Vollopen van wetsuit bij de benen

tjoosten
Founding Father

November 04, 2006, 21:52:33
edit2Rapporteer  
Hi,

Ik heb net een nieuw pak gekocht. Oneil Psycho ii. Vorige pak had onderaan bij de uiteinden bij de benen een flap waarmee ik bij "broekspijpen" zeg maar dicht maakte. ThumpsUp Nooit geen last van water dat naar binnen werd geblazen. Joepie

Nu met dit pak, wordt het opspattende water als het ware naar binnen geblazen en kan vervolgens niet uit het pak, met als gevolg twee enorme balonnen gevuld met water.  (shame_kitesmiley) Heel irritant.

Afin ik heb geprobeerd om met elastikken mijn pak dicht te krijgen maar dat werkt niet. Heb net in een winkeltje klitteband gekocht wat ik om mijn enkels zal binden om water te stoppen. Wie weet gaat het werken..

hebben andere mensen hier ook last van en een oplossing gevonden?
chico

Antwoord #1 November 04, 2006, 22:07:52
edit2Rapporteer  
Zonder schoentjes heb ik nergens last van maar net schoentjes dikke kuiten en voeten. Waardeloos want kom daardoor ook moeilijker in mijn voetbanden. Ik heb een Neil Pryde 5000 en die heeft geen afdichtingen bij de benen en heb zonder schoentjes geen problemen. Zit er aan te denken om een gleufje aan de zijkant van mijn schoentjes (bij het voetbed) te snijden, zodat het water er uit loopt. Zal er dan ook wel makkelijker inlopen maar moet toch wat proberen. (De maat van de schoenen is goed en heb ook geen klompvoeten). Iemand ideeen?
Aurel

Antwoord #2 November 04, 2006, 22:08:10
edit2Rapporteer  
Yep ik heb het zelfde probleem met mijn Neilpryde 4000, erg irritant...
Als het water koud is draag ik schoentjes en dan heb ik er geen last van, met warmer weer haal ik het water er gewoon uit als ik even op de kant ben.
boardbas

Antwoord #3 November 04, 2006, 22:23:26
edit2Rapporteer  
klitteband om m'n enkels werkt bij mij prima! ThumpsUp
Ponk

Geen avatar

Antwoord #4 November 04, 2006, 23:08:42
edit2Rapporteer  
Yep ik heb het zelfde probleem met mijn Neilpryde 4000, erg irritant...
Als het water koud is draag ik schoentjes en dan heb ik er geen last van, met warmer weer haal ik het water er gewoon uit als ik even op de kant ben.
hey Aurel ga jij eens als de sodemieter aan je huiswerk anders kunnen we morgen niet kiten
grt Ponk
Aurel

Antwoord #5 November 04, 2006, 23:17:45
edit2Rapporteer  
Hey Ponk niet zo vervelend doen! Ik werk al de hele dag!!!
Ik heb niet eens kunnen kiten of joggen!  (huilen_kitesmiley)
Sake
Gast
Antwoord #6 November 04, 2006, 23:50:44
edit2Rapporteer  
Heb net in een winkeltje klitteband gekocht wat ik om mijn enkels zal binden om water te stoppen. Wie weet gaat het werken..

Yep, dat werkt. Je kan ook schoentjes OVER de pijpen doen. Loopt alleen water wat door je nek/rug komt ( en voor sommigen onder ons nog meer (grinnik_kitesmiley) ) in je schoentjes
Frank77

Antwoord #7 November 04, 2006, 23:51:33
edit2Rapporteer  
Klitteband is idd de oplossing.

Bij maui magic pak geen last maar werden wel 5 cm breed klitteband geleverd.
Bij mijn mystic virus 5/3 steamer (zonder meegeleverd klitteband) heb ik wel last dat mijn kont benen worden gespoeld met zeewater (angry_kitesmiley) dus daar gebruik ik nu het klitteband voor.
Gj

Antwoord #8 November 04, 2006, 23:56:45
edit2Rapporteer  
klittenband of gewoon elistieken paar keer dubbel doen en dan om de enkel.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9 November 05, 2006, 00:01:48
edit2Rapporteer  
Ik heb hier bij mn Prolimit pak echt totaal geen last van...goed pak dus! Zit voor mij goed strak en heeft klittenband onderaan bij de benen. Werkt super!
Ik doe mn schoentjes juist onder mn pak, omdat mn schoentjes wat minder goed sluiten en daardoor vollopen met water (dikke voeten)...is nu ook warmer.
Peterkiter

Antwoord #10 November 05, 2006, 00:09:22
edit2Rapporteer  
Ik heb er ook last van. Als je twee bandjes strak om je pak doet is het waarschijnlijk stuk minder. Kan ook zijn dat je wetsuite wat te groot is. Zodat het lager zit dan je vorige pak, krijg je sneller opspattend water in je pak.
Aurel

Antwoord #11 November 05, 2006, 00:44:54
edit2Rapporteer  
Jullie gaan toch niet elke keer op het strand met klitteband klooien als jullie een wetsuit aan- of uittrekken?  (geschokt_kitesmiley)
Irritant probleem, maarja de winter komt eraan en over niet lang gebruik ik mijn schoentjes weer  InLove
Sherida

Antwoord #12 November 05, 2006, 04:26:36
edit2Rapporteer  
Ik heb er zelf geen last van, maar elastieken om de uiteinden van de pijpen moet toch lukken.. ThumpsUp
ErikB

Antwoord #13 November 05, 2006, 14:03:50
edit2Rapporteer  
Heb zelf ook een oneill psychoII en heb klittenband vast laten sticken aan m'n pak.
Dus even die klittenband bandjes zien te scoren en die vast zetten, werkt perfect.
LEAF

Antwoord #14 November 05, 2006, 14:44:36
edit2Rapporteer  
Heb hetzelfde probleem met mijn O'neill pak, hij ligt inmiddels op zolder en vaar weer met mijn oude pak. Ik koop nooit meer een O'neill pak, mijn broer en maat van mij hebben hetzelfde probleem met daarbij ook nog eens dat de kwaliteit klote is, de pakken scheuren zeer snel op de stiksels.  Dit verwacht je niet van zo'n groot merk als O'neill. materiaal is te soepel door het neopreen, de rubber pakken hebben minder last van het vollopen van de pijpen. Klitteband is de enige goede oplossing en vind het laten vaststikken van de bandjes aan je pak wel een goeie want ander raak je ze weer te snel kwijt.
Kondor 11

Antwoord #15 November 05, 2006, 15:12:40
edit2Rapporteer  
Rolletje ducktape doet wonderen
daan666
Gast
Antwoord #16 November 05, 2006, 15:30:26
edit2Rapporteer  
Bij de surfshop hebben ze enkelleash kittenband (per 2 stuks verpakt) (waar je voor golfsurfen je leash aan kan vastmaken)

Werkt perfect!!!

Cheers,
Daan
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #17 November 05, 2006, 16:36:21
edit2Rapporteer  
Koop gewoon een goed pak zou ik zeggen! ja toch?! Al de tips zijn wel hnadig als natuurlijk blijkt dat je pak niet zo goed is....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.