Hulp bij aanschaf materiaal

panoes

Geen avatar

Juni 11, 2014, 19:12:36
edit2Rapporteer  
Hallo mede kiter's,

Ik ben sinds kort begonnen met kite surfen
en heb nu 4 lessen gehad van 3 uren!
De sport slaat goed aan en wil graag mijn eigen set gaan aanschaffen en heb ( denk ik ) een mooie deal gekregen!

Hier zou ik graag jullie mening over horen,

Ik weeg 85 kilo en ben ongeveer 1 meter 90

De kite
Airush 2013 Dna 10m2 ( geschikte groote? ), deze is 1 seizoen gebruikt maar ziet er nog perfect uit heeft geen
beschadigingen of reperaties en het doek knispert nog. De bar en lijnen zijn ook gebruikt maar zien er ook prima uit!

Het board
Xcellerator Kick 136-41
Hier heb ik zelf de meeste vraagtekens bij want kan niks vinden over dit board of over dit merk,
de winkel had me er al over gewaarschuwd dat ik er weinig over zou vinden volgens mij is het een afrikaans merk?
Weet iemand of dit een mooi beginners boardje is?

1On zittrapeze Echo
Dit word waarschijnlijk een heup trapeze omdat ik daar hopelijk wat langer mee voorruit kan!

Wetsuit
O'neill 3/2 steamer
Ik hoop dat ik eerst genoeg heb aan 3 milimeter of is dit al snel te koud?

Deze complete set moet iets meer kosten dan € 1000

Alle tips en info zijn welkom ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen!

Groeten,

Auke
feddomw
Gast
Antwoord #1 Juni 11, 2014, 19:30:05
edit2Rapporteer  
Ik vind de kite aan de kleine kant voor jouw gewicht. Het is een prima kite, de DNA, maar jij wil juist oefenen met weinig wind en ik zou eerder een 12/11 nemen.

Voor de rest vind ik het geen bijzondere deal. Niet slecht, maar met wat huiswerk en tijd vind je prima spul voor weinig. Ik zou ook altijd voor 2 kites gaan zodat je meer meters kan maken op het water.

Zoals je nu koopt:
Kite compleet €600 (gebruikt), maar je kan ook prima ander gebruikt spul vinden voor minder.
Twintip kan je prima voor €200 vinden (gebruikt), je bent beginner dus hoeft niets bijzonders te hebben.
Trapeze kan je voor €100-€150 vinden, gebruikt nog minder.
Wetsuit €100, genoeg te koop voor weinig, zeker via UK webshops.

3/2 is tot eind september prima.

EDIT: ik noem maar wat:
http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/9050
CouchKiter

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 11, 2014, 23:37:16
edit2Rapporteer  
Idd ff verder zoeken. 9 + 12m 2012-2013, 2e hands board. Wetsuit en trapeze moet je toch even passen. Succes met zoeken.
Sayootje

Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #3 Juni 11, 2014, 23:51:02
edit2Rapporteer  
Ik zou ook eerst voor een 12M gaan. In het begin ga je toch met minder wind en dan heb je met jouw gewicht iets groter nodig dan een 10M.

Board is altijd lastig. Je weet pas wat je goed of lekker vindt als je een beetje kan varen. De maat lijkt wel goed.

Wetsuit zou ik warmer nemen. 3/2 is toch aan de frisse kant hoor voor Nederland. Het is nu plus 20 graden maar volgende week kan hetn et zo goed weer 16 graden zijn. Daarnaast lig je nog veel in het water. Beter iets te warm dan te fris. 4/ 3 of 5/3 is beter. Aangezien het nu zomer is zou je makkelijk een overjarig modelletje kunnen scoren.
Jay Cabrinha

Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #4 Juni 12, 2014, 13:00:40
edit2Rapporteer  
Board is altijd lastig. Je weet pas wat je goed of lekker vindt als je een beetje kan varen. De maat lijkt wel goed.

een lekker goot board voor de eerste 10 a 15 sessies vond ik erg fijn en stabiel met de water start en leren hoogte lopen.
ik heb net een wat kleiner board heb gekocht.
Morres

Antwoord #5 Juni 12, 2014, 22:12:20
edit2Rapporteer  
grote boards om te leren zijn tijdens les een goed idee, maar om te kopen een zeer SLECHT idee, total waste of moneeeeys
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Juni 12, 2014, 22:23:03
edit2Rapporteer  
Inderdaad. Dan doe je er desnoods maar een sessietje langer over om te kunnen varen. Zo'n groot board ben je ook gewoon snel beu.

Dan word je wel gedwongen om betere kitecontrole te hebben, en daar heb je gelijk profijt van zodra je vaart. Een beginner in de poephouding die vol downwind gaat met de kite bijna op 12 uur zit niemand op te wachten denk ik. Da's leuk als je volop de ruimte hebt, maar op drukke spots alleen maar irritant en potentieel gevaarlijk.
Jay Cabrinha

Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #7 Juni 13, 2014, 10:37:46
edit2Rapporteer  
Inderdaad. Dan doe je er desnoods maar een sessietje langer over om te kunnen varen. Zo'n groot board ben je ook gewoon snel beu.

Dan word je wel gedwongen om betere kitecontrole te hebben, en daar heb je gelijk profijt van zodra je vaart. Een beginner in de poephouding die vol downwind gaat met de kite bijna op 12 uur zit niemand op te wachten denk ik. Da's leuk als je volop de ruimte hebt, maar op drukke spots alleen maar irritant en potentieel gevaarlijk.

Ik heb het met een 155 x 42 board geleerd, en was er happy mee met mijn 95 kg. ik ken veel mensen die dat ook zo gedaan hebben. als je er klaar mee bent  vekoop je hebt board gewoon door. zodat je niet te veel van die moneeeeys waste.

als beginner op een drukke spot zit je altijd mensen in de weg. Het lijkt het me dat je een rustig(er) plekje opzoekt voor je eerst meters met je eigen materiaal.
overigens is het is mij in het begin nog nooit gelukt om down wind gaan met mijn kite op 12uur. daar heb je een sup voor nodig. en zo groot bedoel ik nou ook weer niet.
dus ja, als beginner kun je beter niet op een drukke spot gekke dingen doen. daar mee kun je beter  wachten in contol bent van je materiaal. wat dat beteft helemaal met je mee eens, Smiley Faxie.
panoes

Geen avatar

Antwoord #8 Juni 13, 2014, 15:23:22
edit2Rapporteer  
Dankjewel voor de reactie's allemaal!
Dan word het even verder kijken voor ander materiaal,
alleen vind ik het lastig om 2de hands te kopen omdat ik niet
goed weet waar ik op moet letten en wat fijn beginners materiaal is!
Het upwind varen gaat al redelijk en ben zon beetje toe om mijn eerste sprong te gaan maken.

Bij aquatrends wel mooie betaalbare wetsuits en trapeze's nog tips voor een merk?
Het zal dan inderdaad een warmer wet suit worden 4 mm of 5 mm.
En wat de vlieger betreft met een 12 meter, bij hoeveel knopen kan ik dan gaan varen?

Het is erg lastig om een keuze te maken,
ik woon in Friesland dus als iemand daar in de buurt nog wat spullen heeft liggen
dat ik zou mogen testen / overkopen doe maar een berichtje!

Groeten

Auke
kite2fly

Antwoord #9 Juni 13, 2014, 15:47:20
edit2Rapporteer  
Done
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.