de lucht in en dan......SPLASH

Sky®ideR

September 01, 2004, 09:17:06
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

Ik was afgelopen zondag met een heerlijke 5Bft op Mirns aan het vaaren en dat ik ga maar is wat sprongen proberen, nou van de 10 sprongen ofzo heb ik er misschien maar 1 echt geland en de rest splash.

Wat is de truuk om een sprong te landen en niet dat je kite uit de lucht valt, want dat was dus telkens mijn probleem.

Ik vaar lekker dan stuur ik mijn kite naar 12uur zet mij op het laatste moment nog af en dan de lucht in. En dan dan zweef ik een tijdje en dan stort ik in het water en meestal mijn kite ook...??? Wat doe ik fout...???

Alvast bedankt en ook de tips in een vorig bericht "harder harder....splash" heb ik heel veel aan gehad want zondag was ook voor het eerst dat ik lekker met mijn AERO II 12m2 door kon varen, normaal had ik allang mijn AR 7,5m2 gepakt.

Thnx
mijngatindelucht

Antwoord #1 September 01, 2004, 09:31:37
edit2Rapporteer  
...als je em op twaafuur laat staan, dan spring je er voorbij. Dus stuur hem naar twaalf en als je los komt (dus in je sprong) weer  in je vaarrichting...
Emiel

Antwoord #2 September 01, 2004, 10:22:24
edit2Rapporteer  
als je ongeveer 1 meter boven het water hangt moet je je kite insturen net zoals je doet met opstarten zeg maar, en je sprong met de wind mee landen. ook gaat het makkelijker als je je benen intrekt of naar achter of naar voren doet.
Sky®ideR

Antwoord #3 September 01, 2004, 10:34:50
edit2Rapporteer  
Mooi dit zijn inderdaad weer de handige tips waar ik zeker wel weer wat mee kan.

Maar als je weer in stuurt wordt je dan niet keihard naar beneden getrokken...???
Emiel

Antwoord #4 September 01, 2004, 10:42:48
edit2Rapporteer  
nee, als je em instuurt meter boven het water kom je ongeveer op het water als ie gedraait en heb je meteen power om door te varen
SjaarD

Antwoord #5 September 01, 2004, 10:43:02
edit2Rapporteer  
Nee, als je dat goed doet niet....als je te vroeg weer instuurt word je wel hard naar voren getrokken.
Dus: kite op 11 uur, dan in 1 keer doorsturen naar 1 uur (sprong) kite weer terug naar 11 uur net voordat je landt. en dan doorsturen.
succes
thiazzz

Antwoord #6 September 01, 2004, 11:46:39
edit2Rapporteer  
en bij landing het board een beetje downwind sturen, dan land je goed, daarna gelijk weer edgen...
Sky®ideR

Antwoord #7 September 01, 2004, 16:27:28
edit2Rapporteer  
Nee, als je dat goed doet niet....als je te vroeg weer instuurt word je wel hard naar voren getrokken.
Dus: kite op 11 uur, dan in 1 keer doorsturen naar 1 uur (sprong) kite weer terug naar 11 uur net voordat je landt. en dan doorsturen.
succes

Oke top als er weer wind is maar weer proberen :-[
kentyman

Antwoord #8 September 08, 2004, 13:08:07
edit2Rapporteer  
voor je afzet ga je heel hard kanten -> kite omhoog -> zo lang mogelijk doorvaren & spanning opbouwen in je lijnen -> afzet -> vliegeeeeeeennnnnnnn!!!!!!!!!!!

dan komt de truc: als je in de lucht bent en je laat je kite gewoon op 12 uur staan dan zwaai je onder je kite door (als een slinger). Om dit te voorkomen moet je de kite op tijd terug sturen. Voor een goede landing moet je zorgen dat je horizontale snelheid houdt want als je geen snelheid meer hebt (en je kite valt stil) dan val je als een baksteen uit de lucht. Dus probeer een beetje snelheid te houden en gooi vlak voor de landing je kite weer terug naar voren..

ofzo.
Sky®ideR

Antwoord #9 September 08, 2004, 17:30:39
edit2Rapporteer  
Nou het ziet er voor het weekend goed uit dus dat wordt denk ik weer veel op mijn bek gaan maar ik denk dat ik een heel stuk verder ga komen na deze tips.

Jullie horen nog wel hoe het gegaan is.

Grtz see ya at Mirns of Workum...???
DXP

Antwoord #10 September 08, 2004, 23:19:37
edit2Rapporteer  
Ga ik ook proberen ik knal er ook iedere keer als een komeet onderdoor  :-[
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.