hoogte lopen in lichte wind: boardje aankanten of juist niet?

kitaholic

Augustus 16, 2006, 23:47:29
edit2Rapporteer  
Hola - wat doen jullie als je licht underpowered bent en je probeert hoogte te lopen: wel of niet je boardje aankanten?

Als je toch al niet al te veel power hebt verlies je veel snelheid door aan te kanten. Proberen jullie dan je boardje juist goed vlak te houden (en gewicht ook op voorste been) om weerstand te verminderen en hopen dat je vinnen genoeg tracken om toch hoogte te lopen? Of andere technieken?

Ik vaar met tribals en een fanatic sky solbach 135x41, 85 kg.

Bedankt!
lennart

Antwoord #1 Augustus 17, 2006, 00:34:03
edit2Rapporteer  
tja moeilijk ik weet het ook niet volgens mij al je underpowered ben dat je gewoon niet kan hoogte lopen omda je niet genoeg druk heb om aan te kanten of lekker aan je kite te hangen ... dusja als je het mij vraag is er niet een optie om hoogte te lopen als je underpowered bent
Haring High Richardt

Antwoord #2 Augustus 17, 2006, 00:37:27
edit2Rapporteer  
Citaat
Proberen jullie dan je boardje juist goed vlak te houden (en gewicht ook op voorste been) om weerstand te verminderen en hopen dat je vinnen genoeg tracken om toch hoogte te lopen?

Betje spelen met je boardje zoals boven en hopen dat je nog een klein windvlaagje krijg en anders maar lopen
Mikeb

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 17, 2006, 02:09:09
edit2Rapporteer  
Bij underpowered varen vind ik dat je een beetje "zig-zag" moet varen:
a. Kite sinussen en
b. Board kanten bij oploeven, vlak leggen bij afvallen:
Bij het naar beneden sturen van de kite, bouw je druk op, je kunt je board dan kanten en een beetje hoogte winnen. Stuur je de kite weer naar boven dan vermindert de druk, dus beetje afvallen en je boord vlakker varen. Dit kun je verder ondersteunen door de kite bij het insturen aan te poweren en wanneer je de kite naar boven stuurt weer te depoweren.

Zorg dat je snelheid in je board houdt, dan is het sinussen met de kite ook makkelijker.

Zoals HaringHarr. al schrijft: een beetje spelen met je boardje dus!

Veel plezier
jaapd

Antwoord #4 Augustus 17, 2006, 04:44:12
edit2Rapporteer  
Snelheid maken en dan steeds zo veel mogelijk kanten maar niet zo veel dat je snelheid verliest.

Vervolg vraag: lichte wind, kite hoog of laag houden?
Steven

Antwoord #5 Augustus 17, 2006, 05:14:20
edit2Rapporteer  
lichte wind is meestal toch sinusen. verder denk ik ergens tussen in, 9 of 10 uur. bij kite laag denk ik dat je toch weer hoogte verliest door de druk, en bij kite hoog ook weer door dat je niet goed kan aankanten.
¦Tim¦

Antwoord #6 Augustus 17, 2006, 05:17:10
edit2Rapporteer  
kite neer leggen en wachten

wachten

wachten
Arjen

Antwoord #7 Augustus 17, 2006, 05:45:49
edit2Rapporteer  
Hola - wat doen jullie als je licht underpowered bent en je probeert hoogte te lopen: wel of niet je boardje aankanten?

Als je toch al niet al te veel power hebt verlies je veel snelheid door aan te kanten. Proberen jullie dan je boardje juist goed vlak te houden (en gewicht ook op voorste been) om weerstand te verminderen en hopen dat je vinnen genoeg tracken om toch hoogte te lopen? Of andere technieken?

Ik vaar met tribals en een fanatic sky solbach 135x41, 85 kg.

Bedankt!

Hé Guido. Gewoon je Tribals verkopen en de Waroo pro bestellen. Ha ha.......... Dan gaat het hoogte lopen een stuk beter!! Vrijdagochtend afspreken??
Buur

Antwoord #8 Augustus 17, 2006, 05:57:12
edit2Rapporteer  
 ListenToMe Echte stoere kiters varen C-chape   (sealedlips_kitesmiley) (duivel_kitesmiley) hahaha...
Als je te wijnig druk hebt is er niets te doen aan hoogte verliezen... upwind lopen doe de dan op de kant ipv op het water....
Als je te veel druk hebt is het moeilijk geen hoogte te lopen... dan loop je om je hoogte te verliezen.. Snapie het nog  (grinnik_kitesmiley)
Dikkiedik

Antwoord #9 Augustus 17, 2006, 19:05:45
edit2Rapporteer  
Vervolg vraag: lichte wind, kite hoog of laag houden?

Sinussen dus zowel laag als hoog Smiley Ik vaar veel met lange(34mtr) lijnen en dan merk ik dat er bovenin wel es meer wind zit dus dan hou ik hem hoog
Nino

Antwoord #10 Augustus 18, 2006, 02:16:46
edit2Rapporteer  
Je moet een beetje een balans vinden. Als je teveel kant verlies je direct snelheid, dus duw je je bordje weer wat vlakker zodat je je oppervlakte benut. Daardoor krijg je meer opwaartse druk en blijf je in plané. Zo een beetje schipperen kan je nog een beetje aan de wind varen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.