Oostvoorne slibt dicht of niet??

Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
April 01, 2011, 16:38:59
edit2Rapporteer  
hallo daar....

ik lees zo nu en dan weleens dat men vindt dat Oostvoorne dichtslibt vanwege het opspuiten van Maasvlakte 2.

Nu viel het mij gisterenmiddag op dat met hoogwater je nog steeds niet kan staan op de plekken waar dat 5-6 jaar geleden ook niet kon.

Ik neem als referentie de laatste paal van de bekende gevreesde palen. (die het verst de zee op staat)
Met hoog (boven 130 NAP), kun je daar nog steeds niet staan.

Nu is volgens mij het opspuiten klaar dus verandert er niets meer.
Het enigste wat veranderd is, is de poel achter de zandbank, die is 10 cm ondieper geworden.
dat is naar mijn idee de enige verandering.

Of zie ik het verkeerd?
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 April 01, 2011, 16:51:35
edit2Rapporteer  
Waar is het "kanaal" gebleven wat de draslanden in meanderde?

Daar was het altijd supervet kiten. Compleet verdwenen.
En wat er nog een beetje van over is, daar kon je zelfs met laagwater in het midden niet staan. Nu wel.

Verder lijkt het gebied van ondiepte wel flink richting Ouddorp opgeschoven te zijn.

En dat de MVII nu op z'n plek ligt wil niet zeggen dat de toestand weer stabiel is. Het water stroomt vanuit het kanaal langs de Zeeuwse kust richting Texel langs de kust. De slufter was een onnatuurlijke barriere in deze stroming sinds de jaren 60 van de vorige eeuw. Daardoor is Oostvoorne zo geworden zoals het nu was. Daarvoor was het gewoon een strand met branding die doorliep tot de nieuwe waterweg.

Nu de MVII een nog grotere barriere maakt van de maasvlakte zal Oostvoorne steeds geisoleerder gaan liggen. Wie weet wordt het een grote afgesloten zilte vlakwaterspeeltuin. Laten we het hopen!
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 April 01, 2011, 17:45:01
edit2Rapporteer  
Bright side, Michielemans, bright side.

Kijk.

Die palen, die staan in de bodem vastgetimmerd.
Terwijl de kitescene van Dortmund tot Antwerpen geruisloos 500m naar het zuiden verhuisd,

staan die palen als waren zij vastgenageld toe te kijken.
en als je goed in het mentale plaatje kijkt,
dan zie je daar, achter die grassy knoll,
ja daar, kijk maar goed, zie je 'm?
een vloekende groene rakker
met onbeschreven bonnenboekje
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 April 01, 2011, 18:20:36
edit2Rapporteer  
Ik mis de Slufter gewoon KEI-HARD. Oostvoorne kan me gestolen worden als die plek ooit terug zou komen. Maar dat is een utopie.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #4 April 01, 2011, 19:31:43
edit2Rapporteer  
Ik mis de Slufter gewoon KEI-HARD.

jullie zijn aan vakanzie toe
rocket man

Antwoord #5 April 01, 2011, 19:37:48
edit2Rapporteer  
blijft te hopen als MVII weer toegangkelijk wordt, dat het een megaspot wordt. wat mij betreft vooral kwa golven. Als je lang genoeg wahct zijn de palen ook geen hinder meer op aplaya
The O

Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #6 April 01, 2011, 19:50:46
edit2Rapporteer  
het valt best mee, zand banken verschuiven een beetje en het is iets langer ondiep maar als het water hoog is(zoals ron beschrijft) kan je nog steeds niet staan.
bezemsteel12

Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #7 April 01, 2011, 20:52:11
edit2Rapporteer  
het valt best mee, zand banken verschuiven een beetje en het is iets langer ondiep maar als het water hoog is(zoals ron beschrijft) kan je nog steeds niet staan.

alleen met eb kan je zo naar de slufter lopen, vandaag was het niet erg laag, maar het kan veel lager
R.B.

Antwoord #8 April 01, 2011, 21:17:39
edit2Rapporteer  
Vroeger: toen zaten bijna alle kiters bij de eerste zandbank, waar nu alleen kitesurf school zit en een paar verdwaalde duitsers.
Vroeger: stroomde de tweede zandbank, waar iedereen tegenwoordig zit altijd onder water.
Vroeger: had je nog meer ruimte om keihard op je bek te gaan terwijl niemand het zag hahaha.
Vroeger: vaarde driekwart van de playa mensen richting het natuurgebeid omdat het daar rete vlak was maar wel de diepte van de vaargeul had.
Vroeger: kon je vanaf dat natuurgebied richting de slufter varen zonder een bagger spoor achter je te zien in het water.

Vroeger was het in zijn geheel dieper (of het water kwam hoger). De stroomgeulen blijf je toch wel houden welke wel diep zijn.
Maar mijn mening is dat het autostrand al dicht aan het slibben is sinds ik er vaar.

Misschien nog een leuke om te zien of het de oude of de nieuwe garde is:
Wie van jullie heeft er voor de eerste zandbank wel is gekite en dat er ook 30cm water stond?
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 April 01, 2011, 21:47:17
edit2Rapporteer  
Vroeger: toen zaten bijna alle kiters bij de eerste zandbank, waar nu alleen kitesurf school zit en een paar verdwaalde duitsers.
Vroeger: stroomde de tweede zandbank, waar iedereen tegenwoordig zit altijd onder water.
Vroeger: had je nog meer ruimte om keihard op je bek te gaan terwijl niemand het zag hahaha.
Vroeger: vaarde driekwart van de playa mensen richting het natuurgebeid omdat het daar rete vlak was maar wel de diepte van de vaargeul had.
Vroeger: kon je vanaf dat natuurgebied richting de slufter varen zonder een bagger spoor achter je te zien in het water.

Vroeger was het in zijn geheel dieper (of het water kwam hoger). De stroomgeulen blijf je toch wel houden welke wel diep zijn.
Maar mijn mening is dat het autostrand al dicht aan het slibben is sinds ik er vaar.

Wie van jullie heeft er voor de eerste zandbank wel is gekite en dat er ook 30cm water stond?

ja met springtij in eind october nog.. toen liep de 2de zandbank ook onder... helaas je vraag is gekraakt... maar ook ben ik van mening dat het idd dicht slibt... ik weet nog dat ik daar als kind nog gewindsurfd heb... dat hoef je nu echt niet meer te doen. en dat  niet alleen omdat het  een takke end lopen is!
rocket man

Antwoord #10 April 02, 2011, 11:24:35
edit2Rapporteer  

Dat waren mijn beginselen, toen moest je nog oppassen dat je auto niet in het water kwam te staan, of als je te ver stond, je met hoog niet meer terug kon rijden
The O

Antwoord #11 April 02, 2011, 12:12:48
edit2Rapporteer  
ijskap smelt ook dus ieder jaar meer water in de oceaan ;-)
Gewoon John

Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #12 April 02, 2011, 13:17:16
edit2Rapporteer  

Vroeger, vroeger, vroeger  Embarrassed

We zijn tog nog geen ouwe dorre stokken, die iedere ochtend op het leugenbankje aan het klagen zijn!

Playa blijft wat mij betreft (behalve het lopen en de mongols zo af en toe) the place to be ThumpsUp
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #13 April 09, 2011, 21:24:36
edit2Rapporteer  
Het is niet meer wat het geweest is en het komt nooit meer terug !

Waar is de tijd dat ik aan mijn ophaaltouw stond the trekken om mijn 7.5m2 Gaastra windsurfzeil uit het water te halen op mijn Klepper 295 ?
Nu vlieg ik met een 7m kite bij storm doorheen de lucht.

Goed dat we nog maar 8.5 maanden op MVII moeten wachten.
Ondabeach

Antwoord #14 April 13, 2011, 18:05:59
edit2Rapporteer  
Het wel iets anders geworden er vallen met eb meer stukken droog.. aan de andere kant kunnen we met eb ineens ook met NO Z en ZO varen omdat het zo ondiep is geworden. Das dan wel weer positief

Vroeger, vroeger, vroeger  Embarrassed

We zijn tog nog geen ouwe dorre stokken, die iedere ochtend op het leugenbankje aan het klagen zijn!

Playa blijft wat mij betreft (behalve het lopen en de mongols zo af en toe) the place to be ThumpsUp

Wat is er mis met mongols? Deze jongen is er beroemd mee geworden. Grin
The O

Antwoord #15 April 13, 2011, 18:36:50
edit2Rapporteer  
Deze was nog bekender

http://www.youtube.com/watch?v=DTavJlb-Npk

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.