Als je mocht kiezen: Bandit DOS of Ozone Instinct Sport+

MikeH

Logs: 0 | 14 uur
Juni 18, 2012, 17:50:55
edit2Rapporteer  
Na het lezen over beide kites, op google en forums, kan ik maar niet de keuze maken. Dus dan maar even de vraag hier stellen.

Als beginner ben ik op zoek naar een 9m en zie diversen aanbiedingen. De Bandit DOS voor rond de 400 en Ozone Instinct Sport+ 2009 voor 300 kwamen naar voren. Stel beide kites zien er goed uit, is er dan reden om 1 van de 2 niet te nemen? Beide lijken geschikt voor de beginner, met name de Bandit DOS.

Gr. Mike
Matthijskite

Antwoord #1 Juni 18, 2012, 17:55:51
edit2Rapporteer  
Dan heb je zelf al haast antwoord gegeven op je eigen vraag. Ga voor de Dos.  Ik heb zaterdag nog met de 9m dos gevaren van mijn vriendin en het is echt een fijne kite! Ik vind 400 euro wel wat veel trouwens. Een jaar geleden kocht mijn vriendin haar kite voor 350 compleet. Er zat één plakkertje op voor de rest zgan..

gr Matthijs
PieNO

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Juni 18, 2012, 18:03:07
edit2Rapporteer  
Bandit dos. Lekkere kites. IK heb de mijne afgelopen jaar verkocht. 2 kites en 2 baren voor 750. Dat was wat toen iedereen er voor kreeg of gaf. We zijn nu een jaar verder dus betaal er max 300 voor incl bar.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juni 18, 2012, 18:09:16
edit2Rapporteer  
Had de Bandit Dos niet verschrikkelijk veel last van frontstall en is hij vrijwel onmogelijk te herstarten wanneer hij als een smiley op t water ligt?
Matthijskite

Antwoord #4 Juni 18, 2012, 18:17:16
edit2Rapporteer  
Dat laatste is idd wel is lastig..
geloof68

Antwoord #5 Juni 18, 2012, 18:28:43
edit2Rapporteer  
Even de tijd nemen om ook zelf te googlen op reviews van beide kites.
mocem

Antwoord #6 Juni 18, 2012, 19:00:28
edit2Rapporteer  
Dat is op te lossen door een stuurlijn een flink stuk aan te trekken.

Bij de Bandit Dos wilt de chickenloop nog weleens spontaan breken.
DM2008

Antwoord #7 Juni 18, 2012, 19:11:54
edit2Rapporteer  
Als ex-eigenaar van de Bandit Dos ff eigen ervaring mbt. een aantal punten:

1. Frontstall:
Heb er zelf 1x last van gehad na een val (3 jaar)

2. Herstart:
Vond ik uitermate eenvoudig met de Dos, bij de smiley gewoon ff paar slagen zwemmen of frontlijnen aantrekken. Ging echt snel naar de rand v/h window.

3. Chickenloop breuk:
Dit komt voor, ik denk dat het met het % wel meevalt als je kijkt hoeveel ervan verkocht zijn (meest populaire kite van 2009 in half/heel Europa)

Als'ie in goede staat is heb je er een prima kite aan! Vorig najaar de mijne voor 375-400 per stuk verkocht.
Raymond.V

Antwoord #8 Juni 18, 2012, 19:13:30
edit2Rapporteer  
Bandit dos is echt een fijne kite! 9 meter is erg lekker. Wat betreft frontstall, zorg er voor dat je de kite echt goed hard oppompt!!! En probeer je kite niet veel op 12 uur te houden maar op 10 of 11 uur. Wanneer je niet aan het varen bent zorg dan dat je genoeg spanning op je stuurlijnen houdt, bar altijd een beetje aangetrokken houden. Als je dit doet heb je er eigenlijk geen last van.

Ik heb tot nu toe altijd mijn kite nog kunnen herstarten. Als hij plat op het water licht moet je gewoon 1 stuurlijn aantrekken zodat de kite op het water draait. Dan pakt hij van zelf weer wind zodat je hem kan herstarten.

Wat betreft de chickenloop die kan breken. Dat heb ik ook gehad, ik heb mijn chickenloop vervangen door de chickenloop van een bandit 3. Dit is wel aan te raden, met name als je wat hoger begint te springen, dan wil je niet dat je chickenloop los schiet. De chickenloop van de Bandit 3 is sterker doordat bepaalde onderdelen van rvs zijn i.p.v. kunstof.

Succes
Raymond.V

Antwoord #9 Juni 18, 2012, 19:14:53
edit2Rapporteer  
(haha 2 gebruikers bijna zelfde reactie, dat zegt wat)
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Juni 18, 2012, 19:31:54
edit2Rapporteer  
Frontstall hadden de maten vanaf 9m en groter last van. Kleinere maten zijn zeer stabiel.
Dat van die smiley heb ik ook nooit last van gehad.
Overigens valt dat stallen reuze mee. Rebel 2007 en rrd hypertype acht ik pad echt link voor een beginner.

2009 Ozone is nog met pseudo 5de lijn volgens mij?
Niet echt een goed safety systeem had die. Wel een uiterst goede afwerking, beter als die van f-one en one-pump volgens mij.
Dennis.

Logs: 0 | 90 uur
Antwoord #11 Juni 18, 2012, 19:34:24
edit2Rapporteer  
Om toch wat tegenwicht te geven aan de overige reacties hier.  Wink

Ik heb net mijn set Ozone Instinct Sport+ verkocht. En met deze kites veel plezier gehad.
Zelf ben ik ook begonnen met deze kites. Ze herstarten gemakkelijk en hebben een goede safety. Wat beide niet onbelangrijk is als beginner.
Met wat meer ervaring kun je echt super veel uit deze kites halen. Dus je zult er ook niet snel op uitgekeken zijn.

De Bandit Dos kan ik verder niet, maar weet zeker dat je met de Ozone geen miskoop gaat doen!!!
Dennis.

Antwoord #12 Juni 18, 2012, 19:35:27
edit2Rapporteer  
2009 Ozone is nog met pseudo 5de lijn volgens mij?
Niet echt een goed safety systeem had die. Wel een uiterst goede afwerking, beter als die van f-one en one-pump volgens mij.
Vanaf 2009 zit er geen 5de lijn meer op. Maar zit de safety op één van de powerlijnen.
En dit werkt gewoon goed!
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 Juni 18, 2012, 20:03:43
edit2Rapporteer  
100% de Sport plus. Ik heb verschillende keren met een Bandit Dos gevaren en ook in de kleine maten vond ik ze niet extreem stabiel. Ook is de kwaliteit van F-one veel slechter als van Ozone. Ik heb echt ontelbare Dosjes dwars door midden zien scheuren op verschillende spots in Nederland.

Verder heb ik niet met de Sport plus gevaren maar ik ken genoeg mensen die er mee gevaren hebben en het zijn gewoon hele stabiele kites die zeer degelijk gebouwd zijn. Wat ook mee telt is dat de bar van Ozone veel beter en veiliger is dan de F-one bar. Dat is voor een beginners natuurlijk niet verkeerd.

Nog een andere vraag, Mike heb je al les gehad?
MikeH

Antwoord #14 Juni 18, 2012, 20:23:58
edit2Rapporteer  
Wat geweldig om zoveel input te krijgen zo snel. Bij google zal dit inmiddels een hot topic zijn, al flink gezocht daar. En ja, ook heb ik lessen gevolgt (met Bandit en slingshot). Juist de punten veiligheid en restart zijn mede door de lessen bepalend geworden voor de zoektocht. Maar wil het eerste jaar de sport eerst onder de knie krijgen voordat ik al mijn spaarcenten uitgeef. Dus op zoek naar de indeale wellicht ommogelijke combi :-)
geloof68

Antwoord #15 Juni 18, 2012, 20:41:50
edit2Rapporteer  
Als je nog aan een 2009 Ozone Light 9m zou kunnen komen, heb je iets meer low end t.o.v. de 2009 Sport+. Verder een prima Ozone kwaliteitsproduct, maar ik noem mezelf niet objectief meer na jaren Ozone varen.

Vanaf 2010 is het hard gegaan met Ozone op de Nederlandse wateren, dus vanaf 2010 zul je meer reacties van gebruikers krijgen t.o.v. de jaren daarvoor.
Morres

Antwoord #16 Juni 18, 2012, 23:15:55
edit2Rapporteer  
1. Frontstall:
Heb er zelf 1x last van gehad na een val (3 jaar)

2. Herstart:
Vond ik uitermate eenvoudig met de Dos, bij de smiley gewoon ff paar slagen zwemmen of frontlijnen aantrekken. Ging echt snel naar de rand v/h window.

3. Chickenloop breuk:
Dit komt voor, ik denk dat het met het % wel meevalt als je kijkt hoeveel ervan verkocht zijn (meest populaire kite van 2009 in half/heel Europa)

Als'ie in goede staat is heb je er een prima kite aan! Vorig najaar de mijne voor 375-400 per stuk verkocht.
1: ik heb de kite paar keer gevaren en ook paar keer meegemaakt. Zie het bij beginners vaak gebeuren als ze gaan zitten om op board te komen, door de neerwaarse beweging plus plotselinge stop daarvan gebeurd het vaak. Als je enigszins ervaring hebt(ktie niet op 11-12-1uur geen probleem.

2: ook hier geld, vervelend voor beginners

3: paar % is teveel, reden voor ons geweest om gewoon ALLES te vervangen, vind het niet netjes van f-one dat daar niet meer openbaar en assertiever op wordt gereageerd, ik zei het toen ook al maar toen kreeg ik half kitend nederland over me heen

Overigens begrijp ik heel goed waarom mensen het een fijne kite vinden.

400euro vind ik nog wel veel, voor 550heb je bij mij een 2011 9mtr met bar in nieuwstaat :S
YJ

Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #17 Juni 18, 2012, 23:36:02
edit2Rapporteer  

400euro vind ik nog wel veel, voor 550heb je bij mij een 2011 9mtr met bar in nieuwstaat :S

En dan heeft TS ook meteen een echte Gaastra neem ik aan? schater
Morres

Antwoord #18 Juni 18, 2012, 23:48:26
edit2Rapporteer  
een ECHTE ja. Maar ik zeg het om aan te geven dat die prijs te hoog is, niet  om mijn shit te slijten want dat raak ik met die prijzen toch wel kwijt Wink
Ocean-Limbo

Antwoord #19 Juni 19, 2012, 00:53:54
edit2Rapporteer  
Ik heb de volgende Dosjes: 7 - 9 - 10 - 12.

De Dos 9m is echt een geweldige kite: goede low- en highend, hufterproof, goede kwaliteit, enz.

Is hij perfect .....? Nee beslist niet, maar dat is geen enkele kite.

Ik heb geen ervaring met de Ozone ... maar wel met de Bandit Dos .... en die is zeer positief.

Veel succes met je keuze .... ThumpsUp
YJ

Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #20 Juni 19, 2012, 01:21:03
edit2Rapporteer  
een ECHTE ja. Maar ik zeg het om aan te geven dat die prijs te hoog is, niet  om mijn shit te slijten want dat raak ik met die prijzen toch wel kwijt Wink
Weet ik toch Grin

Ik wil volgend seizoen een nieuwe 7 meter en overweeg (naast een paar andere merken) ook Gaastra en Switch. Vanwege de prijs wel interessant, zeker als ze dezelfde kwaliteit kunnen bieden als een Cabrinha of Core.
Yourie

Antwoord #21 Juni 19, 2012, 06:18:03
edit2Rapporteer  
ik vaar zelf vanaf begin af aan met ozone en ben er weg van.
mijn 9 is een sport + top kite!!!!!! ik kan hem al pakken bij 17/18 knopen en met een hay end test kwam ik op 28 knopen uit.
Alleen in wat hardere vlagerige wind  wil die nog wel een lastig doen in de lucht, maar daar heb je geen last meer van tijdens het varen.
om op zoek te gaan naar de instict light raad ik je af. sport plus is prima voor mee te beginnen en je zal er veel meer uit halen.
MikeH

Antwoord #22 Juni 19, 2012, 13:24:57
edit2Rapporteer  
Na het lezen van jullie info heb ik de knoop doorgehakt en ben gegaan voor de Ozone. Deze zag er live ook prima uit. Stabiel, veilig, restart ok, ziet er inderdaad degelijk uit en staat van kite en bar prima. Oja en prijs was ook ok wat toch ook een puntje is :-).

Bedankt voor alle input.
Dennis.

Antwoord #23 Juni 19, 2012, 13:26:21
edit2Rapporteer  
Goede keuze! Smiley
Veel plezier met je nieuwe kite!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.