Snowman
|
Voor alle duidelijkheid het is/was zwaar cynisch bedoeld ben zeker geen fascist in tegendeel gelijke rechten voor iedereen !!!
|
|
|
xray
|
Ik beschuldig je nergens van maar wat voor de een zonder bijbedoeling geplaatst kan worden kan voor een ander toch heel anders overkomen!
|
|
|
globe
|
Hoppakee,
En weer een redelijk nuttig topic verpest door offtopic gezeik.
|
|
|
Snowman
|
zelf weggehaald door snowman bij nader inzien
|
|
|
Kaptain
|
En weer een redelijk nuttig topic verpest door offtopic gezeik . Ok local hou mijn smoel en maak geen enge plaatsjes meer totdat jij met goed nieuws komt.!! Snowman, wat is je leeftijd? Aan de ene kant schrijf je redelijk volwassen en vervolgens laat je je wat mij betreft verleiden tot asociaal gescheld....
|
|
|
Snowman
|
Kaptain schrik niet ben (inderdaad) 40. Scheld eigenlijk nooit en ben redelijk civilized (althans dat probeer ik te zijn). Het laatste taalgebruik is puur tegen mezelf uit frustratie over deze thread. Ken Globe (Guido) oppervlakkig van Polsmaten dus neem aan dat hij daar wel tegen kan.
Heb een hele, hele vieze smaak in mijn mond van het hele Veluwemeer gebeuren. Hypocriete machtswellustingen zijn het die de boel daar in Nunspeet lopen tegen te houden en dan ook nog de politie voor de kar spannen met een of ander slnkse wet die in ze er in 2000 hebbendoorgekregen.
Maar goed waar maak ik mij druk om 2008 is het one-way to Canada (Emigratie) hopelijk is het daar beter geregeld met Nederland heb ik het op dit gebied echt helemaal gehad.
Excuus nu ben ik weer Off-Topic (eigenlijk toch niet).
Theo
|
|
|
Kaptain
|
No offense. Vind het ook te gek voor woorden dat men zo moeilijk doet op het veluwemeer. Er is zoveel ruimte. Guido is fantastisch bezig. Mocht ik wat kunnen helpen Guido, laat het weten!
In Canada zal je wel wat minder gezeik hebben lijkt me. Daar hebben ze helemaal veel ruimte en mogen ze ook (seizoensgebonden dan wel) jagen op van alles dat vliegt, graast en zo. Nu maar hopen dat je een topspot in de buurt hebt! Hang loose aldaar!
Henry
|
|
|
Snowman
|
In Canada zal je wel wat minder gezeik hebben lijkt me. Daar hebben ze helemaal veel ruimte en mogen ze ook (seizoensgebonden dan wel) jagen op van alles dat vliegt, graast en zo Ja die kleine zwanen komen niet voor niets allemaal naar 't Veluwemeer!! Trouwens schijnt dat Canadese hunters weleens (als ze geen eenden meer kunnen vinden) te hoog springende kiters lek proberen te schieten (geschokt_kitesmiley), maakt het jumpen nog spannender (grinnik_kitesmiley). In het jachtseizoen dan ook kogelvrijvest over wetsuit dragen.... Even serieus: Herr Lebeslang van de CU zou eigenlijk ook maar naar Canada moeten vertrekken (gezelllig). Er worden daar immers nog zeehondjes doodgeknuppeld, genoeg te doen als dierenvriend in deze wereld lijkt mij. Mag ie daar in Canada het overhoop schieten van zwanen en krooneenden gaan verbieden: uitdaging. Hier in Nederland beginnen de dierenbeschermers mijn inziens door te slaan er is zelfs een politieke partij voor de dieren ???. Nu maar hopen dat je een topspot in de buurt hebt! Kans en hoop is zeer groot dat dit gaat gebeuren woongebied is nog onbekend. Ben vorig jaar met kiten leren in Nederland begonnen om in Canada door te starten (in het diepe weg te kunnen). Maar vanwege het anti-beleid in Nunspeet en de drukte overal nog niet echt opgeschoten wat fatsoenlijk kitesurfen betreft.
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
@ snowman, bedankt voor je "uitleg", "zienswijze". nu begrijp ik de cartoon ook beter, maar in eerste instantie helemaal verkeerd gevoel bij.
wat betreft het veluwemeer is het gewoon te zot voor woorden. kom daar geregeld (1x p/w) en vind het gewoon top daar. hoop dat het tij beetje gaat keren.
|
|
|
Snowman
|
Tommie, ook bedankt voor jouw wederreactie voor mij ook niet prettig zo'n admin ingreep had misschien achteraf gezien meteen moeten toelichten.
Geef als eerste toe dat het enge plaatje zwaar op de grens zit/ zat maar een politieke partij (christelijk ook nog keer) die de politie gebruikt om over de rug van een kleine groep sportieve medeburgers (minderheid) zijn politiek-gelovige strijd te voeren zit mijn inziens op een soortgelijke grens. Misschien dat ze bijv. bij shlfterh-dot-com het plaatje wel durven te plaatsen met de nodige toelichting. Dan kunnen nieuwsgierigen onder jullie, tussen (let op) de blote tieten door, het monstertje aanschouwen.
Guido sorry voor wederom Off-Topic gezeik. Klasse dat je voor deze zaak inzet. Wellicht dat naast kanalen die je gebruikt (politiek, pers en media) er nog wat extra gedaan kan worden.
Theo
|
|
|
Idefixe
|
goed dan ff ONTOPIC verder: Had ook een mail gestuurd naar de bewuste partij zelf. Kreeg vandaag het volgende antwoord ( als het goed is gaat dit dus naar de 2e kamer.........)
van: WI Christenunie CC: tweedekamer fractie Christenunie Hartelijk dank voor uw e-mail.
Uw vraag ligt meer op het terrein van onze fractie in de Tweede Kamer. Ik heb uw e-mail dan ook naar hen doorgezonden met het verzoek die in behandeling te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Dinie Aalbers managementassistent
|
|
|
Super Cooper
|
@ Idefixe: Weet jij waarom het meer op het terrein van de tweede kamer fractie ligt? Begint hier al het verhaal van het kastje en de muur??????
|
|
|
Idefixe
|
geen idee! Maar met dit soort zaken moet je als burger gewoon "hardstikke lastig" zijn. Heb dus nu een mailtje gestuurd dat ik vol verwachting uitzie naar een "stellingname in deze" van hun tweede kamer fractie. Blijft hun antwoord achterwege ga ik gewoon weer zeuren ( een mailtje kost toch niets hè)
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
wat een nutteloze aktie, het lijkt me dat je van dit soort problemen er nog wel 2000 kan bedenken, en ze zijn heel zorgvuldig met het prioriseren van agendapunten voor de 2e kamer, kortom, doodlopend spoor. Je kan 'm nu al terugschrijven dat deze zaken juist bij de locale besturen horen te zijn gedelegeerd, bovendien zijn zij (CU Nunspeet) het zelf die vinden dat het maar eens afgelopen moest zijn.
Hardstikke is trouwens goed gespeld zo!
|
|
|
Super Cooper
|
Ja El Rudo het lijkt mij ook iets voor de lokale politiek, vandaar mijn "kastje naar de muur" opmerking. Het is uiteindelijk Gedeputeerde Staten die er een beslissing over moet nemen volgens mij. Wellicht heeft de CU daar ook een fractie?? Ik weet niet exact hoe GS werkt, maar dan lijkt het mij, dat je naar hen moet gaan mailen....
|
|
|
Kaptain
|
goed dan ff ONTOPIC verder: Had ook een mail gestuurd naar de bewuste partij zelf. Kreeg vandaag het volgende antwoord ( als het goed is gaat dit dus naar de 2e kamer.........)
van: WI Christenunie CC: tweedekamer fractie Christenunie Hartelijk dank voor uw e-mail.
Uw vraag ligt meer op het terrein van onze fractie in de Tweede Kamer. Ik heb uw e-mail dan ook naar hen doorgezonden met het verzoek die in behandeling te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Dinie Aalbers managementassistent
Beetje vreemd, deze reactie. In het kader van decentralisatie hoort dit juist lokaal opgelost te worden. Bovendien hebben ze zich wel er mee bemoeid als lokale partij....
|
|
|
WIMPIII
|
Dit bericht doet me denken aan de downwinder van grevelingen. http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=26449.0Met verschillende partijen is bekeken en uitgeprobeerd wat het kiten voor effect heeft. Wellicht een argument in de discussie. Wederom een lastig verhaal. Mijn kleine bijdrage.
|
|
|
globe
|
*** Update *** wederom een stuk in het lokale Huis aan Huis blaadje over Dhr. Leeflang en zijn strijd tegen de Kitesurfers.
|
|
|
youne nl
|
ophangen die gast
|
|
|
Super Cooper
|
tsja, hij kan zich beter zorgen maken over problemen waar de gemeente Nunspeet tenminste echt wat aan heeft.
|
|
|
Snowman
|
Op zaterdag zes oktober werden 7 kitesurfers op Polsmaten waargenomen Gefelicteerd Herr Lebeslang heeft nieuwe sport uitgevonden: kitewatching.... Dit noemen wij klikken en klikken mag niet en zo'n figuur is dan ook nog eens "leraar" (oh mijn God). Enne ware er alleen kiters door het verrekijkertje te zien op het water die dag ?? Zou zeggen gezellig met z'n allen naar Nunspeet deze winter het kan weer zonder door "Die Polizei" van het water gehaald te worden !!
|
|
|
xray
|
Tja,beware of the power van de vogellobby! Belangrijke vraag is hierbij wat jullie kunnen doen om hier wat aan te veranderen.... Commentaar leveren is the easy part....
|
|
|
globe
|
Tja,beware of the power van de vogellobby! Belangrijke vraag is hierbij wat jullie kunnen doen om hier wat aan te veranderen.... Commentaar leveren is the easy part....
amen! kom op jongens met goed ideeën, voorstellen etc. Schelden kan altijd nog!
|
|
|
Snowman
|
Wellicht is het slimste,verstandigste om komende 4-5 maanden bewust niets te doen en gewoon "dom" te blijven Kite-surfen in Nunspeet. Als elders op Veluwemeer gemeentes kitesurfen wel steeds meer gedogen in 2008 en alle andere watersporten gewoon wel mogen in Nunspeet dan wordt het voor Leeflang steeds moeijlijker om nog zijn "gelijk" te krijgen. Misschien dat ie in de tussentijd wel stopt met politiek (iedereen kotst hem wellicht inmiddels uit) of erger nog dat ie promotie maakt hogerop. Ik heb toch 't idee dat het een eenmansactie van hem is (samen met wat vogel-vrienden). Verder is de vraag of in 2008 het aantal Kitesurfers wederom verder zal toenemen (wanneer is hype voorbij?) daar kun je ook op speculeren. Stel dat het in gaat zakken dan lost 't probleem zich vanzelf op. Concreet denk ik dat ook in Nunpseet met verschillende zones en afspraken gewerkt moet gaan worden. Zones moeten uiteraard groot genoeg zijn en duidelijk op websites/aanplakbiljetten (her en der) aangegeven staan. Tot slot als ik hier niet meer mag klagen/schelden waar moet ik 't dan doen? in de kerk mag het ook al niet.....
|
|
|