wax of foam pad?

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Juni 30, 2011, 16:14:10
edit2Rapporteer  
haai! Ik heb zo'n hele leuke Mako king, die zou naar verluid ontzettend leuk zijnom strapless op te varen. Nu kan ik zo'n foam-pad bestellen, maar ik kan 'm ook volsmeren met wax.
De King is eigenlijk gewoon een hele grote Mako, 165x45cm ofwel 5'5", met een korte thruster set achter en een kleine vin voor. Ik heb 'm tot nu toe met gewone straps gevaren , super snappy board. Strapless lijkt het me helemaal lachen, want de footpads zijn een beetje beperkend.

Hamvraag: Wax of toch de foampad?

drifter

Antwoord #1 Juni 30, 2011, 16:17:04
edit2Rapporteer  
waxen. kijken of het inderdaad ontzettend leuk is.
kunt altijd nog een pad kopen.

Je hebt niet veel wax nodig. Gewoon een beetje op de plaatsen waar je je voeten zet.
bertvh

Antwoord #2 Juni 30, 2011, 16:35:41
edit2Rapporteer  
wel met wax ziet er uw boardje der direck niet uit!
plakt dan zand ed in, maart gaat wel is hoe je het zelf wil hee
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juni 30, 2011, 17:38:47
edit2Rapporteer  
Heb je Mako gevaren, ook strapless wat hem veel lekkerder maakte qua vaargevoel.

Rory heeft helemaal gelijk, voor een paar euro heb je baseboat en een topcoat (topical). Dat geeft zeker een goede indruk.

Echter met foam is het leuker vermoed ik. Je mako heeft geen volume, wat je bij gijpen echt gaat merken, dat vond ik bijzonder tricky, maar niet onmogelijk. Maar om te beginnen wellicht iets te lastig gezien ook de beperkte lengte en breedte
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Juni 30, 2011, 17:47:53
edit2Rapporteer  
Ik zou die foam pad van OR erop plakken. Ook 2 andere directional straps erbij regelen ( en erop zetten ;-) )
Dan kan je makkelijk alle kanten op.
Je zet ze er zo op / haalt ze er zo van af. (de straps..)
Geen smerige drek op je board.. het oog wil ook wat.. En je hebt nog wat demping ook..

Strapless is leuk maar af en toe toch een schans vol kunnen nemen is helemaal top. Met mijn waveboard gaat dat prima.. En veel vaar je met de achterste voet uit de strap ( ook wel met de voorste eruit) er is ruimte genoeg op je board.

Al overtuigd?
Michiel.
Moderator

Antwoord #5 Juni 30, 2011, 17:57:52
edit2Rapporteer  
Zou juist heel stoer zijn can Rudo om de Mako king strapless te gaan rippen
El Rudo

Antwoord #6 Juni 30, 2011, 18:05:09
edit2Rapporteer  
hij gaat mee naar Sardinië, en het lijkt me lache om een beetje te klooien op de minder winderige dagen, ding heeft een heel fatsoenlijk low end. Als het een beetje wil lukken heb je daar ook best serieuze swell om eens lekker in gespoeld te worden.

Eigenlijk een beetje de schuld van Edje, met z'n board slingerlarij.

Vies? Vies is toch lekkah! Die plakpad is spuiglellek, dus cosmetisch zijn er niet zo veel opties. Ik heb ook een setje bidirectional straps, die gaan ook mee.
Pieterr

Antwoord #7 Juli 01, 2011, 13:51:20
edit2Rapporteer  
Laat even weten wat het geworden is. Ik heb ook een King en zit met hetzelfde dilemma.

gr P
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Juli 01, 2011, 14:19:35
edit2Rapporteer  
Die plakpad is spuiglellek,

Nou dan ligt daar een mooie ontwerpklus voor je.. ;-)
El Rudo

Antwoord #9 Juli 01, 2011, 15:10:58
edit2Rapporteer  
Laat even weten wat het geworden is. Ik heb ook een King en zit met hetzelfde dilemma.

gr P
Ik ga aan de wax, pad is vrij prijzig. Ik heb wat rondgevraagd bij OR en er zijn er een paar die de grootste lol hebben met een gewaxte King.

@ Arjen, haha die 2011 pads zijn wel mooi maar worden, maar de 2010 zijn zwart en die zijn van de losse verkoop.
Overigens hou ik me verre van grafisch werk bij OR, ben al genoeg tijd kwijt met de techniek! Ze doen een aantal dingen zelf en ze werken met een locale grafische ontwerper, die maakt mooie dingen.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Juli 01, 2011, 15:41:54
edit2Rapporteer  
hij gaat mee naar Sardinië, en het lijkt me lache om een beetje te klooien op de minder winderige dagen, ding heeft een heel fatsoenlijk low end. Als het een beetje wil lukken heb je daar ook best serieuze swell om eens lekker in gespoeld te worden.

Vies? Vies is toch lekkah! Die plakpad is spuiglellek, dus cosmetisch zijn er niet zo veel opties. Ik heb ook een setje bidirectional straps, die gaan ook mee.

waar ga je heen op het eiland?
El Rudo

Antwoord #11 Juli 01, 2011, 17:02:15
edit2Rapporteer  

waar ga je heen op het eiland?

west kust, zuidwest etc. Ben niet zo gecharmeerd van de drukte in het NO.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Juli 01, 2011, 18:01:59
edit2Rapporteer  
west kust, zuidwest etc. Ben niet zo gecharmeerd van de drukte in het NO.

nee dat snap ik... niet voor niets dat je me daar vaak kan vinden behalve  van eind juni tot eind september...
maar dus je gaat van alghero afzakken richting sant' antioco? duimen voor dat er nog een weekje poeierende mistral bij zit  Joepie... vergeet niet te stoppen in p. botte en suedda... buon divertimento vecchio!!!
El Rudo

Antwoord #13 Juli 01, 2011, 19:47:49
edit2Rapporteer  
Grazie dudericci!
rocket man

Antwoord #14 Juli 03, 2011, 18:59:19
edit2Rapporteer  
wax heeft beetje het nadeel dat het gevoelig voor temperatuur is. Wat dus in sardinie goed is (vuj harde wax), werkt mss weer minder als je weer terug in NL bent (waar je dan weer zachtere wax nodig hebt). Nadeel van waxen vind ik, dat het meer 'onderhoud' vraagt om iedere keer de goede grip te hebben. Dat vervalt als je foam hebt. (en ik vind het mooier uitzien)

Rudo ik weet niet hoeveel je nodig hebt, maar ik heb nog wat van NSI in grijs en een zet zwarte strips liggen
Gewoon Stefan

Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #15 Juli 03, 2011, 19:42:24
edit2Rapporteer  
Rudo,

Hoe was de chinees, mijn prakkie was heerlijk.
Jammer dat ik dit nu pas lees.

Ik zal geen wax nemen, na goed 2 uur boarden, vooral bij warmer weer is je weerstand teruggezakt naar het 0-punt. Ik heb nu tracionpads van Dakine gehaald bij de online dakine shop, voor 35,- euro liggen ze een woensdag op je deurmat.

Morres

Antwoord #16 Juli 03, 2011, 20:46:06
edit2Rapporteer  
griptape ?
El Rudo

Antwoord #17 Juli 04, 2011, 00:07:48
edit2Rapporteer  
Rudo,

Hoe was de chinees, mijn prakkie was heerlijk.
Jammer dat ik dit nu pas lees.

Ik zal geen wax nemen, na goed 2 uur boarden, vooral bij warmer weer is je weerstand teruggezakt naar het 0-punt. Ik heb nu tracionpads van Dakine gehaald bij de online dakine shop, voor 35,- euro liggen ze een woensdag op je deurmat.

Chinees - je hebt altijd voor drie gezinnen teveel met die gasten. Dus als je nog honger hebt...
maar waren het deze? http://www.dakine-online.nl/site/product-30786.html

Morres, grip tape van de Hema is ook een goed idee!
Michiel.
Moderator

Antwoord #18 Juli 04, 2011, 11:00:42
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring met wax is dat je voor golfsurfen je moet houden aan de voorschriften. Let wel, een golfsurfer staat (in NL) maximaal per saldo een minuut per sessie op het dek.

Voor golfkiten (9 & 18-holes Tongue) sta je hopelijk iets langer op het board, en oefen je veel meer druk uit op het dek. Daarom is hardere wax (die dus zacht wordt bij een hoge watertemperatuur) is beter, dus vandaar dat ik tropical adviseer.

Ik ga wel over op een EVA-pad, daar ik precies onder mijn voorste voet de wax er altijd aftrap. Dit komt door de klappen van chop en over golven springen. Ook het type kite is van bepang, je OR Razor heeft veel resultante trekkracht dan bijv. je Rise.

Verder altijd op het playa board met dek naar beneden, bij voorkeur in boardbag. Zand is heet = wax smelten, veeg je het er zo af.
Het helpt alvorens op te stappen om je dek met zeewater even te koelen.
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #19 Juli 04, 2011, 15:38:04
edit2Rapporteer  
wax heeft beetje het nadeel dat het gevoelig voor temperatuur is. Wat dus in sardinie goed is (vuj harde wax), werkt mss weer minder als je weer terug in NL bent (waar je dan weer zachtere wax nodig hebt). Nadeel van waxen vind ik, dat het meer 'onderhoud' vraagt om iedere keer de goede grip te hebben. Dat vervalt als je foam hebt. (en ik vind het mooier uitzien)

Ben het helemaal met rocket man eens. Heb ook eerst wax gedaan, dit trap je er elke keer weer af. Ik gebruik nu foam en het bevalt zeer goed, meer grip als dat ik dacht te zou hebben en het ziet er een stuk mooier uit.
Nu heb ik tussen de twee foam pads wel weer wax gesmeerd zodat ik grip heb met gijpen.
Maar om het gewoon te proberen is wax beter, je haalt het er zo weer af mocht het niet bevallen.

Veel plezier in Sardinië Rudo! ThumpsUp
Ozzie Wright fan

Antwoord #20 Juli 04, 2011, 16:09:24
edit2Rapporteer  
maar waarom zit die stootbumper erop bij jou voor de plaats waar je voorste voet staat? vorig jaar ook iemand met zoiets op een north gezien. Volgens mij leer je dan onnatuurlijk varen.

Ben het helemaal met rocket man eens. Heb ook eerst wax gedaan, dit trap je er elke keer weer af. Ik gebruik nu foam en het bevalt zeer goed, meer grip als dat ik dacht te zou hebben en het ziet er een stuk mooier uit.
Nu heb ik tussen de twee foam pads wel weer wax gesmeerd zodat ik grip heb met gijpen.
Maar om het gewoon te proberen is wax beter, je haalt het er zo weer af mocht het niet bevallen.

Veel plezier in Sardinië Rudo! ThumpsUp
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #21 Juli 05, 2011, 10:48:02
edit2Rapporteer  
maar waarom zit die stootbumper erop bij jou voor de plaats waar je voorste voet staat? vorig jaar ook iemand met zoiets op een north gezien. Volgens mij leer je dan onnatuurlijk varen.

Martijn het is idd een pad van North die erop zit. Dacht dat het zou helpen om over  hoge bakken heen te komen, dan kan je je voet erachter haken. Alleen werkt het niet zoals ik gedacht had en ik gebruik het eigenlijk helemaal niet meer. In principe moet je gewoon veel oefenen om het onder de knie te krijgen. Moet het voorste gedeelte van de pad er eigenlijk weer afhalen, alleen nog niet aan toegekomen of zin voor gehad.

Michiel.
Moderator

Antwoord #22 Juli 05, 2011, 11:09:01
edit2Rapporteer  
Martijn, die North haken zijn om strapless te kunnen springen, je, kunt je voeten er achter haken.

NKB komt uit München, daar hebben ze geen golven Wink
rocket man

Antwoord #23 Juli 05, 2011, 20:38:11
edit2Rapporteer  
Geen golf in München?

http://www.youtube.com/watch?v=wB4oeXGhTcU
rocket man

Antwoord #24 Juli 05, 2011, 22:15:37
edit2Rapporteer  
Dit is een mogelijkheid in plaats van wax tussen de pads

http://www.northshoreinc.com/store/pc/viewPrd.asp?idcategory=66&idproduct=72#details

Zelf heb ik een kompleet foam pad tussen de pads gezet
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.