Review Rhino 2007

DXP

December 30, 2006, 15:14:37
edit2Rapporteer  
Zag dat er in de laatste kite-boarding.de een review van de Rhino 2007 staat. Weet iemand waar je dit blad in Amsterdam kan kopen. Heeft er anders iemand een electronische versie van dit artikel?

Test
  Der Test dieser Ausgabe behandelt brandheiße Neuheiten aus verschiedenen Bereichen. Wir haben die neusten Produkte von North, Carved und Best für euch unter die Lupe genommen. Um dabei eine bestmögliche Anschaulichkeit bieten zu können, haben wir die Kites jeweils in Direktvergleichen antreten lassen. So misst sich der North Vegas 07 mit seinem Vorgänger Vegas 06, der nagelneue North Rhino 07 mit dem Rebel und der Carved Fireball mit seinem Bruder Unit. Ausführliche Fahrberichte zu den beiden Bowkites Best Waroo und Waroo Pro findet ihr noch obendrein.
milamber

Antwoord #1 December 30, 2006, 15:42:02
edit2Rapporteer  
Van de week was ik bij van den berg en die hebben een demo liggen. Als het even meezit hebben zij er ondertussen al mee gevaren. Bel ze effe!
Silversurfer1

Antwoord #2 December 30, 2006, 16:15:06
edit2Rapporteer  
wat dacht je van de boekhandel. beetje kiosk heeft wel de kiteboarding.de te koop. sowieso zag ik hem op ako centraal station amsterdam
DXP

Antwoord #3 December 30, 2006, 16:31:01
edit2Rapporteer  
Klasse ga ik 'm daar ff halen
DXP

Antwoord #4 December 30, 2006, 22:21:47
edit2Rapporteer  
Heb zo ongeveer alle Ako & Bruna winkels gehad (incl Amsterdam CS)  maar niemand heeft 'm. Iemand toevallig een electronische versie??
-Cedric-

Antwoord #5 December 30, 2006, 23:09:56
edit2Rapporteer  
Wat is je e-mail adres?
-Cedric-

Antwoord #6 December 30, 2006, 23:10:15
edit2Rapporteer  
Mail me even, ik kan je wel helpen.
kitaholic

Antwoord #7 December 31, 2006, 22:36:26
edit2Rapporteer  
Vandaag hebben behoorlijk wat mensen met de rhino gevaren op schellinkhout, zag er allemaal mooi uit, misschien dat zij hun ervaringen even kunnen delen?
xray

Antwoord #8 December 31, 2006, 23:43:23
edit2Rapporteer  
Niet alleen op Schellinkhout ook op Horst.....;-)
Ik heb vandaag met de Rhino 7 9m gevaren.

Achtergrond
90+ kg
666 2007 129x39
Vlagerige dikke 5 bft op Strand Horst.
Naish 2006 18inch Shift bar met 27m lijnen.

Kite is nog een prototype (staat er ook op)

2pump.
Let op dat je eerst de struts oppompt. Als de leading edge al vol is dan wordt de rubber slang die langs de leading edge loopt afgeknepen en kun je de struts niet meer vol krijgen. Voordeel hiervan is dat ze dus ook niet snel leeg kunnen lopen. Handig de stopperballetjes op de struts.
De latjes voor het profiel zijn van plastic geworden en breken veel minder snel. Er worden ook extra meegeleverd.

Ik heb niets veranderd aan de standaard setup van mijn eigen bar, deze paste direct perfect!

Low-end is gewoon erg goed maar dat komt wat mij betreft ook omdat het meer een flat kite dan een C is. Iedereen was met 12m onderweg en ik had zat power met de 9m. Hangtime en spronghoogte zijn ruim meer dan gemiddeld in orde te horen aan de reacties van de kant. Je moet de bar wel iets meer aangetrokken houden dan bij een goede C maar veel minder dan bijvoorbeeld een oude Crossbow. De kite zet je lekker zacht weer neer. Transitions moet je even aan wennen door het om de as sturen maar gingen ook behoorlijk.

De kite is lekker snel in de zin van vaarsnelheid. Trek de bar aan en je voelt een lekkere versnelling, elke vlaag wordt zonder moeite omgezet in voorwaartse snelheid. Hoogtelopen gaat prima, niet exceptioneel maar wel gewoon goed.

Je kunt de radius van de loop van je kite redelijk beinvloeden, als je niet hard trekt krijg je een vrij heftige loop.Trek je de bar echter harder aan de loopt hij vrijwel zonder power om zijn as. Typisch flat/bow gedrag wat ik zelf altijd wat minder vindt maar wat voor veel anderen juist een pre is. Ik mis hierdoor vaak de power om lekkere bochten te trekken. Dat kon met de Rhino7 met een beetje goede timing nog wel!

Wat mij opviel is dat de kite echt heerlijk direct was met echt goede feedback op de bar. Directer en beter dan bijvoorbeeld een Rhino6, persoonlijk vond ik die voor een C altijd veel te indirect. Een vriend van me merkte precies hetzelfde op toen hij overstapte van zijn R6 12m. Dit is voor een belangrijke reden C te blijven varen maar voor het eerst begon ik daar aan te twijfelen (!).

De high-end was meer dan in orde. Met de depowerstrap kun je het bereik van de kite aanzienlijk vergroten. Ik had de strap ook echt nodig om railey's te kunnen springen anders bleef er teveel power in de kite. Bar van je af geeft nog wel wat restdruk, genoeg om te kunnen blijven varen. De barduk is goed te doen. Wel wat meer dan veel nieuwe kite zoals de Raven 3 of de Hypertype maar minder dan bijvoorbeeld een Shockwave, door de goede feedback voel je precies wat je doet.

Al met al wat mij betreft weer een erg goede big air hangtime 'echte mannen' kite maar dan wel een met de moderne features die op een prettige manier veel meer bereik en mogelijkheden geven.
medisport

Geen avatar

Antwoord #9 Januari 01, 2007, 00:37:00
edit2Rapporteer  
Goed bericht van x-ray.
Wij 85kg en 97 kg.
Wij waren vandaag en gistern de hele dag met de R7 op wijk en op schellinkhout aan het varen. 10m2 en 9m2.
Airtime en lift is in vergelijk met Vegas 6 veel groter. R7 10m2 is duidelijk langzamer als mijn 12m2 Vegas 6. R7 9m2 is voelbaar sneller en aangenamer te varen als de 10.
Voor mij betekent dat grote maten eerder Vegas (bijv. 10 en 14m2) en evt kleine maten R7.
De R7 is een goedmoedige kite, je word niet snel afgestrafd bij lichte fouten.
Relaunche gaat heel makkelijk, en wat ik een heel groot voordeel vind is dat de 5e lijn niet meer door je kite kan gaan en dat je kite niet door je lijnen heen gaat als hij dood uit de lucht valt.

Gr. Andre en David
RH

Antwoord #10 Januari 01, 2007, 00:49:19
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag op Schellinkhout gevaren met de Rhino 07. De 10 en de 9. Beide kites gevaren met de 2007 North bar, 25m en een Nobile 666 2007 en weeg 82 kg.

Ik vaar zelf Rebels. Ik begon met de Rebel 12 en ben daarna overgestapt op de R7 10. Daarna een hele tijd gevaren met de R7 9 en toen naar een Rebel 10.

De R7 lijkt iets ronder qua vorm (LE) en wat vlakker dan de Rebel. De R7 geeft veel druk, meer dan een Rebel van die grootte. De lift is iets explosiever dan de Rebel, hangtime als je het mij vraagt ongeveer gelijk. De Rebel zet je iets zachter neer na een sprong.

De draaisnelheid van de R7 is ongeveer gelijk aan de Rebel, net als de bardruk. Het doek van de R7 staat wat strakker dan dat van de Rebel als je hem depowered. Dat komt volgens mij door de drie struts die dicht bij elkaar staan aan beide tips.

De R7 geeft zoals gezegd meer druk dan een Rebel, hierdoor vind ik het iets moeilijker om een sprong te timen. Een Rebel is eenvoudiger te depoweren en kan je daardoor sneller terugsturen zonder edge te verliezen. Op echt vlak water (laguna's ofzo) denk ik dat de R7 pas echt getest kan worden op lift en hangtime. De lift is desalniettemin echt goed en ik heb zeker een aantal keren zeer hoog gesprongen, ook bij minder wind en minder snelheid. Toeschouwers op de kant moeten maar zeggen waar ik hoger mee ging, met de R7 of Rebel.

De high-end van de R7 is volgens mij wel duidelijk minder dan die van de Rebel. Met sterke vlagen had ik af en toe wel moeite met de 9 en had ik een beetje het oude C-gevoel van mij R6. Toen ik overstapte naar mijn Rebel 10 voelde alles meer relaxt en had ik het gevoel dat ik nog veel meer over had dan bij de R7 9.

Ik denk dat de R7 een erg goede kite is, staat mooi stabiel in de lucht, goede low-end met veel trekkracht en een explosieve lift. Als je iets meer speelsheid wil is de Rebel wat mij betreft een betere keuze (daar is ie ook voor bedoeld, wave-riding enzo). De lift van de R7 is waarschijnlijk iets beter, hoewel die daar weinig onderdoet voor de Rebel. Beiden zijn overigens vele, en dan ook vele malen beter in lift en hangtime dan bijvoorbeeld een R6 (en misschien wel elke willekeurige C-kite).

PS: de sprongen waren af en toe zo hoog dat ik een beetje moeite had met landen. Ben daarbij mijn GPS verloren. Erg jammer van dat verjaarscadeautje. Misschien bevindt zich hier een eerlijke vinder op dit forum... (hij is geel met grijs/ driehoekig). Hoogste snelheid vandaag +/- 55 km/h met de R7.
xray

Antwoord #11 Januari 01, 2007, 01:21:10
edit2Rapporteer  
Grootste verschil met de Rebel wat mij betreft is de direktheid, ik vond de R7 daarin substantieel  beter.
Roni-Size

Antwoord #12 Januari 02, 2007, 01:42:33
edit2Rapporteer  
Grootste verschil met de Rebel wat mij betreft is de direktheid, ik vond de R7 daarin substantieel beter.

Ben ik het mee eens ...
Heb ze ook alle drie gevlogen Rebel, Rhino 6 vaar ik nog steeds mee en de Rhino 7.
Rhino 7 heeft gewoon de eigenschappen van een Rhino.
Explosieve lift en dikke hangtime.
Had gisteren mijn hoogste sprongen gemaakt met de Rhino 7 9mtr.
Stond daarvoor met mijn Rhino 6 12 mtr. op het water bij Horst toen ik de R7 9m ff in mijn handen kreeg, voelde direct meer power maar veel meer gedoseerd als met de R6.
Stuurt erg direct  en zeker met de Naish bar directer als met de rebel die ik met originele bar had gevaren.
Had er direct het Rhino gevoel bij, iets wat ik bij de Rebel niet kreeg.
(wel bij de Hypertype haha) maar daar hebben we het niet over haha.
Heerlijke kite......
Aloha Ronald.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.