Ombouw bar Airush flow 2008

Rooky

September 18, 2008, 13:24:44
edit2Rapporteer  
hallo,

ik vaar nu een paar maanden met een Flow van 2008 echt super te vreden over de kite.
het enige is de aansluiting van mijn leach.

deze kan op 2 plaatsen vast worden gemaakt :aan de stuurlijn en aan de powerlijn. en we weten alemaal hoe iri het is om na een 360 in de knossel te zitten met de leach w

eet er iemand of er ombouw setjes te krijgen zijn zodat mijn safty lijn door mijn bar loopt?

ik heb al een constructie bedacht maar dan zit ik met een stopper die niet door mijn bar kan en wil!
het moet te doen zijn maar ik ben even mijn creativiteit kwijt!

ook al op de airuch site gekeken of er iets is maar wordt niet echt wijzer!

Morres

Antwoord #1 September 18, 2008, 13:42:03
edit2Rapporteer  
Kan je eens een duidelijk plaatje of foto plaatsen van de bar, dan vogelen we vast wel wat uit met zn allen.
Rooky

Antwoord #2 September 18, 2008, 17:02:48
edit2Rapporteer  
dit is de bar :

beetje kleine foto maar:

je ziet aan de linkerstuurlijn een oog en aan de powerlijn links zit ook een bevestiging.
hier kun je je leach aan zetten dat werkt prima maar nu wil ik graag dar ik een bevestiging hen aan m`n chickenloop zodat ik gewoon m`n bar kan draaien.

maar aan de powerlijn zit een stopper :

nou jullie kennen die 3 aan elkaar gemaakte ringen wel die verdeel ringen maar je powerlijen aan vastzitten en je depower lijn naar onder.

dat zijn die ijzeren ringen.

de blauwe lijn zo wil ik hem hebben. dus door de chickenloop--->door de bar--> aan de powerlijn.

de stopper is groter dan de ijzeren ring (op tek niet maar is wel zo) als ik de lijn aan ring 1 (leachpunt) maak is het goed maaaaaaaaar de stoper kan niet door de bar Sad dus dat kan niet hoe kan ik dit oplossen?
Spoon

Antwoord #3 September 20, 2008, 14:34:39
edit2Rapporteer  
Ben ook wel benieuwd naar een oplossing hiervoor.. heb eigenlijk hetzelfde probleem met een andere kite Grin...
pimpoldi

Antwoord #4 September 20, 2008, 17:54:02
edit2Rapporteer  
lijkt het maar zo of zit er op het plaatje van de bar de leash al vasst aan de chickenloop? volgens mij wel, heb jij recies dezelfde bar? want dan heb je ook een dubbel de-powerkoord en als het goed is kan je je leash daar aan vastmaken. zodag als je je safety trekt ,e de-powerkoord dichttrekt en vol depowerd.
Morres

Antwoord #5 September 21, 2008, 21:54:54
edit2Rapporteer  
is de centre-hole 1 gat of 2 kleine gaatjes?
Spoon

Antwoord #6 September 22, 2008, 12:19:52
edit2Rapporteer  
is de centre-hole 1 gat of 2 kleine gaatjes?

maakt dat uit?
Of past  anders niet meer door het centrehole heen?

in mijn geval is het een grot gat.
In zijn geval heb ik geen idee..
Morres

Antwoord #7 September 22, 2008, 12:34:39
edit2Rapporteer  
ja dat maakt uit, als hij een lijn door z'n centrehole zou doen, zou het met 2 gaten alsnog gaan draaien om zn depowercord.
Spoon

Antwoord #8 September 22, 2008, 12:43:05
edit2Rapporteer  
ahh! op die manier Grin...

ik vat hem..
maar stel hij heeft 1 gat.
hoe krijg je dat ding nou vanaf het oogje door de bar heen.
Dat balletje schuift mee omhoog dus daar heb je geen last van. Het gaat erom dat je dat balletje op zn plek laat zitten en dat het knoopje waar het balletje op hangt wel door de bar kan...

toch?
Rooky

Antwoord #9 September 22, 2008, 13:11:43
edit2Rapporteer  
Het gaat erom dat je dat balletje op zn plek laat zitten en dat het knoopje waar het balletje op hangt wel door de bar kan...

toch?

juist daar gaat het om!
in mijn bar zit 1 groot gat!
ik zat te denken om die die ijzeren ringen te verdraaien zodat het kleine ringetje voor depower lijn gebruikt wordt en ik een kleinere stopper kan gebruiken! maar dan nog zal hij te te groot zijn!

en mijn bar is die van de foto.

ik heb een depower koort dat via de katrol terug door de bar op mijn chickenloop de depoweren is.

ik heb nog steeds niet echt een goede oplossing gevonden
pimpoldi

Antwoord #10 September 22, 2008, 20:07:01
edit2Rapporteer  
heb je op je chickenloop geen stuk waar je je leash aan kan doen, aan het eind van je depowerkoord, hij gaat eerst door je bar heen, dan naar een katrol, en dan terug door je bar heen en dan naar je chickenlooop, kan je hem op dat laatste stukje niet vastmaken? zoals op de foto te zien is????
Rooky

Antwoord #11 September 23, 2008, 12:19:46
edit2Rapporteer  
ja dat kan wel! ik weet niet of hij dan genoeg depowerd! het zal ook klote zijn omdat het touw best lang is
vanmiddag eens proberen ff safty trekken en kijken wat hij doet!

pimpoldi

Antwoord #12 September 23, 2008, 14:16:15
edit2Rapporteer  
oke! ik denk dat, dat opzich wel te doen is, het depowerkoord trekt dan helemaal dicht he
wouterb

Antwoord #13 September 23, 2008, 16:34:13
edit2Rapporteer  
Als ik de foto bekijk vermoed ik dat het iid het zelfde systeem als Best is (check de topics daarover, zucht!).
Als je leash aan het eind zit van één helft van je dubbele depowerkoort dan gaat bij een release de bar tot tegen het katrol (ongeacht de stand van de stopper). Dat zou voldoende moeten zijn voor volledige depower.
Dit is vrij simpel te testen door de stopper tegen het katrol te schuiven en de bar los te laten.

(probleem bij Best is dat daar ipv alleen een katrol ook een strap zit en de bar dus veel minder richting vlieger kan, en een kleinigheidje van een stopper die kan blijven hangen als je released)
pimpoldi

Antwoord #14 September 23, 2008, 23:42:38
edit2Rapporteer  
jeps! psies wat ik zei, alleen wat duidelijker!! haha top
Rooky

Antwoord #15 September 24, 2008, 13:15:14
edit2Rapporteer  
maat van me heeft het met z`n DNA geprobeerd bar is in principe het zelfde en het gaat wel als je hem aan het depower koort vast maak!! maaaaar de boel zit echt enorm in de knoop zei hij! maar goed het is een oplossing! liever m`n lijnen in de knoop dan ik zelf! hehe

dus het kan wel lang leve het lange depower koord!!! schater
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.