Kitedoctor
Logs: 0 | 3 uur
|
Ik begrijp werkelijk geen r**t van wat je schrijft. Waarom gebruik je geen punten aan het einde van een zin en een hoofdletter aan het begin? Dat maakt je vraag een stuk beter leesbaar..
Kan je de vraag niet beter stellen aan degene van wie je die kite hebt gekregen, of anders wat foto's toevoegen zodat je probleem wat inzichtelijker wordt?
|
|
|
kitewesley
Geen avatar
|
Sorry, maar ik heb dyslexie maar ik zal wel eens een x foto`s maken.
|
|
|
|
kitewesley
Geen avatar
|
Het is als het goed is een tribaal. Ik weet niet zeker want ben nog niet echt op de hoogte met deze kite. Het is een tribal d88 ik
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Het is als het goed is een tribaal. Ik weet niet zeker want ben nog niet echt op de hoogte met deze kite. Het is een tribal d88 ik
ik denk dat het verstandig is dat jij a.s.a.p. een "ervaren" kiter bij jouw kite betrekt....
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Je kan al kiten of hebt al lessen gehad? Zo niet, kite dumpen en een lesje boeken of op zijn minst advies vragen van een ervaren kiter!
|
|
|
kitewesley
Geen avatar
|
Ik heb les gehad heb een 2 dAagse curcus gevollgt. Alleen ben niet op de hoogte met een kite met 5th line. Maar heb me kite bewijjs
|
|
|
Evan
Administrator
|
Ok, naast les dus nog 0,0 kite-ervaring. Dan ga je het jezelf niet makkelijker maken mat een C-kite van op zijn nieuwst 2007. (daarna kwam F-One met de Bandits)
Je doet er goed aan om naar een nieuwere en betere SLE-beginnerskite op zoek te gaan. Waar heb je deze kite vandaan en waarom dacht je dat je het hier goed mee kon gaan leren?
|
|
|
kitewesley
Geen avatar
|
Oke, ik weet wel hoe het allemaal zit maar bij deze bar snap ik van de 5th line niks. Maar neem in de zomervakantie noggg een prive les.
|
|
|
Morres
|
hij weet wel hoe het allemaal zit jongens :+
Als je geen les hebt gehad in 5th, moet je geen 5lijns kite kopen, je had dan beter 1dag les kunnen nemen en je geld in een fatsoenlijke kite kunnen steken.
niet lullig bedoeld allemaal, maar dit is gewoon een sport waar je je kop bij moet houden..
|
|
|
kitewesley
Geen avatar
|
Ik snap wat je bedoel, maar ik eb vorig jaar de 2 daagse curcus gedaan en nu kwma me moede vorige week met een kite. Me moeder heeft er geen verstand van daarom. Anders had ik ook geen kite met 5th line gehaald. Maar er moet tog een oplossing zijn
|
|
|
Morres
|
vorig jaar.... sorry, maar neem ff een refresh-course...ff de boel opfrissen
|
|
|
martimor
|
Neem je kite met wind weer mee naar b-dam. Vraag aan een ervaren kiter of hij je Kan helpen.
Ben bang dat je wel de zelfde vragen/antwoorden krijgt als in dit topic. Maar praat makkelijker.
En het is idd zeer verstandig om nog ff een privéles te boeken.
|
|
|
kitewesley
Geen avatar
|
Ik ga van de zomer een priveles nemen. ik heb een afbeelding en een verhaal gelezen hoe het moet maar mijn lijn is veel te lang moet ik deze inkorte??
de rest moet ik vast maken aan me bar.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
ik heb een afbeelding en een verhaal gelezen hoe het moet maar mijn lijn is veel te lang moet ik deze inkorte??
de rest moet ik vast maken aan me bar.
Blijf van dat ding af ............ )Je brengt jezelf en anderen in gevaar ........... Neem fatsoendelijk les en koop een fatsoendelijke kite (en laat dat niet door je moeder doen ....hoe lief bedoeld ook)
|
|
|
kitewesley
Geen avatar
|
De kite is goed. Maar de 5th. Line is alleen telang ik moe nog uitzoeken hoe die moet dfan kan ik well kite
|
|
|
Evan
Administrator
|
Kite is niet goed om mee te leren omdat het een verouderd model is, dat is het hele punt dat iedereen duidelijk probeert te maken. Zoek hier eens om welk model het gaat, tribal is het zeker niet omdat die niet in 12m gemaakt zijn: http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/F-One
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
Als je nou even goed kijkt welke kite je precies hebt. Maak even een foto vooral even van de bar. wel je lijnen even uitlopen en dan de foto hier laten zien..Maar het handigste is dat je je spullen even mee neemt naar een spot en daar aan iemand vraagt hoe het moet. krijg je denk ik ook leukere reacties. Vind het juist top van je ma dat ze een kite voor je heeft gekocht! Ik wens je veel plezier met kiten maar maar wees er 100% zeker van wat je doet en dat het veilig is wat je doet
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
IIg op de Tribal2 (2007) kon je niet de bar van de ene maat op de andere varen zover ik weet, vanwege de bridlelengtes.
Op zich geen slechte kite, en je kan het er mee leren (heeft al iets meer depower als de C's van die tijd).
Ik begrijp dat je niet heel oud bent, en deze kite gehad hebt van iemand. Je hebt denk ik geen budget voor een nieuwere (2ehands) kite?
En je wilt het hoe dan ook proberen met deze kite?
Het beste advies blijft "koop een nieuwere SLE kite". Daarmee leer je het het veiligst (en nogmaals, veiligheid is relatief, er zitten altijd risico's aan)
Maar ga je toch in de weer met die kite, zoek alsjeblieft het volgende uit en post het hier:
Welke kite is het nu echt? Grootte in vierkante meters?
Verder waar wil je gaan kiten, welke spot? Ik adviseer echt om via dit forum met iemand af te spreken die verstand van zaken heeft om ongelukken te voorkomen.
Het afstellen van de 5th is voor de meeste ervaren kiters niet moeilijk, voor een beginnen onbegonnen, en zelfs levensgevaarlijk werk!
Nogmaals, met een 4 lijns SLE heb je deze problemen helemaal niet en je leert sneller en makkelijker...
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Type + vierkante meters echt heel relevant nu. Voor de Tribal 2006 gaat dit verhaal ook op. Maar wat Evan al opmerkt had F-one in de periode 2006-2007 geen 12m, maar een 13 en 11. In 2005 hadden ze wel 12m's, o.a. de M5 En dat is echt niet een kite waar je een beginner met les gehad aan wilt knopen
|
|
|
Morres
|
Ja, de Mach series, wat een beul van een apparaat is dat, mach II, jezus, veel te hoge AR e.d.
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Heb een M5 16 meter gehad. Daar werd ik (88 kg) zelfs bang van... Dus weer gewoon weggedaan
|
|
|