Waterdichte board/kitebag

[Pepper]

April 04, 2011, 12:04:38
edit2Rapporteer  
Ben al een poosje tevergeefs op zoek naar een geschikte boardbag om m'n kitezooi mee te nemen. Omdat ik de boardbag op de dakdragers van m'n camper wil knopen moet de tas in ieder geval goed waterdicht zijn. Er moet ruimte zijn voor tenminste 3 kites en 2 boards (waarvan de grootste 155 x 42,5 is). Wieltjes zouden ook wel handig zijn.

Bags in grotere maten zijn wel te vinden maar vraag me af of ze voldoende waterdicht zijn als je ze op het dak van een camper knoopt.

Iemand goede tips of ervaringen?
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 April 04, 2011, 13:13:52
edit2Rapporteer  
Bodybag?... . .
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 April 04, 2011, 13:18:08
edit2Rapporteer  
Een gewone dakdrager? Of wou je hem ook nog voor andere doeleinden gebruiken?
[Pepper]

Antwoord #3 April 04, 2011, 14:11:25
edit2Rapporteer  

Ja, standaard dakkoffer had ik ook al aan gedacht maar de camper + dakkoffer past waarsch. net niet onder m'n carport.  Voordeel van een grote tas is dat ik thuis de boel dan ook mooi bij elkaar heb en makkelijker met de kitezooi kan slepen.

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 April 04, 2011, 14:28:34
edit2Rapporteer  
mss een simpel dekzeiltje om je tas laten maken bij een zeilmaker?
[Pepper]

Antwoord #5 April 04, 2011, 16:05:31
edit2Rapporteer  
Tja, dat is een optie. Maar misschien is het dan handiger dat ik de hele tas bij de zeilmakerij laat maken. Paar waterdichte ritsen er in en een paar stevige hengsels er aan en klaar. Of zou dat een erg kostbaar verhaal worden?
bertvh

Antwoord #6 April 04, 2011, 16:22:46
edit2Rapporteer  
box om achteraan de camper te hangen bestaat ook hee!
als je zo een waterdichte zak hebt voor boven op de camper en je vergeet het voor in de carport dan heb je ook serieuze kosten.
zo een box kan je dan weer slotvast doen , ook weer intressanter als je ergens geparkeerd staat
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 April 04, 2011, 19:33:44
edit2Rapporteer  
Tja, dat is een optie. Maar misschien is het dan handiger dat ik de hele tas bij de zeilmakerij laat maken. Paar waterdichte ritsen er in en een paar stevige hengsels er aan en klaar. Of zou dat een erg kostbaar verhaal worden?
als je al een tas hebt dan is een simpel zeiltje (bovenkant, zijkanten) met een paar sjorogen aan de onderrand volgens mij best goedkoop. Ritsen, hengsels, afwerking etc. wordt weer duur.
zoiets kan niet kostbaar zijn:
[Pepper]

Antwoord #8 April 04, 2011, 21:33:56
edit2Rapporteer  
Dat is waarsch. wel de goedkoopste oplossing. Koordje door de sjorogen en klaar.  Zal van de week eens even bij de plaatselijke zeilmaker informeren hoe veel me dat gaat kosten. Paar lusjes aan de bovenzijde is misschien ook wel handig om m'n spanbandjes door te halen als ik alles op de dakdragers bevestig.
leeany

Antwoord #9 April 05, 2011, 15:45:40
edit2Rapporteer  
Hmm, iets met wieltjes en waterdicht komt denk ik niet grandioos veel voor. Denk dat als het echt heftig regent terwijl je rijdt, dat de lagers/asjes van de wieltjes toch zullen gaan roesten of dat er allemaal vuil tussen komt.
Als je dit doet, sowieso goed afdekken.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.