Zeeko Krush 2012

Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #25 September 09, 2011, 17:14:42
edit2Rapporteer  
wat dan Michiel?
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #26 September 09, 2011, 17:43:48
edit2Rapporteer  
Best Taboo denk ik. Grin
Lauw
Administrator

Antwoord #27 September 09, 2011, 17:55:29
edit2Rapporteer  
hmm dat zou zomaar mogelijk kunnen zijn:P Had eigenlijk verwacht dat Michiel Sales Representative voor Zeeko in NL zou worden.. ;-)
Lude

Antwoord #28 September 09, 2011, 21:08:05
edit2Rapporteer  
Citaat
Grapje Lude, moet kunnen toch? Wink

Waarom, ben je de Notus3 nu al zat?
oh, haha.. ben soms n beetje traag ;-)

nee nog lang niet. vind ze echt super.. heb ze voor mijn gevoel ook nog maar net. ben sins kort een beetje aan t uithaken en wat meer loopen, misschien dat de krush daar wat beter bij past. als ik de switch maak moet t wel op tijd, ga niet als de krush een half jaar oud is omschakelen. ga iig wel weer voor 2012 materiaal, of het nu notus of krush wordt.

hoe vind jij t verschil tussen de krush en notus?
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #29 September 09, 2011, 21:33:37
edit2Rapporteer  
hmm dat zou zomaar mogelijk kunnen zijn:P Had eigenlijk verwacht dat Michiel Sales Representative voor Zeeko in NL zou worden.. ;-)

Was een grapje hoor. Wink Maar ik moet zeggen dat ik de Krush 2011 wel
fijn vondt maar dat ik een fijnere kite heb gevonden in de Taboo.

Want ik heb 1 dag met de Krush 2011 7m gevaren en 1 dag met de Taboo
7m en die is voor mij toch echt 10x fijner.

Wel wil ik nog een keer de 2012 Krush proberen, kijken hoe die vaart.
Lude

Antwoord #30 September 13, 2011, 10:32:27
edit2Rapporteer  
Gister met Hendrik de 9 Notus en Krush 2011 met elkaar 1:1 vergeleken. Wind was best vlagerig (18knopen met vlagen van richting de 35 schat ik).

De lowend van de Notus is hoger dan de Krush, de notus trekt ook meer. Vaarstijl moet wel heel anders, de krush moet je ff flink sinussen en wat met de wind meevaren en dan pas aankanten terwijl je de notus bijna direct upwind kan sturen.
Depower vond ik van beide redelijk gelijk, Hendrik vond de krush wat meer depower hebben dan de notus.
Grootste verschil zit hem in de draai van de kite, de krush draait langzamer maar blijft trekken. De notus draait sneller maar trekt niet en heeft zelfs de neiging tot wat klapperen (vandaar de cam-battens).
Voor kiteloops is de krush leuker omdat hij vloeiender zijn kracht afgeeft, je gaat er ook echt harder achteraan. Nadeel vind ik dat hij niet zo snel draait vergeleken met de Notus (de notus loopt veel milder).
Springen met de Notus is kite insturen, bar aantrekken en afzetten. Bij de Krush is het bar aantrekken en dan de kite veel harder insturen. Qua hangtime is er niet veel verschil, de Krush gaat alleen hoger (alsof je lijnen van elastiek zijn) en ook harder naar beneden terwijl de Notus iets minder hoog gaat en lang blijft liften.
Uitgehaakt heb ik de Krush één keer geprobeerd, uithaken is makkelijk... als je vervolgens aankant bouwt hij veel kracht op en word je wederom als een elastiekje weggeschoten, schrok daar wel van! Vergeleken met de Notus kost uithaken minder kracht. Raileys met de notus zijn ook goed te doen, je moet alleen zelf wat harder je best doen om goed te poppen.

Weet zelf nog niet welke ik nou leuker vind. Vind de draaisnelheid van de notus fijn, maar de vloeiendheid van de krush. Verder vind ik in de lowend de Notus lekkerder dan de Krush, maar in de highend de Krush weer Smiley

Kunnen ze niet weer terug naar 1 model die alles kan?

KappuhH

Antwoord #31 September 19, 2011, 21:28:38
edit2Rapporteer  
Inmiddels de 12m en de 9m 2012 allebei in twee sessie twee keer gevaren.

12m 2012 tov 12m 2012:
Eerste keer gemiddeld zo'n 17 knopen. Lift is minder aggresief, gaat hoger. Hangtime is langer. Iets lichtere bardruk. Blijft wat beter op 12u staan. Uithaken is net zo goed als 2011, maar nog niet uitgebreid kunnen testen. Tweede keer was in vlagen tot 29 knopen. Is wel echt de highend. Kite is nog goed controleerbaar, insturen en heel hoog en lang zweven. Al met al een super lekkere kite

9m 2012 tov 9m 2011:
Beide keren in zo'n 20 knopen gemiddeld. Kite is sneller en springt een stuk hoger, timing komt iets minder nauwkeurig. Hangtime ongeveer hetzelfde. Boost is minder en de pull in kiteloops ook. Loops zijn wel wat makkelijker en waar ik bij het 2011 model me soms wel 2x bedacht trek ik deze zo wel rond (ask Lude Wink )

Lude heeft de 9m vanmiddag ook gevaren dus die zal zijn bevinden hier zo ook nog wel posten.
Lude

Antwoord #32 September 19, 2011, 22:12:30
edit2Rapporteer  
Ja die loop was inderdaad wel erg fraai! Maar goed dat je hem door trok, als je halverwege had gestopt was je zeker in je kite beland Wink

De punten die ik in mijn vorige post aanhield die ik verbeterd zou willen zien zijn ook echt verbeterd.

Heb vanmiddag een uurtje alleen de 9 krush 2012 gevaren in 20knopen afnemend naar 18. Met mijn 95kg was dit wel een beetje de lowend van de kite voor mij.

Sprongen gaan vloeiender, kreeg minder elastiek-gevoel. Terugsturen tijdens de sprong gaat erg intuitief. Ondanks de wat matige wind voor een 9 voor mij ging hij best hoog.

Paar keer lekker uitgehaakt, dat doet hij erg fijn. Voor mijn gevoel wel ietsje minder explosief als de 2011.. maar de wind was toen ik de 2011 testte ook wel erg vlagerig. Daarnaast vind ik het wel fijn dat hij ietsje tammer is aangezien ik hier nog niet echt goed in ben.

Loopen doet hij ook beter, gaat sneller rond en nog steeds vergeleken met de notus een heel gelijkmatige en hardere pull. Wel wat minder dus vergeleken met 2011, maar ik las net op het zeeko-forum dat bij de krush dit jaar het verplaatsen van de stuurlijnen veel meer effect op de kite heeft, ze zeggen dat als je deze naar voren zet je veel explosievere kiteloops krijgt:

Citaat
Pour info, la position des arrières sur l'aile a plus d'impact que l'année dernière, si on recule à fond, l'aile a vraiment une super relance et offre de bonnes accélarations, alors que si on avance, l'aile est plus rigide et plus rigoureuse en gros kiteloop notamment.

Al met al een hele fijne kite, vaart erg speels en vooral heel erg soepel. Een stuk toegankelijker vergeleken met de 2011.
Ik ben overtuigd, nu alleen nog paar mooie kleuren uitkiezen! (Die strontvlieg ziet er trouwens echt heel geinig uit in real life! valt goed op)

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #33 September 20, 2011, 10:00:14
edit2Rapporteer  

Waarom Huh
Vond de Notus1 en 2 waanzinnige kites, en met mij velen die ze getest/gekocht hebben. Niet voor niets is deze kite al drie jaar op rij in Frankrijk (65 miljoen inwoners) de best verkochte surfkite, zelfs boven F-one en Takoon. Fransen blijven chauvinisten natuurlijk Wink

De Notus3 (2011) is een compleet andere kite geworden, een naamsverandering had op zijn plaats geweest vind ik. Op zich nog steeds goede kites, maar ik mis gewoon de brute power en het stuurgevoel waarin ik de voorgaande modellen uniek vond in de markt.

De Krush1 (2011) 9m is echt een superfijne kite met veel power en veel boost in sprongen en loops. Ook voor golfrijden mijn fijnste kite tot nu toe, en erg stabiel. Nadeel van deze kite vind ik de geringe bardruk op de "factory default" pigtail stand (dichtst bij TE). Vaar hem zelf het liefst op de middelste, dan is er een stevige bardruk met een iets lagere stuurdruk. Zodoende kan ik bij golfrijden met een hand de kite heerlijk heen en weer sturen, alsof hij over rails loopt zo strak (jaja, dat kan ook echt wel bij een kite met bridles Wink)

Als ik zo de persoonlijke ervaringen hier lees dat de Krush2 (2012) nog minder bardruk heeft, minder boost in loops....eerst maar eens zelf ervaren of dat ook zo is. Dat gaat zeker binnenkort gebeuren

Dus Laurens, je ziet er is twijfel genoeg bij mij.
De kans is aanwezig dat ik wat anders ga kiezen. Wat dat weet ik nog niet, dat zie ik dan wel. Vooralsnog hoop ik dat de twee heren het hier naar mijn mening bij het verkeerde eind hebben over dat de Krush2 wat tammer is geworden als de 1, want zo krijg ik de indruk van wel....Tongue

Overigens voor de 7m is dit vliegbeeld niet verkeerd, immers die vaar je toch het liefst in het high-end. Dan mag het van mij allemaal wel wat minder Grin

Tot slot laten we dit niet vergeten: hoewel vliegeigenschappen redelijk te toetsen zijn voor verschillende kites, is het algemene gevoel wat je van een kite vind heel persoonlijk. Simpel omdat de een bijvoorbeeld meer waarde hecht aan goede depower als de ander. Voor de anders is boost bij ingehaakte sprongen weer belangrijker. Vandaar dat een kite voor de een prima kan werken, en voor de ander niet. Zegt niets over of de kite goed of slecht is, gewoon minder geschikt voor diegene Wink
Lauw
Administrator

Antwoord #34 September 20, 2011, 10:10:36
edit2Rapporteer  
@michiel, was natuurlijk een grapje :-) maar je hebt je mening weer goed uit een gezet! Begin ook wel een beetje benieuwd te worden naar die Krush, wil hem wel eens ervaren. Binnenkort eens even van kite wisselen?Smiley
Michiel.
Moderator

Antwoord #35 September 20, 2011, 10:22:51
edit2Rapporteer  
@michiel, was natuurlijk een grapje :-) maar je hebt je mening weer goed uit een gezet! Begin ook wel een beetje benieuwd te worden naar die Krush, wil hem wel eens ervaren. Binnenkort eens even van kite wisselen?Smiley

Wat d8 je van vanmiddag? Wink

Krush1 neem ik aan? Zal binnenkort hopelijk mijn 9m Krush1 back to back testen met de 2012 Krush2. Ik vermoed dat tenminste Kappuhh en Lude daar ook bij zullen zijn Grin

Wel wat minder dus vergeleken met 2011, maar ik las net op het zeeko-forum dat bij de krush dit jaar het verplaatsen van de stuurlijnen veel meer effect op de kite heeft, ze zeggen dat als je deze naar voren zet je veel explosievere kiteloops krijgt:

Citaat
Pour info, la position des arrières sur l'aile a plus d'impact que l'année dernière, si on recule à fond, l'aile a vraiment une super relance et offre de bonnes accélarations, alors que si on avance, l'aile est plus rigide et plus rigoureuse en gros kiteloop notamment.

Ahh, Lude. Dat klinkt hoopvol
Daarom wil ik ook z.s.m. testen, want ben toe aan nieuw materiaal Roll Eyes
KappuhH

Antwoord #36 September 20, 2011, 20:55:37
edit2Rapporteer  

Wat d8 je van vanmiddag? Wink

Krush1 neem ik aan? Zal binnenkort hopelijk mijn 9m Krush1 back to back testen met de 2012 Krush2. Ik vermoed dat tenminste Kappuhh en Lude daar ook bij zullen zijn Grin

Wel wat minder dus vergeleken met 2011, maar ik las net op het zeeko-forum dat bij de krush dit jaar het verplaatsen van de stuurlijnen veel meer effect op de kite heeft, ze zeggen dat als je deze naar voren zet je veel explosievere kiteloops krijgt:

Citaat

Ahh, Lude. Dat klinkt hoopvol
Daarom wil ik ook z.s.m. testen, want ben toe aan nieuw materiaal Roll Eyes
Vandaag een mailtje van de designer himself dat ik hem ook echt eens op een andere setting moet proberen. Dus zo snel mogelijk maar eens doen...
Michiel.
Moderator

Antwoord #37 September 20, 2011, 22:31:48
edit2Rapporteer  
De Krush1 vaart ook anders op de middelste pigtails als op de buitenste (dichtst bij TE), dus ik ben benieuwd Wink
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #38 September 29, 2011, 08:46:57
edit2Rapporteer  
NOTUS 2012

Download the tech sheet by clicking here
Hard2Handle

Antwoord #39 September 29, 2011, 08:58:44
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/29675865
KappuhH

Antwoord #40 Oktober 19, 2011, 21:13:33
edit2Rapporteer  
Vanavond de 7m voor het eerst aan de tand gevoeld. Waaide niet zo hard maar de lowend is goed. Springt weer erg makkelijk, je voelt goed waar de kite staat, loopjes gaan heel soepel met veel pull en klimt na een loop er makkelijk omhoog. Uitgehaakt boven verwachting, pop erg goed, parkeert goed en je hebt niet het idee dat je hem per ongeluk snel naar boven stuurt oid. Al met al weer een topproduct dat de Krushlijn compleet maakt...
sjorsie

Antwoord #41 Februari 01, 2012, 19:17:53
edit2Rapporteer  
iemand al met de notus 2012 gevaren?
Hard2Handle

Antwoord #42 Februari 11, 2012, 11:53:15
edit2Rapporteer  
HJ (mini-me) of Hendrik misschien ik igg nog niet.
Wat wil je ervan weten sjorsie?
sjorsie

Antwoord #43 Februari 12, 2012, 16:02:21
edit2Rapporteer  
HJ (mini-me) of Hendrik misschien ik igg nog niet.
Wat wil je ervan weten sjorsie?

gewoon of de kite bevalt..bij mensen die deze kite hebben.
je kan er zo weinig over vinden op internet over  de 2012 versie
Michiel.
Moderator

Antwoord #44 Februari 12, 2012, 16:07:49
edit2Rapporteer  
Zover ik weet is er geen enkele in het wild in NL.
Maar beter neem je ff contact op met de NL importeur van Zeeko: www.kitepro.nl
(HJ) MINI-ME

Antwoord #45 Februari 25, 2012, 12:44:42
edit2Rapporteer  
Wat wil je graag weten Sjorsie? Ik heb de 12m2 en 9m2 Krush 2012 nu aantal keren gevaren. Stuur anders maar ff pb.
KappuhH

Antwoord #46 Februari 25, 2012, 13:48:28
edit2Rapporteer  
Sjorsie wil weten hoe de nieuwe Notus is. Zover ik weet is die nog niet in NL. Iedereen kiest toch voor de Krush, die is namelijk echt super!

Waarom niet voor de Krush gaan ipv de Notus?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #47 Februari 26, 2012, 22:26:09
edit2Rapporteer  
Omdat die er nog niet is zegt natuurlijk nog niet zoveel. Is maar net wat je zou willen gaan doen. Heb ook altijd met veel plezier met de Notus gevaren. Gewoon ff testen dus....... wanneer die mogelijkheid is voordoet natuurlijk
Michiel.
Moderator

Antwoord #48 Februari 27, 2012, 10:52:44
edit2Rapporteer  
Krush1 vs de Notus3 (beide 2011) zat behoorlijk verschil in.

De Notus 1 en 2 (resp. 2009 & 2010) leven naar mijn mening voort in de Krush.

De Notus 3 is een compleet nieuwe kite met een ander karakter. Wat meer geschikt voor de beginner en freerider. Ook prima voor uitgehaakt.

De Krush is voor de iets meer gevorderde rider, golfrijden, hoog gaan, loopen, uitgehaakt.

Heb beide 2011 model-types in bezit, en heb nog geen ervaring met de 2012 modellen jammer genoeg.
Hard2Handle

Antwoord #49 Maart 11, 2012, 22:21:26
edit2Rapporteer  
Nieuw Zeeko boardje gespot op FB...  Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.