Beste mensen,
Ik had een paar vraagjes, eerst mijn verhaal:
Ik ga met de krokus vakantie naar club med el gouna(hurghada-egypte) Nu heb ik gehoord dat het daar een van de beste spots is om het te leren. Ik heb een aantal verschillende scholen opgezocht in de buurt:
Kitepeople-9 uur/390 euroTheory - kite control – safety – launching & landing - kite setup - piloting - body dragging - water relaunch - water self rescue; water start - attempts with the board
Includes the world wide recognised IKO licence (Level II).
Kiteboardingschool - 8 uur/255 euro • Materialkunde (Boards, 4-Leiner Delta-Kites),Equipment set up and pack down,Safety training (on shore and in the water),Flying exercises with the kite,Basic theoretical knowledge,Waterstart (relaunch),Bodydrag downwind,Waterstart ,First meters broad reach surfing
Kitepower 8 uur/245 euro 12 uur/350 euro 12 uur versie:
theory, kitehandling, relaunch, bodydrag and lift on the board as in BASIC I, but more intensive
8 uur versie:
theory, kitehandling, relaunch, bodydrag and lift on the board
Welke lespakket kunnen jullie mij een beetje aanbevelen? Of is het eigenlijk allemaal het zelfde?!
Daarna, wil ik in Nederland eventueel een setje aanschaffen(Mijn vader wilt hiervoor wel betalen). Het liefst 2e hands, omdat het natuurlijk kostten scheeldt. Maar eventueel op aanraden van iedereen kan het ook nieuw gekocht worden(wat is de prijs voor een beginner Inclusief alles dan, dat je echt het water op kan in Nederland) Ik woon zelf in Oegstgeest, dus wil in Noordwijk gaan kiten. Omdat een goede vriend van mij daar ook al kite-surft. Daarnaast hebben mijn ouders een huisje op Terschelling waar ik 1 a 2x per jaar een weekje(kan uitgebreid worden als ik er goed kan kiten
) verblijf met mijn ouders.
Ook wil ik van de zomer een kamp gaan volgen met vinea in bretagne.
Na al dit, zou het toch wel voldoende zijn om te gaan kiten zelfstandig op zee?
Nu concreet mijn vragen onder elkaar:
-Kan je goed kiten op terschelling?
-Wat kost een goed(eventueel specs) beginners setje(2dehands/nieuw)?
-Iemand ervaring met het leren van kiten, en eventueel een verwijzing naar een school?
-Kan ik denk je, met 1 van deze bovengenoemde leer paketten in egypte al voldoende kiten dat ik in nederland met een aantal lessen de zee zelfstandig opkan?
-Zijn er nog kostten die ik snel kan vergeten?
Nog even wat over mijzelf:
-Bijna 16 jaar(maart)
-Kan wat van te voren oefenen met de kite(op t strand) met die vriend
-Niet uitbundig gespierd, maar zeker geen iellig persoon
-Lengte ongeveer 1.80-1.84
-Gewicht 70 kg
Bij voorbaat dank!
Groet
Tjeerd