globerider sonic 08 - vreeeeemd

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
September 19, 2007, 14:04:03
edit2Rapporteer  
De sigma shape maar dan precies andersom! kwam 'm hier tegen:
http://gkforum.free.fr/phpBB2/viewtopic.php?t=84&highlight=2008
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #1 September 19, 2007, 14:16:58
edit2Rapporteer  
zekers een vet model !!!!!
Zelfde + punten als de nieuwe helix?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 September 19, 2007, 14:47:31
edit2Rapporteer  
geen idee, wordt nu gepresenteerd op de surf expo:
http://www.kiteforum.tv/index.php?option=com_videos&task=show&id=1759&Itemid=
we kunnen dus wel meer afwijkende vormen verwachten - er was ook een topic over een italiaanse designer met één of ander puntig prototype, ergens in mei of zo, ik kan het niet meer vinden...
chico

Berichten: 1112
Antwoord #3 September 19, 2007, 15:35:22
edit2Rapporteer  
Ik vraag af of kitedesigners gebruik maken van windtunnel proeven en rekstrookje om krachten te meten. En dat is nog maar statisch. Te vergelijken met een kite op 12 uur. Het wordt tijd dat er een Prof. Dr. Ir. in de stromingsleer een mening geeft. Niet iets voor onze prins (die van Mabel). Hij heeft lucht en ruimtevaart gedaan.

Bij de globerider komt het zwaartepunt weer meer naar voren. Dit is contra de mening van Naish.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 September 19, 2007, 15:38:34
edit2Rapporteer  
Ik vraag af of kitedesigners gebruik maken van windtunnel proeven en rekstrookje om krachten te meten. En dat is nog maar statisch. Te vergelijken met een kite op 12 uur. Het wordt tijd dat er een Prof. Dr. Ir. in de stromingsleer een mening geeft. Niet iets voor onze prins (die van Mabel). Hij heeft lucht en ruimtevaart gedaan.

Bij de globerider komt het zwaartepunt weer meer naar voren. Dit is contra de mening van Naish.

Dat word opgeheven door dat de achterkant ook naar achteren uitsteekt,
en met deze kite krijg je een groot lift oppervlak in het midden met een
lage AR en de tips hebben minder drag door de hoge AR.
Dus je hebt dan een efficiente kite.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #5 September 19, 2007, 15:41:25
edit2Rapporteer  
Volgens mij hebben ze de spionagekiekjes die ze bij Naish hebben geschoten binnenstebuiten, op de kop en in spiegelbeeld afgedrukt met als gevolg een iets afwijkend modelletje......   ThumpsUp
chico

Berichten: 1112
Antwoord #6 September 19, 2007, 15:46:16
edit2Rapporteer  
Dat word opgeheven door dat de achterkant ook naar achteren uitsteekt,
en met deze kite krijg je een groot lift oppervlak in het midden met een
lage AR en de tips hebben minder drag door de hoge AR.
Dus je hebt dan een efficiente kite.

Je hebt helemaal gelijk. Ik had die punt niet eens gezien aan de achterkant. Die strut is wel langer en moet dan wel extra stijf zijn om knikken te voorkomen. Harder pompen of zwaarder uitgevoerd?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 September 19, 2007, 15:51:48
edit2Rapporteer  
Volgens mij hebben ze de spionagekiekjes die ze bij Naish hebben geschoten binnenstebuiten, op de kop en in spiegelbeeld afgedrukt met als gevolg een iets afwijkend modelletje......   ThumpsUp

dat is het! ze moeten eens ophouden die spionage fotos met overheadprojectoren te bekijken.

FYI Naish windtunnelt wel (is mij verteld), en dat van de kite om 12 uur hoeft natuurlijk niet, je kan 'm ook laten stallen en in alle standen schuint t.o.v. de luchtstroom zetten, en met krachtmeters het effect op de lijnen loggen. Dynamische analyse wordt inderdaad lastiger, dan moet je de impactenergie  (m*v, massa *snelheid), en het massatraagheidsmoment van de kite continu berekenen.

Maar het bewijs zit in de pudding, we zullen over een half jaartje wel weten wat nou echt werkt.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 September 19, 2007, 16:06:02
edit2Rapporteer  
Je hebt helemaal gelijk. Ik had die punt niet eens gezien aan de achterkant. Die strut is wel langer en moet dan wel extra stijf zijn om knikken te voorkomen. Harder pompen of zwaarder uitgevoerd?

Hoe dat zit weet ik niet, maar het ziet er aardig bombproof uit.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #9 September 19, 2007, 17:40:24
edit2Rapporteer  
Tja.....we gaan het kite-stealth-tijdperk in.

Nu wij als kiteboard-ras wereldwijd onder vuur liggen, kunnen we beter wat lowprofile blijven. Dus het scheelt weer wat dat we niet meer op de radar verschijnen met deze apparaten, anders hebben de luchtverkeersleidingen weer wat te zeuren.
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #10 September 19, 2007, 18:54:05
edit2Rapporteer  
Ozone komt binnekort ook vast&zeker met een vernieuwend model! Check KM maar  ThumpsUp
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #11 September 19, 2007, 18:55:41
edit2Rapporteer  
Lijkt op die SS, black weet ik veel wat
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 September 19, 2007, 19:21:50
edit2Rapporteer  
Denk niet dat het een aerodynamische toepassing heeft. Met de snelheden waarmee kites vliegen hebben
uitstekende punten e.d. weinig invloed. Pas bij supersonische snelheden komt die
technologie om de hoek kijken. Bij lagere snelheden zijn vloeiende vormen juist beter voor het aanstromen, en rechte scherpe hoeken voor het afstromen van lucht.

Die punt op de LE is wel te vergelijken met het idee achter de sigma LE van Naish. Ik denk dat het
de waterstart behoorlijk zal vereenvoudigen, net zoals bij Naish.

Kwa zwaartepunt lijkt het geen invloed te hebben, hoogstens iets meer naar voren wat
meestal nadelig is voor de stabiliteit van een kite. Dat is misschien de reden waarom de middelste
strut zo lang is, als tegengewicht.

Ander punt is dat net als bij de sigma serie er nu een soort van 'scharnierpunt' is
ontstaan in de LE wat het sturen (vervormen van de vleugel) makkelijker zou moeten maken. Ben
benieuwd wat de ontwerper er over te zeggen heeft.



El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 September 19, 2007, 19:36:27
edit2Rapporteer  
hier nog es die post van De Berik:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25299.0
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #14 September 19, 2007, 23:11:10
edit2Rapporteer  
@ RebelRhino, voor het gerstarten weet ik het niet hoor.
Ik heb zondag de Helixen voor het eerst in het echt zien vliegen,
en ik moet zeggen dat het herstarten niet van een lijen dakje
ging. Dan gaat dat met mijn Xbow2 toch echt veel beter en sneller.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 September 20, 2007, 00:41:08
edit2Rapporteer  
@ RebelRhino, voor het gerstarten weet ik het niet hoor.
Ik heb zondag de Helixen voor het eerst in het echt zien vliegen,
en ik moet zeggen dat het herstarten niet van een lijen dakje
ging. Dan gaat dat met mijn Xbow2 toch echt veel beter en sneller.

Ik heb ze wel een aantal keren snel zien omkiepen op een van de twee punten. Of ze dat altijd zo doen weet ik niet, ik wil de kite nog steeds eens testen.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #16 September 20, 2007, 01:11:32
edit2Rapporteer  
Helix niet snel starten....?
Dan zal ik je uit de illusie halen......heeft niks met de kite te maken!

Maar ontopic.......trek de LE en TE eens door en je hebt weer een "klassieke" SLE.
Aparte bridle BTW.

Moradius

Berichten: 149
Antwoord #17 Maart 18, 2008, 01:57:14
edit2Rapporteer  
We kunnen wel stellen dat 2008 het jaar is van de bijzondere kiteshapes; Bandit, Helix, Kaiman en ik kwam dus ook de GK V-Sonic tegen. Zag dat El Rudo een tijd geleden er al een topic over had geopend.

Geen echte reviews over kunnen vinden wel wat pics:







Mijn grote vraag is natuurlijk: iemand die deze dromedaris een tijdje gevaren heeft en wat meer kan vertellen over de vliegeigenschappen en wat er nou zo speciaal is aan die bump?  Undecided
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #18 Maart 18, 2008, 03:08:38
edit2Rapporteer  
Die bump is duidelijk gemaakt om te voorkomen dat de kite zo vervelend op het strand blijft liggen als je een slokje van je boterham neemt. jeweettog.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 Maart 18, 2008, 04:46:00
edit2Rapporteer  
Dat doet die helix heel goed, heb die van Fer een keer bij een nadere storm moeten aanpakken, en in de dikke 8 Bfrt bleef hij keurig liggen, iit tot alle andere kites ThumpsUp
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #20 Maart 18, 2008, 11:09:34
edit2Rapporteer  
Gaat geen peukie opsteken worden achter deze kite...thats for sure...  Tongue
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #21 Maart 18, 2008, 15:30:25
edit2Rapporteer  
zo Micky, goeie reden om te stoppen dan, het is een rookvrije kite!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 Maart 18, 2008, 15:46:23
edit2Rapporteer  
zo Micky, goeie reden om te stoppen dan, het is een rookvrije kite!

Dat moet het zijn! ThumpsUp

Wat een innovatie Tongue schater
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #23 Maart 18, 2008, 20:50:22
edit2Rapporteer  
volgens mij  had ik deze al een keertje geplaatst:

Linkje

toch???
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #24 Maart 18, 2008, 22:37:29
edit2Rapporteer  
volgens mij  had ik deze al een keertje geplaatst:

Linkje

toch???

topic is uit september 07, jouw topic is uit november 07, dit topic was dus wel eerder, maar het is gekicked door el-rudo.
Als het niet ergens heen gaat dan opmerkingen over sigaretten aansteken gaat ie op slot
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.