boven staan door bijna alleen maar posts van jezelf.. hoop dat je dan gauw een x komt met de post met de 'try out' video's ipv. posts wat je op een a4tje nog nie kwijt kan

maar lijkt me wel veelbelovend wat je heb.. dus kom nou es gauw met die foto's of liever video's.

see ya
Wimt

Antwoord #208 Januari 26, 2007, 23:44:52
edit2Rapporteer  
Neem je filmapparaat mee, zondag op Brouwersdam.
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #209 Januari 26, 2007, 23:48:32
edit2Rapporteer  
Neem je filmapparaat mee, zondag op Brouwersdam.

Oke, ik ga zondag buggy'en op ouddorp maar kom daarna even langs Brouwersdam. Neem camera wel mee.
Wimt

Antwoord #210 Januari 27, 2007, 00:35:04
edit2Rapporteer  
Je bent geloof ik de enige die begrijpt dat ik mijzelf in actie niet kan filmen (smiley-up-yours-to-the-others) .

Aan jou heb ik wat.

Ik zit iets noordelijker dan `De Kous`restaurant.

Groeten, Wim
Davidov

Antwoord #211 Januari 27, 2007, 01:07:50
edit2Rapporteer  
Aan jou heb ik wat.

Ik zit iets noordelijker dan `De Kous`restaurant.

Groeten, Wim

aan de bocht dan?

Ik zal wel ff filmen. Laat dan ook wat move's zien he!
Wimt

Antwoord #212 Januari 27, 2007, 01:10:22
edit2Rapporteer  
Yep.
Joris

Antwoord #213 Januari 29, 2007, 22:55:12
edit2Rapporteer  
Ohhhh dit wordt spannend!!!!
Davidov

Antwoord #214 Januari 29, 2007, 23:28:07
edit2Rapporteer  
Ohhhh dit wordt spannend!!!!

Was om 16.45 op de dam, niemand gezien
Wimt

Antwoord #215 Januari 30, 2007, 00:23:03
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de moeite, Davidov, je had mijn tel. nr; had effe gebeld, want ik was er van 9.30 uur tot 18.00 uur. Ik was op het noordelijkste deel, ik denk een misverstand. Woensdag misschien herkansing.

Aan de andere kant, ik ben de hele dag bezig geweest met afstellen, nu is de RRD 9 m ook goed. Hij was nog lek ook trouwens. 2  gaatjes. Verder is de kite top, heb intussen een 12 m Rhino gekocht, ter vervanging van mijn wrakke X-bow. Toming zal iets anders worden weer.

Ik gebruik een 4 lijns bar, met een `losse `5de lijn, dus niet om te depoweren ermee, want dat is niet nodig, maar om zelf makkelijk te kunnen landen en waterstarten.
Wat dat landen betreft. Bij kites van 10 m en kleiner, is het handig om de knoop aan de 5de lijn, die de bar tegenhoudt bij releasen, niet op 3.3 m te zetten, maar bij ongeveer 6 m. Als je dan released, al staat de kite recht boven je, dan heeft de kite zoveel ruimte gekregen, dat ie keurig netjes naar beneden valt, zonder op zijn rug te draaien. Valt dus keurig met de LE naar je toe, snel en netjes naar de grond.
Bij grotere kites kan dat ook wel, maar zul je een paar meter naar de kite toe moeten lopen.

Ook meteen de Demon zelfbouw van 43 cm breed getest; die behoef ik niet te versmallen; ik denk dat ik mijn Pinda heel wat minder ga gebruiken. Alleen bij weinig wind.

Wat is dat ding wendbaar zeg; 1.25m, dat merk je wel. En kanten is geen probleem, want de voetbanden staan 3 cm uit het midden.

daanbanaan

Antwoord #216 Januari 30, 2007, 07:31:33
edit2Rapporteer  
WIMT niet lullen maar  ListenToMe  GATEN VULLEN!!!!!!!!!!!!

InLove kom nou es met bewijs!!!!

succes

daan
Wimt

Antwoord #217 Januari 31, 2007, 00:04:24
edit2Rapporteer  

OK, dan stop ik met lullen, tot iemand van jullie mij op de video zet.
En nogmaals, ik kan mijzelf niet op de video zetten, dus willen jullie mij toch nog eens horen lullen, dan moet er eerst een video komen.

Tot dan.
royboy

Antwoord #218 Januari 31, 2007, 01:49:12
edit2Rapporteer  
je hebt zelf toch ook wel kenissen of familie.. vraag die dan.
sjembek

Antwoord #219 Januari 31, 2007, 02:38:36
edit2Rapporteer  
Jezus.. loopt dit topic nog steeds?!
linda901
Gast
Antwoord #220 Januari 31, 2007, 08:10:33
edit2Rapporteer  
Neem maar een voorbeeld aan Armafoil. Die heeft pas een FATSOENDELIJKE zelfbouw bow kite gebouwd.

Jij maakt alleen maar rotzooi, volgens mij ben je de enigste die zijn materiaal goed vindt (vliegen/varen).
Ik heb nog nooit één iemand oren zeggen hier op het forum dat je zelfbouw meuk zo goed vliegt als je zelf beweert.
En je belooft al maanden (zo niet jaren) fatsoendelijke foto's, telkens kom je weer met oeverloos gelul aanzetten dat je weeeeer niet hebt kunnen fotograferen.

En dan "je patenten" wat is hier zo revulutionair aan. Ik zie alleen maar een warboel aan allerlei lijntjes.

Wimt je bent ééééén GROTE GRAP !!!!!.  ThumpsUp
Fré

Antwoord #221 Januari 31, 2007, 15:50:19
edit2Rapporteer  
Okee, ik word hier weer mottig van die posts, he...
Als jullie wimt zijn info niet willen, skip dan gewoon dit topic!

Wat zin heeft 't dat jullie 'm zo blijven afkraken?
Als't u nie interesseert, blijf dan weg en hou u gezeik voor iemand anders.

Pfffff, precies een stelletje kleuters...

Feutus

Antwoord #222 Februari 01, 2007, 19:45:22
edit2Rapporteer  
Okee, ik word hier weer mottig van die posts, he...
Als jullie wimt zijn info niet willen, skip dan gewoon dit topic!

Wat zin heeft 't dat jullie 'm zo blijven afkraken?
Als't u nie interesseert, blijf dan weg en hou u gezeik voor iemand anders.

Pfffff, precies een stelletje kleuters...

Helemaal mee eens, slaat echt nergens op om iemand zo te gaan zitten afzeiken! Ik zal het ook niet zelf na gaan maken maar vind het wel interessant dat iemand eens wat anders probeert.
En natuurlijk kijken we allemaal uit naar een vliegende wimt video  (grinnik_kitesmiley)
En nu weer vrede op aarde  InLove
Wimt

Antwoord #223 Februari 03, 2007, 00:31:45
edit2Rapporteer  

Linda, bij deze nodig ik je PERSOONLIJK  uit, om mij te filmen, en nogmaals, ik kan mijzelf niet filmen, en ik heb geen familie in Zeeland, en mijn vriendin vindt niks aan zee en kiten, dus die gaat nooit mee, mijn meerijders hebben geen filmcamera, en vergeten altijd hun fototoestel, en zoals je ziet Linda, er meld zich ook niemand aan om te gaan filmen, dus in die zin heb je wel gelijk; ik heb niet zoveel fans vor mijn meuk.

Over meuk gesproken; mijn X-bow is te koop bij opbod; min 150 euro.
Met MIJN garantie, mijn gebruiksaanwijzing, incl 2 volledig doorgescheurde en gerepareerde doeken, en je krijgt er een tubbetje lijm bij.

Veel onderhoud aan gepleegd (ongeveer 1 km naaigaren), gepimpt met speciale onderdelen (niet in de winkel te krijgen).

Dus wil je een exclusieve rariteit, een trofee, iets speciaals, dat de term  `àfgeschreven` herdefinieert, kortom; wil je voor paal staan, doe dan je bod. Echt, ik zal daarom niet lachten, en zeker niet openbaar maken.
Een ieder heeft recht op zijn eigen tik.

Dus kijk je niet op een vouwtje meer of minder, een lelijk motief vanwege reparatiedoek, kortom; hang je liever de clochart uit op het water, neem dan deze minderwaardige taak van mij over.
Let wel; je koopt wel een originele Teringkite (copyright brandmark).

PS; deze kite wordt vervangen door een Rhino  12 m, van 04, is reeds gepimpt met een iets andere toming.
Jacob 81.

Geen avatar

Antwoord #224 Februari 04, 2007, 22:59:44
edit2Rapporteer  
Wim RULEZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.