Transavia/Basicair kites meenemen

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Juni 16, 2004, 18:37:23
edit2Rapporteer  
Er is al heel wat gesproken over spullen meenemen het vlieguig in. Ik vlieg binnenkort met Transavia. Op de Basicair (ook van Transavia) site staat inmiddels kitemateriaal tot een lengte van 150cm (de tas dus) tot max 20 kg als gratis te boek. Langer dan 150cm is €60,- per enkele reis.

Ik denk dat de meeste wel komen tot 150cm. Ik heb een tas van 160cm, maar een boardje van 140cm. Ik zal dus met ductape mijn tas wat inkorten.

Ik denk goed nieuws en eindelijk is er eens duidelijkheid. Helaas staat het nog niet op de site van Transavia, maar wel op die van Basicair. Teksten zijn identiek.
ErikB

Antwoord #1 Juni 16, 2004, 18:43:38
edit2Rapporteer  
Klopt je moet wel als je met deze vliegtuig maatschapij gaat vliegen wel zeggen dat het in de voorwaarden is opgenomen.
Want verleden keer deden ze erg moeilijk maar we hadden dan ook board bags bij ons van 2 meter gelukkig staan ze niet met een meetlat bij de inchek bali  Wink
DXP

Antwoord #2 Juni 16, 2004, 21:31:53
edit2Rapporteer  
Martinair doet wel moeilijk! Lengte van 155 is geen probleem. Ze letten wel streng op kilo's. Moest onlangs (Brazilie) E 28.5 per extra kilo (alles boven de 20) betalen

Undecided
xray

Antwoord #3 Juni 16, 2004, 21:54:09
edit2Rapporteer  
28,5 is echt belachelijk, bij Transavia is dat maar 5 eetjes per kg.

Michiel.
Moderator

Antwoord #4 Juni 17, 2004, 09:50:52
edit2Rapporteer  
Je moet zorgen dat het aangemeld is van tevoren via je reisburo, of als je alleen een vlucht geboekt hebt direct bij de luchtvaartmaatschappij (min. 3 werkdagen voor vertrek)

Vorig jaar bij air-holland (bestaan ze nog?) stonden ze wel met een meetlat in de vertrekhal. Had ik zowel laten aanmelden via reisburo als via de vliegmaatschappij. Toch heel erg moeilijk doen.

Zou tijd worden dat alle maatschappijen het opnemen in hun voorwaarden. Volgens mij vliegen er best veel kiters naar de bekende spots zoals Fuerta V, Tarifa, Egypte, etc, etc.
Jeks one

Antwoord #5 Juni 17, 2004, 14:04:53
edit2Rapporteer  
ik moest naar cabarete 85 euries betalen (heenreis)  terug niks, want ze doen niet zo moeilijk daar... dus je wordt gewoon genept door de maatschappijen.
Michiel.
Moderator

Antwoord #6 Juni 19, 2004, 12:23:00
edit2Rapporteer  
Het is ook maar net wie je treft bij de balie. Daarom als ze het eens zouden opnemen in hun voorwaarden zou het gewoon duidelijk zijn. Kun je tenminste ook gelijk prijzen vergelijken, inclusief al dan niet betalen voor je spullen.
basiq
Gast
Antwoord #7 Juni 19, 2004, 12:51:43
edit2Rapporteer  
Bagage
Het toegestane bagagegewicht op vluchten van Basiq Air is maximaal 20 kg per persoon. Voor baby's onder de 2 jaar geldt een maximum bagage van 10 kg.

Voor overbagage geldt een tarief van 5 euro per kg per enkele reis.

U mag één stuk handbagage per persoon meenemen aan boord met een afmeting van 115 cm (l 55 x b 35 x h 25) en een maximaal gewicht van 5 kg.

Plak altijd adresstickers aan binnen- en buitenkant van de bagage. Pakt u reis- en verzekeringspapieren, medicijnen, paspoort en andere waardevolle stukken nooit in de koffer maar in uw handbagage.

Bijzondere bagage binnen standaard regeling
Voor onderstaande items geldt dat alle bagage valt onder de standaard bagageregeling. Bij overschrijding van het maximale gewicht van 20 kg per persoon wordt het overbagage tarief van 5 euro per kg per enkele reis in rekening gebracht.

- Buggy, kinderwagen, MaxiCosy
- Duiksportartikelen
- Elektrische (huishoudelijke) apparaten
- Golftassen
- Muziek instrumenten
- Visuitrusting
- Wintersportuitrusting
- Kite- en wakeboards (kleiner dan 1.50 meter)

Bijzondere bagage tegen betaling
Voor het vervoer van de volgende items worden kosten in rekening gebracht:
- Fiets 40,00 euro per enkele reis
- Surfplank met tuig 60,00 euro per enkele reis
- Surfplank zonder tuig 60,00 euro per enkele reis
- Extra tuig 60,00 euro per enkele reis
- Waveboards 60,00 euro per enkele reis
- Deltavliegers 60,00 euro per enkele reis
- Kite- en wakeboards (groter dan 1.50 meter) 60,00 euro per enkele reis

@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Juni 21, 2004, 15:30:21
edit2Rapporteer  
gewoon zeggen dat het golfspulle zijn dan gaat het voor niets mee, dit mij en 2 vrienden in Mei naar Egypte nog gelukt we hebben geen euro hoeven te btalen maar we hadden 23 kilo overgewicht op de bagage.
Ikke
Gast
Antwoord #9 Juni 23, 2004, 22:00:56
edit2Rapporteer  
Heee,

Nog iemand ervaring met rainair, doen die moeilijk??
Ik heb totaal geen vliegervaring en dus ook geen bagage ervaring.

Greetz
Markoes
Gast
Antwoord #10 Juni 24, 2004, 09:15:09
edit2Rapporteer  
Tip:
Let ff op dat je niet te ver van de 20 kg af gaat. Immers in Zuid Amerika weten ze je goed te naaien idd voor zo'n 30 eur per kg.
Vaccuum zuigen die kites ==>in de handbagage ermee en niet te veel flesjes rum  Undecided
Tom

Antwoord #11 Juni 24, 2004, 10:51:29
edit2Rapporteer  
Hoe zuig je dat vacuum dan ??
Ik wil denk me 17 co2 meenemen dat ding is ingepakt nog groot  Shocked
Michiel.
Moderator

Antwoord #12 Juni 27, 2004, 13:13:57
edit2Rapporteer  
Ben net terug met Martinair/basicair. Had alles geregeld. Website citaat staat hierboven, netjes aangemeld.......toch enorm veel gezeik in Nederland. Stond niet in hun papieren. Typefout waKeboard -> waVeboard.

Toch alles gratis meegekregen omdat er een aantal mensen met golfspullen in de rij stonden, pakketten waren even groot vond de blondine achter de balie wel.

Hou je dus aan die max lengte. Meld het aan als Wakeboard, refereer naar de site (basicair = Transavia, al vonden ze zelf van niet???) en blijf volharden aan de balie dat het gratis mee mag.

Anders was het € 60,- retour, terwijl op de site per enkele reis stond.

Net zoals voorgaande ervaringen op de terugreis geen enkel probleem.

Ik had mee: Guerilla 15, Guerilla 10, 2 barren compleet, 2 trapeze harnassen, boardje (F-one 142 wakeboard = 2kg), slingshot plates, gereedschap, reservemateriaal, shorty = 18,5kg schoon aan de haak. Gewoon weegschaal erbij tijdens inpakken. Als je binnen 20kg blijft kunnen ze daar ook al niet over zeuren.

Een 3e kite hard er dus ook nog bijgepast
Dikkiedik

Antwoord #13 Juni 27, 2004, 15:07:58
edit2Rapporteer  
ik ga vrijdag met martinair vliegen en wil me kitespullen meenemen.
(http://www.martinair.nl/prod/web/index.nsf/1cdaef75dac79586c125676e00310cd0/13b840c550d1a5bec1256af70031fc4d?OpenDocument )
Volgens hun site is een surfplank onder de 1.65 gratis om mee te nemen maar een wake-of kiteboard 60 euro per retour! Wat een bullshit, wat als mn kiteboard maar 1.40 is? Zeg ik gewoon dat het een surfplank is...
Smeagol

Antwoord #14 Juni 27, 2004, 19:11:42
edit2Rapporteer  
Hoe zuig je dat vacuum dan ??
Ik wil denk me 17 co2 meenemen dat ding is ingepakt nog groot  Shocked

...met een zak van stevig plastic moet het vlgns mij wel lukken...en voor het vacuum zuigen kun je natuurlijk je pomp gebruiken... wel ff de zak errug goed afsluiten ;D ;D;D
Mick
Gast
Antwoord #15 Juni 28, 2004, 18:37:14
edit2Rapporteer  
Ik zou gewoon roepen dat het een snowboarduitrusting is.... Die mag gratis mee... Wink En als ze lopen te zeiken roep je toch gewoon dat je gaat sandboarden? Wink Stickertje van Burton op je tas plakken en de stewardozen denken dat het een snowboard is....
Roel W

Antwoord #16 Juni 28, 2004, 19:08:15
edit2Rapporteer  
ik ben dit jaar met klm naar aruba geweest en moest totaal 80euro betalen...

Mocht een een totale optelsom hoogte,breedte,lengte van 295cm hebben en een maximum gewicht van 22,5kilo.

Zit je toch snel aan als je een paar kites,board en de rest van je materiaal mee hebt,gelukkig kon ik mijn wetsuit thuis laten...  ;D
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.