www.kitestuff.nlinfo@kitestuff.nl elke shop die aan inruil doet zal wel een nette prijs geven maar gewoon even mailen en dam chekken wat het goedkoopst is
kites inruilen is zinloos doorgaans, als je nieuw koopt krijg krijg je bedrag x terug, zeg dat als je korting krijgt dat 150 tot 200 minder is.. als je slim ben pak je de korting en verkoop je je kite door..
Precies de shops komen moeilijk af van de 2ehands spullen door het internet en doen niet eens meer aan inruilen dus gewoon 2e hands je spullen aanbieden op het net, hier op kitehigh of op surfspullen.nl, Marktplaats enz. Raven II is een gewilde kite dus daar moet je goed vanaf kunnen komen. Wat ga je varen Raven III
Bedankt voor de reacties, ga dan toch voor de optie particuliere verkoop. Vaak kan je dan ook nog wat van de prijs aflullen in een shop als je niets inruilt.
@leaf: Ga idd voor Raven III.
Wie weet wat ik ongeveer kan vragen voor een Raven 2 12 en 16 (Kite-only) in zeer goede staat
Je 12 kan je makkelijker inruilen omdat het een lekkere en gewilde maat is. Shops zijn die maat zo weer kwijt. Je 16 gewoon particulier verkopen in het voorjaar als de wind weer wat minder wordt. Ik heb mijn 16 van de week verkocht btw. De nieuwe eigenaar is een echte mazzelaar want de kite was nog zo goed als nieuw en een paar keer gebruikt, maar wel overbodig voor mij geworden omdat ik al een 14 RIII in huis had.
De internetshopper zal ook naar Duitse sites kijken, daar kosten ze nieuw en kompleet op dit moment € 609,- voor een 12m en € 629,- voor een 16m.
Tis nu winter dus de vraag is geringer, in het voorjaar zijn ze weer wat ouder en kan je ook al leuke deals met een RavenIII maken.
Denk zelf dat je op zo'n € 400,- per stuk moet rekenen. K.O. is lastig omdat de koper in het bezit moet zijn van een shift bar, zo niet wordt het voor zo iemand toch te duur. Nieuwe bar kost een vermogen....