Kubus.nl en Kubus.de

DeWaarzegger

Geen avatar

Maart 05, 2007, 02:19:02
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

In deze onderwerp ga meneer DeWaarZegger de waarheid achter de verziekte kite markt in NL en DE enigzins vertellen.

De importeur Kubus DE is tevens ook de eigenaar van Kubus NL, hierbij wilt zeggen dat Nederland een soort provincie is geworden van Duitsland betreft watersport spullen zoals surf en kite producten. Ook zoals iedereen weet komen er jaarlijkse veel Duitse bezoekers uit Duitsland naar de Nederlandse stranden.

Veel zelfstandige shops die surf en kite spullen van Kubus afnemen betalen een fortuin om de spullen te mogen inkopen via hun eigen winkel. De afgelopen jaren zijn veel watersport winkel opgehouden met het verkopen van surf en kite spullen simpel weg door de hoge verkoop prijzen die de importeur hanteert tegenover de Nederlandse winkeliers.

Grote en goed draaiende watersport winkels zijn zelf onderdelen van Kubus.NL en DE en de managers zijn zelf indienst van Kubus. Doordat Kubus vanaf import t\m de winkels in bezit hebben kunnen zij zelf de prijzen bepalen voor de consument.
Hierdoor zie je vaak dat merken van andere importeurs goedkoper zijn dan de merken van Kusbus.DE.

Slechts een klein aantal gedurfte winkeliers kunnen hun nek boven water houden met andere surf en kite merken.    ThumpsUp

Een goedkopere kite merk is bijna net zo goed als de duurdere merk van de Monopolist en beter zelf in de handen van een ervaren rider.

Succes loser

Coen2000

Antwoord #1 Maart 05, 2007, 02:22:48
edit2Rapporteer  
tja....aan de ene kant voorspelbaar? aan de andere kant onacceptabel...helaas nog te weinig concurrentie onder de distributeurs
Morres

Antwoord #2 Maart 05, 2007, 02:27:28
edit2Rapporteer  
mijn actie vond ik anders toch wel een steek naar kubus
Caution benelux is btw ook een van die alternatieve merken, net als ocean rodeo en een aantal andere merken...

maargoed, niets nieuws in dit verhaal.....elke logische denker met enig zakelijk inzcht weet dit
Derk

Antwoord #3 Maart 05, 2007, 02:40:49
edit2Rapporteer  
Ik zeg, daar zit wat in,

Een nai... kite compleet voor 1400 euri is bullshit. De kite kost inkoop voor de winkelier ong 700 (ex) en verkoop van importeur naar winkelier is nogmaals min 25/30 % dus die super goede mooi afgewerkte super kwaliteit nai... kost de importeur dus ongeveer 450/500 euri.
Moraal is wel dat deze super gave sport voor de beginnende kiter, lees scholier (althans vaak) veel te duur is en de kites alleen betaalbaar zijn voor werkenden, lees vaak ouderen.
Let wel deze groep is voor een beperkt deel de toekomst want het meerendeel zal na een tigtal jaartjes gaan golfen ofzo en de sport heeft geen aanwas gekregen want die waren al afgehaakt vanwege die achterlijke hoge prijzen.

Alleen al om deze reden zeg ik laat er meer Bests of andere merken whatever komen.
Ps ik word niet gesponsord maar heb in de loop der jaren hetzelfde zien gebeuren met de surfhandel, ook deze is door de eigen importeurs naar de klote geholpen aangezien ook in die tijd er geen oog was voor de toekomst, let maar eens op, de leeftijd van de gemidelde surfer is nu denk ik 50+ geworden.

Niemand is vies van geld verdienen maar er zijn grenzen....
Idefixe

Antwoord #4 Maart 05, 2007, 02:44:55
edit2Rapporteer  
Dit verhaal gaat voor veel goederen op. ( dus niet alleen kitespullen) Soms zie je dat winkeliers "met ballen" het toch heel handig kunnen spelen. Voorbeeld : winkelier vd telbergstar opent een filiaaltje (op papier) in bijv. Spanje. Daar wordt bij de importeur goederen voor een veel lagere prijs ingekocht. Het filiaal in Spanje verkoopt het hele zwikkie vervolgens naar het filiaal in Nl. Tel uit je winst......... (paralel import heet dat geloof ik  (grinnik_kitesmiley) )
Hessel

Antwoord #5 Maart 05, 2007, 02:50:10
edit2Rapporteer  
Welke shop zitten dan niet onder Kubus? Stormchaser en Caution benelux dus, nog meer?
bignelis

Antwoord #6 Maart 05, 2007, 02:59:27
edit2Rapporteer  
Leuk marktonderzoekje,

Welke merken komen via welke importeur, bij welke winkels in Europa terecht....Dan opsturen naar de Europese Mededingings Autoriteit ofzo....
kitestertje

Antwoord #7 Maart 05, 2007, 03:05:36
edit2Rapporteer  
zoo dat is gierig
plaaggeest

Antwoord #8 Maart 05, 2007, 03:11:22
edit2Rapporteer  
Geef eerst maar is een betrouwbare bron dan!
xray

Antwoord #9 Maart 05, 2007, 03:18:51
edit2Rapporteer  
Hoewel de rol van Kubus op zijn zachtst gezegd af en toe dubieus is met de verschillende prijzen voor kites in NL en Duitsland klopt er voor de rest niet veel van het verhaal.....

Even afgezien van het enorm slechte nederlands in je bericht! schater
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Maart 05, 2007, 03:25:06
edit2Rapporteer  
Hoe verklaar je dan dat sommige Nederlandse shops tot €50,- de Duitse prijzen kunnen benaderen? Geven die nu hun spullen gratis of met verlies weg? Dacht het niet.

Is het wel zo dat Kubus verschillende prijzen hanteert voor Deutschland? Kan me voorstellen door de veel grotere markt de Duitse shops veel groter, dus met meer korting kunnen inkopen!?
Stanley

Antwoord #11 Maart 05, 2007, 03:37:18
edit2Rapporteer  
Of onze oosterburen nemen genoegen met een mindere winstmarge.
Dat aspect vindt ik tot nu toe niet terug in het hele verhaal.

Hoe verklaar je anders dat dat de 06  boards nu in eens wel voor rond de 400 verkocht worden.
Sterker nog kijk naar de prijsval van de North defender was verleden jaar halverwege het seizoen ineens 200 euries afgeprijsd.
kitestertje

Antwoord #12 Maart 05, 2007, 03:39:16
edit2Rapporteer  
tja, we zijn en blijven hollanders hea nemen geen genoegen met minder winst Wink
Kondor 11

Antwoord #13 Maart 05, 2007, 03:48:11
edit2Rapporteer  
Daarom vaar ik BEST  (grinnik_kitesmiley)
Er zit een zekere vorm van waarheid in want wanneer kubus een aanbieding doet met kites. Dan kunnen pas de winkeliers ook met goede aanbiedingen komen. En als je bekijkt dat een kite uit azie ongeveer 200 tot 300 euro kost incl verzendkosten (in grote afname natuurlijk) dan is het niet zo verwonderlijk dat er door tussenhandel veel verdient wordt. Mede daardoor ben ik ook overgestapt naar best die nog eerlijkere prijzen hanteert
DeWaarzegger

Geen avatar

Antwoord #14 Maart 05, 2007, 03:52:13
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

Meneer DeWaarZegger zegt;

Elk land heeft verschillende importeurs, aan elk importeur zit een x aantal kite merken verbonden. De winkeliers kopen het van de importeurs in. De importeurs stellen een advies prijs op voor elk afnemende winkelier in NL en DE.

De  gedurfte winkeliers kopen hun surf en kite spullen bij de goedkoopste importeur in, de importeur kan zowel in NL, DE en andere EU landen zitten en echter de winkelers mogen bij wet zelf bepalen waar ze de spullen inkopen zolang het goedkoper is.

Mocht een winkelier bijvoorbeeld zijn surf en kite spullen goedkoper uit Portugal inkopen valt het binnen de wet van vrije handel in de EU en echter geld dit voor alle producten zoals auto's, motors, kaas, boter, melk, bier enz...
De werking van vraag en aanbod moet in de surf en kite cultuur nog doordringen.

Ik ben werkzaam in de melk industrie in het oosten van het land waar je veel te maken had met verschillende melk fabrikanten en toen de EU grensen open gingen had je vaak te maken met verschillende melk importeurs die vaak goedkoper waren doormiddel van subsidie regelingen van de overheden.
 ThumpsUp

De Groeten.

(HJ) MINI-ME

Antwoord #15 Maart 05, 2007, 04:26:18
edit2Rapporteer  
De consument bepaalt toch uiteindelijk waar hij zelf de producten koopt....  Ik heb mijn kites gekocht in Italië, Duitsland en nu heb ik er 2 in Amerika besteld.... Kortom Nederlandse winkels zijn nog steeds erg duur   ListenToMe
Coen2000

Antwoord #16 Maart 05, 2007, 04:33:17
edit2Rapporteer  
Dit verhaal gaat voor veel goederen op. ( dus niet alleen kitespullen) Soms zie je dat winkeliers "met ballen" het toch heel handig kunnen spelen. Voorbeeld : winkelier vd telbergstar opent een filiaaltje (op papier) in bijv. Spanje. Daar wordt bij de importeur goederen voor een veel lagere prijs ingekocht. Het filiaal in Spanje verkoopt het hele zwikkie vervolgens naar het filiaal in Nl. Tel uit je winst......... (paralel import heet dat geloof ik  (grinnik_kitesmiley) )

parallel import is wat anders...dat is als een fabrikant zowel direct aan de winkels ALS nog eens aan distributeurs verkoopt
Kondor 11

Antwoord #17 Maart 05, 2007, 04:42:41
edit2Rapporteer  
De consument bepaalt toch uiteindelijk waar hij zelf de producten koopt.... Ik heb mijn kites gekocht in Italië, Duitsland en nu heb ik er 2 in Amerika besteld.... Kortom Nederlandse winkels zijn nog steeds erg duur ListenToMe

Dan behoor je wel invoerrechten te betalen en niet te ontduiken.........
(HJ) MINI-ME

Antwoord #18 Maart 05, 2007, 04:44:35
edit2Rapporteer  
De consument bepaalt toch uiteindelijk waar hij zelf de producten koopt.... Ik heb mijn kites gekocht in Italië, Duitsland en nu heb ik er 2 in Amerika besteld.... Kortom Nederlandse winkels zijn nog steeds erg duur ListenToMe

Dan behoor je wel invoerrechten te betalen en niet te ontduiken.........
Weltrusten  (sealedlips_kitesmiley)
Idefixe

Antwoord #19 Maart 05, 2007, 04:50:01
edit2Rapporteer  
Daarbij komt natuurlijk ook het feit dat veel Duitse winkeliers gewoon veel beter inspringen / omgaan met de "moderne manier"van zaken doen. Stuur maar eens een mailtje met een prijsopgave naar 5 Nl dealers en doe dat ook naar 5 Duitse dealers. Van de 5 Nl dealers mag je blij zijn als je binnen een week antwoord hebt. De Duitse dealers reageren meestal nog dezelfde dag. Die Duitsers hebben gewoon minder verkopers die bij het koffieapparaat staan te "chillen" en dat scheelt natuurlijk ook al weer veel geld.   (grinnik_kitesmiley)
(HJ) MINI-ME

Antwoord #20 Maart 05, 2007, 04:52:27
edit2Rapporteer  
En als je wat besteld is het goedkoper en je krijget erg gratis shit bij  ThumpsUp Heb een windmeter besteld en kreeg er een Lucra bij en toen ik bij een ander bedrijf een kite kocht kreeg ik een zonnebril en T-shirt bij  ThumpsUp
LEAF

Antwoord #21 Maart 05, 2007, 05:21:42
edit2Rapporteer  
Het zal allemaal wel, haal mijn kites ln Duitsland lekker toch goedkoper.  Volgend weekend wordt er weer een partij bij mij thuis afgeleverd en wel door de eigenaar van de shop zelf. Kijk dat noem ik nou nog eens echte service.
Morres

Antwoord #22 Maart 05, 2007, 05:28:21
edit2Rapporteer  
wat voor partij Smiley?
Insider
Gast
Antwoord #23 Maart 05, 2007, 08:05:01
edit2Rapporteer  
Snap niet waarom er altijd zo over de kiteprijzen gezeken wordt.
Marges zijn echt laag op kites & boards.

Reken qua waarde van n kite 30% maximaal voor de shop, die m ook nog met wat korting verkoopt,
dan nog eens 10% maximaal voor een distributeur.

Nou daar wordt je echt slapend rijk van hoor....
200 euro per verkochte kite winst voor een shop,
dat zijn alleen al zijn maandelijkse pin en bankkosten!

Plus dat ie daarvoor minimaal 1 soms 2 volle uren bezig is voor jouw.
En bij problemen je gelijk met raad en daad terzijde staat.

Hebben we het nog niet eens over voorraad, personeel, gas, water, licht, advertenties,
winkelinventaris, promoties, website, testdagen, shopriders, winkelhuur, servicekosten etc. etc.
Bekijk het even vanuit winkelperspectief hoeveel je alleen al daarvoor moet verkopen
om al die kosten eruit te hebben.

Maar dezelfde mensen als Dhr. Waarzegger, kopen wel een G-Star spijkerbroek
voor 150 Euro, waarop 70% winst zit. Daar proberen ze niks
van de prijs af te lullen, want iedereen accepteert dat.
Tsja meten met 2 maten noem ik dat.

Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #24 Maart 05, 2007, 13:28:43
edit2Rapporteer  
Van een kiteshop alleen zal je niet leven tenzij die heel goed draait.

Ps, waarom loggen mensen zich niet in als ze met een verklaring komen. Dwingt toch wat meer respect af dan als je uitgelogd reageert
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.