Twin tip of directional board?

pacific

Augustus 23, 2004, 17:45:20
edit2Rapporteer  
Kan ik als beginner beter een twin tip of een directional board aanschaffen? Ik ben zelf een windsurfer (+- 85 kg) en dan lijkt mij een directional board makkelijker.
Japairman

Antwoord #1 Augustus 23, 2004, 17:51:06
edit2Rapporteer  
Twintip zal toch makkelijker zijn om te leren, gijpen met een kite is niet te vergelijken met windsurfen je balans verdeling is totaal anders.
Qua varen, een kant op, maakt het nietzoveel uit maar dan weer terug en dan is en blijft een twintip of kitewakeboard het simpelst.
JT van Dorp
Gast
Antwoord #2 Augustus 23, 2004, 17:54:39
edit2Rapporteer  
TT, met een directional van 2 meter of meer kun je noooiiit springen, en daar wordt je nie vrolijk van....
pacific

Antwoord #3 Augustus 23, 2004, 18:03:53
edit2Rapporteer  
Directionals kan je toch ook wel kleiner krijgen. Welke boardlengte moet ik als beginner overgens nemen +- 85 kg?

TT, met een directional van 2 meter of meer kun je noooiiit springen, en daar wordt je nie vrolijk van....
_roel_
Gast
Antwoord #4 Augustus 23, 2004, 18:35:29
edit2Rapporteer  
Als ik jou was zou ik lekker een twintip nemen, uiteindelijk is dit een makkelijker boardje om te leren. Als je bv wilt keren stuur je rustig je kite omhoog, wacht tot je stil ligt en stuurt je kite naar de tegenovergestelde richting. Dit kun je doen zonder je board te draaien  Grin, toch wel lekker als je nog aan het leren bent. Ik denk dat je het beste beide boards even moet proberen dan kun j het zelf bepalen. Ik ben begonnen met een boardje van 1.60, dat is echt geen verkeerde maat om mee te beginnen. Misschien is een kleiner board ook een optie (1.40/1.50)
websurfman
Gast
Antwoord #5 Augustus 23, 2004, 18:37:57
edit2Rapporteer  
gewoon een twintip kopen, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan met keren.
Antwoord #6 Augustus 23, 2004, 18:55:44
edit2Rapporteer  
Enige waarvoor een directional handig is is met weinig wind zodat je wel een beetje upwind kan cruisen.
Of je moet natuurlijk een hardcore waverider zijn op Hawaii.
Twin tip rules gewoon echt, en de wakestyle gijp ook en daar heb je toch echt een twin tip voor nodig Smiley
Steven

Antwoord #7 Augustus 23, 2004, 20:07:24
edit2Rapporteer  
ga zeker voor de TT, bespaart je een hoop geld wanneer je je directionel zat bent!
mijngatindelucht

Antwoord #8 Augustus 23, 2004, 20:38:12
edit2Rapporteer  
Ben ook net begonnen en heb een Naish Thorn 135! Nooit op een directional geprobeerd, maar met deze twintip is erg goed te varen en keren!!
Emiel

Antwoord #9 Augustus 25, 2004, 11:25:30
edit2Rapporteer  
TWINTIP!!!!!!! directional is erg makkelijk voor de eerste honderd meter tot je moet draaien, dan wil je een twintip, later kan je dan wel weer met een directional maar dan wil je springen en heb je dr weer niks aan omdat die dingen loodzwaar zijn. gewoon twintip van 160/170 kopen, das ideaal
Arjen
Gast
Antwoord #10 Augustus 25, 2004, 12:04:53
edit2Rapporteer  
Zeker geen directional...gijpen is echt moeilijk. Je kan eventueel wel een mutant overwegen...
KiteDemon

Antwoord #11 Augustus 25, 2004, 12:28:59
edit2Rapporteer  
Als windsurfer zal gijpen geen probleem zijn. Er zijn ook directionals van rond de 150/140. Je moet alleen niet gelijk een kastdeur van 2 meter aanschaffen.
Met een directional (van de zelfde lengte als een TT) kan je juist hoger springen om dat je meer grip hebt en beter je kant kan houden voor take off.
Ook deze keus wordt weer gebaseerd op persoonlijke voorkeur.

Ik zou zeggen; neem eerst een paar lessen en zoek voor jezelf uit waar je uiteindelijke voorkeur naar uitgaat.

De meesten zullen idd gelijk voor een TT kiezen om dat ze problemen hebben met gijpen.
Heb zelf ook een TT maar gijp nog regelmatig om tooside verder te gaan.
pacific

Antwoord #12 Augustus 25, 2004, 13:09:36
edit2Rapporteer  
Een paar lessen weet je wat dat kost? Ik heb 1 les gehad en heb nog niet zo veel feeling dat ik kan bepalen wat 't pretigst is. En gijpen is me zeker nog niet gelukt. Vandaar mijn vraag.

Als windsurfer zal gijpen geen probleem zijn. Er zijn ook directionals van rond de 150/140. Je moet alleen niet gelijk een kastdeur van 2 meter aanschaffen.
Met een directional (van de zelfde lengte als een TT) kan je juist hoger springen om dat je meer grip hebt en beter je kant kan houden voor take off.

Ik zou zeggen; neem eerst een paar lessen en zoek voor jezelf uit waar je uiteindelijke voorkeur naar uitgaat.

De meesten zullen idd gelijk voor een TT kiezen om dat ze problemen hebben met gijpen.
Heb zelf ook een TT maar gijp nog regelmatig om tooside verder te gaan.
Emiel

Antwoord #13 Augustus 25, 2004, 14:02:42
edit2Rapporteer  
twintip nemen, gijpen met kitesurfen is 99%anders als met windsurfen vind ik
Moza

Antwoord #14 Augustus 25, 2004, 14:07:49
edit2Rapporteer  
Denk eventueel aan een mutant, dat is een soort tussenmodel waar heel veel pro's op varen!! Boardjes hebben een voorkeursrichting, je hoeft niet te gijpen maar het kan wel.....je kunt aan twee kanten de voetbanden in......heel veel druk en hoge sprongen.

Maar om te leren is een twintip het makkelijkst en je boekt hoogst waarschijnlijk meer progressie
Arjen
Gast
Antwoord #15 Augustus 25, 2004, 14:15:32
edit2Rapporteer  

Daar heb je helemaal gelijk in!

Heb zelf ook een TT maar gijp nog regelmatig om tooside verder te gaan. DAT is geen gijpen!! Lijkt er niet eens op. Echt gijpen is niet zo'n makkie! Wink
pacific

Antwoord #16 Augustus 25, 2004, 14:23:25
edit2Rapporteer  
Thanx all Volgens mij en vele anderen moet het een tt worden (van 150 a 160). Als iemand er nog een heeft liggen voor weinig hou ik mij aanbevolen
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.