Lineaal er aan vastplakken (aan een uiteinde) en er dan zoals je een koord met een veiligheidsspeld in een jas doet, er inschuiven. Je kunt zorgen dat de lineaal niet draait en dus de tube ook niet. Werkt heel goed.
@ Tweekske, ik gebruik altijd een muur plint. Deze zijn lekker lang. Aan het uiteinde van de plint het uiteinde van de bladder plakken met schilders tape. Als je je de kite volledig uitrolt en de bladder parallel aan de LE, beginnend bij de rits, dan krijg jij je bladder er netjes en niet gewokkeld in. Daarna plakband verwijderen en de plint er voorzichtig uittrekken. Wel ff de plint schuren zodat houtsplinters niet aanwezig zijn. Heb het zelf wel 5x zo gedaan vanwege steeds klappende bladder uiteinden van een blacktip. Suc6
ik doe zoals je beschreven hebt, werkte altijd bij mij, ik blaas alleen meestal zachtjes op, ventiel erin. ff wat schudden en draaien enzovoort, an weer verder opblazen. na paar keer zit het goed.
waar heb je het na laten maken? ik moet no nieuwe LE hebben,maar word ook niet meer geleverd
Als de bladder er al in zit maar gerdaaid is moet je hem half oppompen en dan rustig op zijn plaats "maseren" beetje kneden en draaien dan draait ie vanzelf goed.
klein beetje lucht erin en een hoop talkpoeder erop en met een touwtje doortrekken. daarna half oppompen en een beetje frommelen hier en daar voor de zekerheid.