Geelco
|
hey mensen, ben zelf ook nieuw. Heb gister 2 kites gekocht bij Telstar in iets te korte tijd helaas, kom ik er thuis achter dat er een fikse scheur in mijn 9 m naish boxer zit, en dat de bridles er niet bij zitten:S Dus hopelijk nemen ze hem terug... anyhoe, morgen gaat het aardig waaien op Horst. Heb windguru pro gecheckt, zie bijlage. Overdag redelijke rukwinden voor als je met je 12 gaat lijkt me zo? Tot hopelijk snel op het water, zou ook graag de beginners willen joinen. Morgen eerst even langs telstar.
|
|
|
darky001
|
zochten jullie nu iemend die de zaak in de goede banen wil leiden ?
of begrijp ik dit verkeerd?
|
|
|
|
RFAC
|
rond 1900 is het goed te doen, alleen de vlagen zijn aardig hard.
ff kijken hoe het zal lopen
|
|
|
Gixxer
Logs: 0 | 114 uur
|
@ tom1989tommy Ik denk dat ik morgen naar horst ga (begint te voelen als homespot ) en ligt op mijn route naar huis. @RFAC Check de 9 gaat zeker mee, mocht het lichte wind worden nemen we je 12m2, mocht het goed waaien nemen we de 9m2, ik ben om 16:00 vrij dus ik kan er op zijn vroegst 16:30 zijn. @Geelco Das best balen zeg geef je veel geld uit en kun je nog niet het water op. @Darky001 Alle advies en hulp is welkom en met die pads in de goede richting gaat het al iets beter met waterstarten Gisteren nog even een sessie met Lolbroek gehad alleen dat was beetje windloos. Water op waaide het het nog rond de 12 kn en 10min later zwaar onder de 8kn dus dat was wel een heel low wind sessie. Volgende keer beter.
|
|
|
lolbroek3
Logs: 0 | 312 uur
|
@gixxer was idd een beetje jammer van de wind @tommy morgen ochtend eerst naar school maar miss 's middags/avonds wel, ik weet nog niet of ik naar horst of muiderberg ga. de wind is beter voor horst, maar dan moet ik wel even vervoer kunnen regelen ben je ook een beginner, of kan je al goed varen?
|
|
|
RFAC
|
ik kan rond 1715 weer op de plek zijn
|
|
|
tom1989tommy
|
@* Lolbroek:
waars. ben ik vanaf 1-2 uur smiddags op muiderberg: wind is daar stabieler dan horst (volgens finder) en je kan er makkelijk met het ov komen. Waar moet jij vandaan komen ? en hoe laat Afhankelijk van wat je beginner noemt, vind ik mezelf een gevorderde beginner (kan beetje springen 180, backloopje en redelijk hoogte lopen). jij ?
@gixxer:
Zo te horen ga jij naar horst en waarschijnlijk eind middag ? maby voor next time kunnen we carpoollen ? Waar moet je vandaag komen ?
grtz
|
|
|
Gixxer
|
@ RFAC Check ll' be there, als de wind en het weer het toe laten ( we overleggen morgen nog wel even)
@ Tom De meeste van ons zijn echte beginners (waterstart fase soort) Ik werk in Hilversum en woon in Zwolle dus vandaar Horst (min 40 uur) dus wordt altijd na 16:00
@ lolbroek Als je een lift nodig hebt moet je het maar even laten weten ik kom meestal langs A'Foort
Tijd om te duimen voor mooie wind morgen
|
|
|
lolbroek3
|
@tom ik kan nog niet eens normaal op mn board staan/waterstarten maar heb net gehoord dat ik tot miss smiddags ook nog naar school moet, dus vrees dat ik morgen niet naar muiderberg ga, maar eind van de middag naar horst ga
|
|
|
darky001
|
als ik tijd heb zal ik je morgen wel efe helpen daar mee ..# meestal kun je na een uurtje of 2 al redelijk weg komen. de rest moet dan zelf door oefenen...
als je dit wil ten minste... anders ga ik zelf effe klooien..
|
|
|
RFAC
|
het begint al wat op te klaren, wind wordt wat minder en regen is gestopt...Jippie @ darky001 ga jij het ons leren dan
|
|
|
Gixxer
|
Ziet er inderdaad goed uit Als het zo goed blijft gaan ben ik zeker om 17:15 bij de mac. Eerst even eten of na de tijd ?
|
|
|
ShadoW
|
Hey heren/dames, Ik ga vandaag na 4-en lekker kiten op Strand Horst met me 10m. bandit. Er zou zo'n 10 tot 15 knopen zijn voorspeld (en volgens mij zou) dat goed genoeg moeten zijn. (toch??? ) Eindelijk me waterstart oefenen!! Zijn er toevallig meer mensen die vandaag gaan en elkaar willen begeleiden/helpen of gewoon gezellig chillen? Laat me weten! PS. Je herkent mij aan me lichte blauwe Bandit 3 (10m.) en blauwe Brunnotti board.
|
|
|
RFAC
|
@gixx, zullen we na de sessie ff wat bikken?
spreken we af op de P of gewoon op het strand?
@ shadow, tuurlijk, ik ga ook mn waterstart oefenen
|
|
|
lolbroek3
|
ik ben vanaaf weer van de partij op horst maar kan iemand mij dan een lift geven naar horst (vanuit amersfoort) ? hopelijk vanavond eindelijk goede wind om de waterstart te oefenen, 5maal scheepsrecht
|
|
|
Gixxer
|
@ lolbroek sure
Kun je rond 16:15-16:30 bij afoort ergens bij een afrit/ carpool langs de A1 zijn?
Bij voorkeur afrit bunschoten.
@ RFAC Oke doen we.
@ Shadow Kom er gezellig bij. We moeten mischien alleen even wat afspreken hoe elkaar te herkennen. Ik stuur je wel even een PM (rechts boven in de inbox)
|
|
|
jero85
Geen avatar
|
Hoi allemaal, Ik ben nieuw in de wereld van kties en heb al mijn eigen spullen gehaadl een nieuwe gele rpm 12.. Vandaag wil ik raag naar strand horts gaan. Hoor dat jullie ook beginnende zijn. Zelf ben ik bezig met oefen van waterstart, lukt een beetje. Hopelijk zie ik jullie dar als je het niet aan mijn kite ziet dan zie je het aan mij, Oranje haren
|
|
|
|
jero85
Geen avatar
|
ja ik heb in 1 dag een hele dag priveles gehad op brouwersdam, en een paar keer zelf geprobeert. certificaat behaald. Zelf heb ik jaren aan waterskien gedaan en heel lang zelf gevliegert met deltalijntjes
|
|
|
lolbroek3
|
@gixxer ik je zie dan rond 16.45 op die parkeerplaats @jero ik denk dat een 12m wat aan de grote kant is voor vandaag, iig aan het begin. maar met 2 man het water in met 1 kite is ook goed te doen dus dat moet wel goed komen de groep wordt steeds groter lekker gezellig
|
|
|
RFAC
|
vanavond zijn we dus weer met zn 4e
|
|
|
Geelco
|
ha gezellig, ik ben er ook bij met een vriend uit groningen. (studeer daar doordeweeks vandaar)
ben er om 16:00 ongeveer met OF een 12m Naish Boxer (lekker roze:P) en anders met een, net uit Uitgeest gehaalde, 9m F-one Tribal II. (Donker grijs,blauw geloof ik:P)
Wij zijn net voorbij waterstart en gaan volgend jaar instructeurscursus doen, maar kunnen zelf nog verrekte veel tips gebruiken;)
Hopelijk herken ik jullie daar wel, welke kites varen jullie allemaal?
Shadow: blauwe bandit Tres met brunotti board Jero85: Gele RPM 12, Oranje haren:P Gixxer: Zwarte Bandit Uno, 11 & 9m (en 4 eyes?) RFAC: Lolbroek3: Geelco: 9m F-one Tribal 2 (Donkergrijs/blauw) en 12m Naish Boxer (Gay-ass Pink)
|
|
|
|