Kite

® € M © 0

Januari 27, 2007, 18:12:02
edit2Rapporteer  
Heey wat zijn kites voor beginners ??
Dangerfield

Antwoord #1 Januari 27, 2007, 18:37:57
edit2Rapporteer  
Stabiel, niet te snel, vergevingsgezind.  Huh
Idefixe

Antwoord #2 Januari 27, 2007, 18:51:30
edit2Rapporteer  
north buster,  cabrinha element
¦Tim¦

Antwoord #3 Januari 27, 2007, 18:52:10
edit2Rapporteer  
bowkites
Idefixe

Antwoord #4 Januari 27, 2007, 18:53:05
edit2Rapporteer  
bowkites zijn toch voor watjes?
® € M © 0

Antwoord #5 Januari 27, 2007, 18:57:26
edit2Rapporteer  
welke merken dan allemaal ?
Idefixe

Antwoord #6 Januari 27, 2007, 19:07:31
edit2Rapporteer  
Bijna ieder gerenomeerd merk heeft tegenwoordig wel een "beginnerskite"
Zoals Iceberg al opmerkt: beginnerskites zijn over het algemeen stabiele ( wat tragere) kites die rustig reageren op stuurbewegingen vanuit de bar.
Als je wat meer wilt dan rustig heen en weer varen en af en toe een sprongetje ben je op de meeste beginnerskites al snel uitgekeken.
Daarbij natuurlijk wel het gegeven: hoe kleiner de kite hoe sneller!
Met een bow kan je over het algemeen de vlagen wat beter opvangen. Door de grotere depower ( bar van je afschuiven = minder kracht) is het bereik t.o.v. de hoeveelheid wind met een bow wel groter dan een C shape. Of een bow ( continue gedepowered vanwege hardere wind) lekkerder vaart is een onderwerp van discussie.
Een C shape is over het algemeen wat agressiever. Het is natuurlijk niet voor niets dat de wedstrijdjongens bijna allemaal met c shapes over het water knalluh  YeSS
Airush_EU
Gast
Antwoord #7 Januari 27, 2007, 19:34:34
edit2Rapporteer  
Airush DNA

http://www.airush.com/products/kt_dna.asp
3rikj3
Gast
Antwoord #8 Januari 27, 2007, 19:52:57
edit2Rapporteer  
Nu word het denk ik gewoon Iedereen zijn eigen merk aan prijzen.. Joepie
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #9 Januari 27, 2007, 19:57:26
edit2Rapporteer  
Ja oke doen we... (grinnik_kitesmiley)

Flysurfer PULSE.. loser
Feutus

Antwoord #10 Januari 27, 2007, 20:07:51
edit2Rapporteer  
Ja oke doen we... (grinnik_kitesmiley)

Flysurfer PULSE.. loser

Mee eens !! Grin
tom_beul
Gast
Antwoord #11 Januari 27, 2007, 20:15:52
edit2Rapporteer  
Moet je iedereen is horen roepen.... iedereen roept zijn eigen merk maar, en waarom dan?

Die gozer wilt geen troep en wilt waarschijnlijk graag weten waarom hij het zou kopen, natuurlijk zou ik ook mijn eigen merk roepen, maar ook zeggen waarom!

Slingshot fuel,

Nou, ten eerste je gewicht is handig, ik zou persoonlijk voor een 11 uit 2007 gaan (mits je budget tegenzit!). De kites zijn stabiel, met de 5de lijn is het een veilige kite. hij is niet al te snel, maar zeker niet te langzaam, dit is niet alleen een beginners kite (pro's zoals Zoontje en LEN10 varen ermee). Maar ook vele beginners varen ermee (henk jan, klaas etc.). Kortom, ga eens naar de betere kiteshops (Coraaltje IJmuiden, Natural-High Brouwersdam), deze zijn gespecialliseerd in het kiten en weten daarom wat voor je geschikt is. je zou aankomen op de merken North, Naish, Slinghot (kwalitatief goeie merken!)

Link zou ook een goeie kite zijn, heb hem alleen gevaren en vond hem wat minder, ben geen bow/sle of hoe het ook heet gewend en vond het daardoor ook wat minder varen.

Afrader lijkt me vooral Best, de kites worden vooral goed verkocht omdat ze een degelijke prijs hebben, maar als je eens op Best Waroo zoekt hoor je positieve maar ook echte negatieve verhalen (scheuren, opeens tube lek etc.).

Massaaal,
Peterkiter

Antwoord #12 Januari 27, 2007, 21:09:51
edit2Rapporteer  
Je kan ook even naar de sites van de gerenormeerde merken gaan. Voor tubekites: Naish, North, F-one, Slingshot, Cabrinha, Best, Ozone. (er zijn er nog wel een paar) en dan geven ze zelf aan welke kites voor beginners zijn.
Of je moet foilkites willen, dan zou ik ff op de site van Peterlynn en flysurfer kijken.
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #13 Januari 27, 2007, 21:20:02
edit2Rapporteer  
Kijk maar eens hiernaar ,zeer geschikt voor beginners .
http://www.bestkiteboarding.com/07Bularoo
Belly ItW

Antwoord #14 Januari 27, 2007, 22:21:40
edit2Rapporteer  
Een north buster is niet te koop!! dat zijn kites voor kitescholen niet voor particulier gerbuik!
north buster, cabrinha element
Belly ItW

Antwoord #15 Januari 27, 2007, 22:25:29
edit2Rapporteer  
maar om mijn merk dan maar even aan te wijzen!!!
F-one impact!
een lekkere snelle kite waardoor je het in het begin even zwaar hebt maar als je jezelf daardoor heen sleept kan hij je zeker heel veel leren en sommige mensen hebben bepaalde sporten wat sneller onder de knie als jij er daar een van bent met kitesurfen zou ik dus wel voor een kite gaan die al een hoger niveau heeft zoals bijv. een impact daar kun je lekker lang mee door en dus lekker veel van leren wel word je goed afgestraft bij je fouten maar dat heb je al wel snel door! andere voorbeelden zijn idd zoals de slingshot fuel! en als je budget wat lager ligt kijk je 2dehands want er is zeer veel keuze nu nog lager budget kies je bijv. voor een best yarga pro of waroo alleen ligt volgens mij de kwaliteit van de kites wel wat lager waardoor ze snel zijn versleten. is mijn mening in ieder geval!
Geronimo79

Antwoord #16 Januari 27, 2007, 22:52:44
edit2Rapporteer  
Het maakt dus eigenlijk geen moer uit welk merk. Bowkites zijn altijd super om het mee te leren, ze zijn stabiel, zeer veilig. En volgens mij maakt het niet uit van welk merk. ze zijn allemaal erg goed. Best Waroo, naish Shockwave, North Rebel... etc. Daarnaast is het bereik van een bow gewoon groter.

Van de C kites, kijk gewoon naar wat een stabiele kites is. neem gewoon niet de overdreven kites, geloof namelijk niet dat een caution spitfire III een leuke beginnerskite is.
Ik meende dat daar een naam voor was.. high aspect ratio??? Is er iemand die dat wat beter kan uitleggen??
EW-OUD

Antwoord #17 Januari 27, 2007, 23:13:02
edit2Rapporteer  
north is wel een perfect merk om mee te beginnen  ben ik ook mee begonnen  ThumpsUp
het is aan te raden vooral de nieuwere versies van north  (hangloose_kitesmiley)
Idefixe

Antwoord #18 Januari 28, 2007, 00:43:08
edit2Rapporteer  
de "aspect ratio" is de verhouding tussen de lengte van kite ( van tip naar tip) en de diepte/breedte van de vlieger. Een lange/smalle vlieger is over het algemeen veel sneller dan een korte/brede vlieger. Een lange/smalle vlieger ( hoge a.r.) is ook een stuk lastiger uit het water te herstarten ( afgezien dan van 5e lijn systemen dan)
panda

Antwoord #19 Januari 28, 2007, 00:49:56
edit2Rapporteer  
venom

peter lynn   topie neten stabiel
hifly

Antwoord #20 Januari 28, 2007, 03:27:46
edit2Rapporteer  
Een North buster is een goeie " leer kite " voor de eerste meters maar dan houd het ook op.
Een goeie opvolger hiervan is een bow-kite .

Reden :

full depower - dus bar los en alle druk is weg en de kite staat gewoon op z'n tip te wachten op het startshot .

Waterstarten - een fluitje van een cent zelfs met zijn LE op het water - niks zwemmen of ploeteren .

Nadeel : kite kan inverteren maar dat ligt 9/10 aan de rider zelf . Enigste remedie is spanning op de lijnen houden als de kite het water raakt en dan komt het in orde .

Ik noem het geen mietjes kite maar een goeie overstap naar eventueel een C - kite .
Joop_XL

Antwoord #21 Januari 28, 2007, 20:39:58
edit2Rapporteer  
Er zijn natuurlijk heel veel verchillende opties, ben zelf ooit eens begonnen met een Rhino 1 16mtr en een BIC 1.75 mtr. Er was toen zelfs een shop die dit niet aan mij wilde verkopen want ik moest toch echt beginnen met een directional, dit is allemaal wel heel lang geleden Smiley

Je moet ook eens naar een Airush DNA kijken, deze kite is ontworpen voor beginners en wave kiters. Hij is daarom zeer robuust uitgevoerd, super stabiel en heeeft meerdere veiligheids systemen. Bar los is 99% depower en is dit niet genoeg kun je ook nog de switch release gebruiken. Verder maar 3 struts en zeer stevig uitgevoerd.

Airush komt dit jaar uit een andere fabriek, hiervoor is gekozen omdat ze de kwaliteit naar een nog hoger niveau wilde brengen.

Suc6 bij het maken van de juiste keuze Smiley

benjamin
Gast
Antwoord #22 Januari 28, 2007, 22:51:28
edit2Rapporteer  
@idefixe volgens mij heeft de snelheidheid niks met de A R te maken. om je verhaal even aan te vullen
dit is een kite met een hoge ar smal in het midden en van tip tot tip erg breed expert kite

hier een kite met een lage ar  dus het tegenovergestelde van hierboven en goed voor de beginners

100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #23 Januari 29, 2007, 01:13:04
edit2Rapporteer  
bowkites zijn toch voor watjes?

'n bow is niet voor watjes!!!!
zeker niet als dat NIET watje net begint.
bow is heel veilig vooral als de wind niet erg constand is ook super fijn.
bow's loopen alleen als 'n mietje.(er zit niet veel kracht in)
maar daar zou ik maar blij om zijn als beginner.
dus zou ik als ik zou beginnen met die k#t sport voor 'n bow gaan.
maar ik zou er niet aan beginnen hoor.
is echt geen z#k aan.lijkt in het begin mischien lachen maar niet doen hoor.

LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YeSS YeSS YeSS YeSS YeSS Joepie Joepie Joepie Joepie
Idefixe

Antwoord #24 Januari 29, 2007, 01:19:06
edit2Rapporteer  
@idefixe volgens mij heeft de snelheidheid niks met de A R te maken. om je verhaal even aan te vullen
dit is een kite met een hoge ar smal in het midden en van tip tot tip erg breed expert kite

hier een kite met een lage ar  dus het tegenovergestelde van hierboven en goed voor de beginners

een lange/smalle kite is dus ECHT wel sneller dan een korte/brede kite. Een brede kite houdt de wind veel meer "vast". Da's puur een technisch feit.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.