X3, Blacktip of Nitro??

Diablo

Geen avatar

Mei 29, 2004, 08:27:58
edit2Rapporteer  
Geestelijk al verslaafd aan kiten, nu lichamelijk nog! Na een paar rakken te hebben gevaren met een X2 van een vriend van mij gaat het er nu eindelijk van komen! Ik zoek een mooie 14m (en de rest van de set natuurlijk) voor een redelijke prijs, waardoor ik voor de hele set (kite (incl. lijnen&bar), board, trapeze&crashvest) ergens rond de 1250 eurie uit kom. Beetje op i'net rondgeneusd en bij mij in de buurt en het het komt er op neer dat die X3 en Cabrinha Blacktip (2003) op €700 euro zitten en die Nitro (met recon natuurlijk) op €875. Mijn vraag.. Welke kite is in jullie opzicht het lekkerst en relatief easiest te varen en is die meerprijs van die Nitro met recon de moeite waard? Wel allemaal 2e hands kites btw.

thnx

PS Andere suggesties zijn ook welkom  Wink
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Mei 29, 2004, 08:40:23
edit2Rapporteer  
Als dit je eerste zetje is wat je koopt dus dat je eigenlijk nog een beginner bent zijn deze kites niet geschikt voor jou. e kites die je opnoemt zijn allemaal high performance kites, dus kites die elk stuur foutje genadeloos afstraffen!!!!!!!!!!!!! Je bent echt veel beter af met bijvoorbeeld een CO2, AEROII,TOROII,VEGAS enz!!!!!!

groetjes,

wakie
slufterhufters.com

Antwoord #2 Mei 28, 2004, 08:55:31
edit2Rapporteer  
idd..
ga voor een medium kite, geloof me die zijn lekkerder in omgang, en rippen net zo hard.

de aero II is een rete goede optie, die kan je in duitseland nieuw krijgen voor erg schappelijke prijzen
Diablo

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 28, 2004, 09:24:11
edit2Rapporteer  
Ik ben idd ongetwijfeld een van die onnozelen die het idee heeft dat ie het toch wel voor elkaar krijgt. Dingen als jarenlange powerkite ervaring (waaronder C-quad), skimboarden, windsurfen en skimboard+C-quad tellen toch wel een beetje als aanleg?? Smiley

Waar ik vooral mee zit is of ik met die intermediate kites nog een tijd vooruit kan? Ik zie het namelijk niet gebeuren dat ik volgend jaar weer een andere kite kan gaan kopen. Maar bijvoorbeeld die Toro2, daar lees ik nu niet echt lovende kritieken over  Undecided, die Aero II en die CO2 zijn wel goed te doen?

Thnx
Diablo

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 28, 2004, 09:31:39
edit2Rapporteer  
Btw.. ik snap jullie reactie(s) wel hoor.. Ik weet niet of het overkomt dat ik "lekker toch doe waar ik zelf zin in heb".. maar dat was dus niet de bedoeling  Grin
~Sjors RE-CO2

Antwoord #5 Mei 28, 2004, 11:28:40
edit2Rapporteer  
als je net begint kan je beter een Cabrinha Co2 14 (medium-high aspectratio, de nitro is een high aspectratio) meter nemen.... die is veel gemoedelijker, beter te depoweren en kan je als beginner Veel meer mee..

Sjors
KiteDemon

Antwoord #6 Mei 28, 2004, 13:00:21
edit2Rapporteer  
Helemaal mee eens, vergeet de highperformance modellen.
Modellen zoals de Aero of CO2 ontgroei je nooit en daar zal je zelfs als expert zelf nog plezier van hebben. Je niveau zal ook veel sneller groeien met deze modellen. Later kan je altijd nog bepalen waar je voorkeur naar uit gaat.(na een jaar of 2)
Diablo

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 28, 2004, 15:25:04
edit2Rapporteer  
Ik heb nog eens gebeld met een kitezaak bij mij in de buurt en hij heeft nog wel een 14m Aero 1 liggen. Is het verschil met de Aero II groot of maakt het niet zo veel uit? Kom er namelijk een beetje achter dat door al dat getwijfel langzamerhand alleen de 2004 modellen nog maar over zijn Smiley
KiteDemon

Antwoord #8 Mei 28, 2004, 20:10:30
edit2Rapporteer  
Beter dan dat je een X3 had aangeschaft. Daar zou je als beginnende kiter echt niet al te veel plezier mee hebben. Is een veel te moeilijke kite om mee te beginnen. Maar er zullen heus nog wel shops zijn die die leuk 2003 materiaal hebben liggen of bestel in Duitsland.
slufterhufters.com

Antwoord #9 Mei 28, 2004, 21:18:52
edit2Rapporteer  
geen aero I nemen, ga voor de aero II, zit wel degelijk verschil in.
XXL

Geen avatar

Antwoord #10 Mei 28, 2004, 22:37:48
edit2Rapporteer  
neem ff een kijkje op deze site: www.windsurf.de
Erg goeie winkel. Heb samen met een vriend 2 kites daar besteld. Een aero2 12m en een co2 14m 2004. Allebei zijn we er erg tevreden mee. Bij mij was de kite 300 euro goedkoper dan in Nederland. Dus zal zeker ff een kijkje nemen als ik jouw was. \
Ennuh de garantie is ook goed, me kite was na een week kapot gegaan. Deze week krijg ik een nieuwe  ;D
Dus succes...
Bjorn s
Gast
Antwoord #11 Juni 01, 2004, 12:54:31
edit2Rapporteer  
Geen Aero 1 nemen in iedergeval.....de Aero 2 zie je heel veel, hier zul je geen spijt van krijgen. Als je hem weg wilt doen is hij redelijk makkelijk verkoopbaar omdat het een beginnerskite is.
Dat recon systeem is wel een mooi systeem voor het herstarten van je kite wat wel erg gemakkelijk is als beginner. (mist je een beetje weet hoe het werkt) zou leuk zijn als andere merken ook allemaal een systeem zouden hebben om hem gemakkelijk te herstarten.
slufterhufters.com

Antwoord #12 Juni 01, 2004, 13:45:55
edit2Rapporteer  
de aero II is een all round kite dus niet alleen voor beginners, want als je op sommige dvd s kijkt zie je mark shinn, bertrand fleury of lou wainman de ziekste dingen doen met deze kite
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.