doel = kiten met lichte , middelwind , dus 10 knopen tot NIET over de 30 (doe ik nog wel wavesetje)
Ik zou zeggen, koop een 10m kite + twin tipje en ga kiten bij 15-20 knopen. Probeer het eerst maar onder de knie te krijgen en kijk dan waar je voorkeur naar uit gaat.
Als het rond de 10kn waait, zie ik alleen nog maar flysurfers, en volgens mij is dat een hele andere beleving (en ook nog een bijzonder flinke investering)
Ben ik het niet helemaal mee eens, je ziet steeds meer nieuwe tube kites van 16-17-18m.
Met 76 KG en een wat groter twintip board moet je dan lekker kunnen varen vanaf 10 knts.
Blijft inderdaad wel een redelijke investering, en beaam dan ook dat het beter is om in het begin gewoon een gemiddelde maat kite te kopen. Heb je het onder de knie en wil je toch meer met weinig wind, kun je er altijd nog een Low-Wind kite bij kopen.
Ben zelf ook begonnen met een 10m, daarna een 7,5 erbij gekocht. En dit setje begin dit jaar verkocht een een 10 - 7 setje gekocht, de low-end van deze 10 was toch beduidend minder waardoor ik ook een Low-Wind kite gekocht heb (Ozone Zephyr 17m) die ik met mijn 65-70 kg lekker kan varen van
10 - ? knts (als ik hiermee overpowerd sta, kan ik makkelijk mijn 10m pakken). Ik vaar deze kite icm een 130-39 cm boardje, met een groter board (145 x 45 ?) zou ik vanaf een knoop of 6-7 moeten kunnen varen.
Conclusie, wil je van 10 - 30 knts kunnen varen, is het beter om 3 kites te hebben. Mocht je eigenwijs zijn en het met 2 kites willen halen, koop een grote maat, en iets van een 9 erbij.
Al ga je de 9m in het begin waarschijnlijk niet houden in 30 knts.
voor 2 boardjes denk ik qua afmetingen 145x45 (of een skimboard, maar dat is als beginner iets moeilijker) en 130x40 (of iets van 132x40)