Shiftbar lijnen van 27m naar 24m lijnen ?

Nicolas

November 19, 2006, 00:53:45
edit2Rapporteer  
Denk niet dat ik het al is gevraagd heb hier, maar is het mogelijk om op een shiftbar met 27m lijnen, lijnen van 24m erop te zetten ?

Denk niet dat ze dit appart kopen, of toch wel ? Zelf gaan prutsen lijkt me mss ook niet al te best. Liefst een goedkope oplossing.

Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #1 November 19, 2006, 00:56:43
edit2Rapporteer  
Lat ik dat nu ook overwegen... Zal toch zelf klooien worden vrees ik..
slufterhufters.com

Antwoord #2 November 19, 2006, 01:36:12
edit2Rapporteer  
Goedkope oplossing is toch zelf korter maken.

Maak je dikke grijze 5e lijn die aan je depowerstrap zit los van de strap.
Snij of knip het naaigaren los van de sleeve schuif de sleeve meer dan 3 meter op.
Meet met een maatlint 3m uit op een vlakke ondergrond.
Vraag iemand om het uiteind vast te houden terwijl jij 3m aftekent op de dikke grijze lijn met een stift.
Knip af en schuif de sleeve naar het einde van je lijn, knijp goed vast tussen je vingers en schuif over de sleeve met je vingers zodat de sleeve goed strak staat en vouw hem dubbel, wel goed het uiteinde vast blijven knijpen terwijl je de dubbel gevouwen sleeve onder de naaimachine opnieuw dicht naait.

Dan ga je naar het het uiteinde van je rode en blauwe vliegerlijn, het einde wat je aan je kite bevestigt.
En daar herhaal je hetzelfde als hierboven beschreven is.

Je rode dikke 5e lijn die bij je chickenloop zit maak je ook 3m korter.
Haal het lusje los, schuif het plastic 3m omhoog, en meet uit, knippen, even branden uiteinde, plasic op zijn plaats en lusje terug.

Dan heb jij een 24m bar, gratis.

Flakkee Local

Antwoord #3 November 19, 2006, 05:16:17
edit2Rapporteer  
Kan makkelijker,
Ik heb ook pas mijn lijnen ingekort.

-Stiksel van sleeve los tornen.
-Sleeve niet van je lijn af trekken anders heb je een uitdaging om hem weer over de
 lijn te krijgen.
-Vervolgens sleeve 3m naar beneden schuiven. (op gewenste lengte)
- Sleeve met lijn erin in een lusje leggen zoals het orgineel zat.
-knoopje erin en klaar.
- effe goed checken of de knoopjes (lijnlengte)gelijk zitten.
-overige lijn afknippen.

Knoopje kan niet los en is veel minder werk en net zo stevig of steviger dan opnieuw stikken.

Succes...

mvg www.flakkee-locals.nl
slufterhufters.com

Antwoord #4 November 19, 2006, 05:52:36
edit2Rapporteer  
Leuk bedacht met je knoopjes, maar knoopjes in je sleeve werkt niet.
Door de knoopjes in je sleeve is de kans dat je lijnen breken zeer groot, ik spreek uit ervaring en heb menig bar die op de manier die jij aangeeft moeten ficksen omdat ze de sleeves geknoopt hadden.

Je sleeves naaien is de enigste optie.
Nicolas

Antwoord #5 November 19, 2006, 05:56:47
edit2Rapporteer  
ok bedankt allemaal, best wel een uitdaging maar mss probeer ik het wel
Flakkee Local

Antwoord #6 November 19, 2006, 06:11:35
edit2Rapporteer  
Ik heb het wel zo gedaan, en heb geen problemen.

ken meerdere die het zo gedaan hebben waaronder een pro rider en op zijn advies zo gedaan.

maar stikken kan ook.
Marcel~

Antwoord #7 November 19, 2006, 17:02:45
edit2Rapporteer  
Buggie en powerkiters knopen hun sleeves altijd ! Werkt uitstekend. En de lijnen van Naish zijn dik zat. Nadeel van knopen is dat die bij het uitlopen van de lijnen steeds blijven hangen. Ziet er ook niet zo bi uit. Cabrinha zet zelfs wat krimpkous over het einde van de genaaide sleeve om dat haken nog verder tegen te gaan...
gertjan niet ingelogd
Gast
Antwoord #8 November 19, 2006, 18:18:07
edit2Rapporteer  
Door de knoopjes in je sleeve is de kans dat je lijnen breken zeer groot, ik spreek uit ervaring en heb menig bar die op de manier die jij aangeeft moeten ficksen omdat ze de sleeves geknoopt hadden.

de breeksterkte gaat met een knoopje 10% achteruit en wanneer je de lijnen naait 5%

wanneer je zelf 100kg weegt zou ik het gaan naaien. maar als je 60kg weegt maakt het niet zoveel uit.
naaien is beter en een knoopje schuift naar lange tijd op en je lijnen blijven wel eens achter een knooje hangen bij het oplaten.

succes er mee
Nicolas

Antwoord #9 November 28, 2006, 04:11:01
edit2Rapporteer  
toch even voor alle zekerheid, je haalt 3m weg bij al je 4 lijnen en je 5th line, juist? Alleen voor je 5th line verkort je het grijze gedeelte ? De 4 andere lijnen alle uiteinden?

Een knoopje zie ik niet zitten, wil toch zekerheid in mijn lijnen. Stel je voor dat 1 lijn breekt ... Maar ik heb geen naaimachine Sad
Marcel~

Antwoord #10 November 28, 2006, 04:27:26
edit2Rapporteer  
Je verkort alle vier de lijnen... Ales aan het begin, gerekend vanaf de bar behalve je 5th met bungee, die moet even lang tot de stopperball blijven.... Daarna een stuk ertussenuit halen...
Henp

Geen avatar

Antwoord #11 November 28, 2006, 05:34:17
edit2Rapporteer  
Surfboy, precies zo als je zegt, lijnen aan het einde afknippen, je kunt gewoon de sleeves los tornen zodat je deze weer kunt gebruiken.
Van je vijfde lijn knip je 3 meter van de grijze lijn af.
En voila,,,
Je moeder heeft  anders toch wel een naaimachine. Kun je haar gelijk aan het werk zetten, als je nog nooit met een naaimachine gewerkt hebt wordt het geen succes waarschijnlijk.
Nicolas

Antwoord #12 November 29, 2006, 05:07:40
edit2Rapporteer  
ik denk niet dat we een naaimachine hebben thuis Sad Maar in ieder geval weet ik nu hoe ik het moet doen, bedankt !
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.