Carbon rond core fixen - Kiteboard (crazyfly)

sjembek

Februari 23, 2008, 17:39:22
edit2Rapporteer  
Crazyfly's onverwoestbaar? Think again.
Op een mysterieuze wijze zit er ineens een gat in mijn board, een crazyfly proline 127 '06.
Lijkt net alsof ik een grind over een kicker van rotsblokken heb gedaan met de heelside rail.

Het gat is dusdanig groot dat het voor water mogelijk is om het board in te komen, welliswaar in een minieme substantie maar het kan door de houten core omgeven door carbon (waar het gat in zit) aangetrokken worden en dus een pretty shitty board worden. Wil ik dus niet, dus hoe fix ik dit? Gat opvullen met epoxy? Oid? Iemand een suggestie?

Foto's @ later..(vanmiddag, als de kater weg is) 

¦Tim¦

Antwoord #1 Februari 23, 2008, 18:07:58
edit2Rapporteer  
ik heb een soortgelijk probleem met mijn oude rrd board gehad

ik ehb het gat toen opgevuld met epoxy en dan heeft het goed gehouden...

uiteindelijk was het toch garantie maar dat kwam doordat de flextips scheuren gingen vertonen
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Februari 23, 2008, 18:09:48
edit2Rapporteer  
Hey Woet,

Als ik jou was het gat iets ruimer uitfrezen, een paar dagen laten drogen zodat het vocht verdampt om rotting tegen te gaan. Rondom het gat afplakken met schilderstape, opvullen met epoxylijm, netjes schuren/afwerken en daarna het tape verwijderen.

Als het gat groot is kan je het opgevulde gat zodanig ruim opschuren en lamineren met een lapje Carbon.
Het reperatielapje moet dan wel een goede hechting krijgen met het bestaande laminaat.
Na uitharding geef je dit lapje een laagje epoxy zodat je dit weer vlak kan schuren. Daarna eventueel aflakken met UV bestendige DD-lak en klaar is Woet.

Het zal wel een zwakke plek blijven.

Succes ermee! ThumpsUp
sjembek

Antwoord #3 Februari 23, 2008, 19:34:44
edit2Rapporteer  
Schaderapport;

En het is waar wat ze zeggen; hoe dichterbij je komt hoe lelijker ze worden xD
sjembek

Antwoord #4 Februari 23, 2008, 19:36:55
edit2Rapporteer  
@ Leon;

Epox had ik ook al bedacht. Koop je dat bij de standaard bouwmarkt?
LeonB

Antwoord #5 Februari 23, 2008, 21:57:12
edit2Rapporteer  
Yep, gewoon bij de bouwmarkt. Zo te zien is het gewoon een gat die je niet extra hoeft te lamineren. Gewoon volstoppen met epoxy.

Deze bedoel ik...

sjembek

Antwoord #6 Februari 24, 2008, 04:00:28
edit2Rapporteer  
Oké Leon bedankt!!

Dus ik vul dat gat op met epoxylijm en verder?
Moet het nog worden afgeschuurd oid of met een of ander spul gefinnished worden?
¦Tim¦

Antwoord #7 Februari 24, 2008, 04:30:16
edit2Rapporteer  
sticker eroverheen Wink
LeonB

Antwoord #8 Februari 24, 2008, 17:38:42
edit2Rapporteer  
Wanneer je het opgevulde gat gaat schuren zou ik de randen eerst beplakken met schilderstape om de rest van het laminaat niet te beschadigen. Dan voorzichtig met een schuurklosje vlakschuren. Daarna met waterproof schuurpapier (korrel 1000-1200) superstrak maken. Om het echt retestrak te krijgen kan je het plekje nog nabehandelen met een polijstpasta.

Bytheway...Je zou het lijm kunnen mengen met een paar druppeltjes kleurpigment (polyservice) of wat Tim al zegt....een sticker.
Nature

Antwoord #9 Februari 29, 2008, 19:34:58
edit2Rapporteer  
Hey Wout,

Heb nog 2 boardstickers  liggen hiero

Staat toevallig op 1 protect the core zit een kern van waarheid in haha.
check je later oud
sjembek

Antwoord #10 Februari 29, 2008, 20:05:37
edit2Rapporteer  
Hey Wout,

Heb nog 2 boardstickers  liggen hiero

Staat toevallig op 1 protect the core zit een kern van waarheid in haha.
check je later oud

Done!! ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.