ouddorp-rules
|
En nog een foto!
[verwijderd door de admin]
|
|
|
ouddorp-rules
|
Nog eentje!
[verwijderd door de admin]
|
|
|
MakMan
|
Ziet er mooi uit, North4! Waar zat je precies? Ik ben van plan rond de jaarwisseling twee weekjes naar Megawali Beach te gaan. Zat je daar ook?
|
|
|
ouddorp-rules
|
Nee, dit was het Megawish resort (beach). Wij zaten in het Sofitel Hotel, 10 min lopen!
Greetz
|
|
|
MakMan
|
Sorry, dat bedoelde ik eigenlijk: Megawish resort. Daar hebben wij nu twee weekjes geboekt. Hoe is het daar?
|
|
|
Sebastiaan
|
Hoe is het daar?? heb je deze foto niet gezien? vet dus! ;D alleen december is niet de meest gunstige periode om te gaan. :'(
|
|
|
MakMan
|
Ja, tuurlijk valt er wat te concluderen uit dat plaatje, maar dat zegt niet alles. Er schijnen diverse spots te zijn voor het resort: de beginnersbaai met vlak middeldiep water, de oversteekplaats naar een grote zandbank aane overkant toe met chpoppy water, en uiteraard de zandbank zelf met heerlijk ondiep supervlak water. Over deze drie wil ik wel wat meer horen. In december is het nog steeds prima vertoeven daar, check maar: http://www.colonawatersports.com/weather.htm
|
|
|
xray
|
Dit is de zandbank! Helemaal top, leuk om overheen te springen ook!
|
|
|
MakMan
|
Jij bent er ook onlangs geweest xray?
|
|
|
ouddorp-rules
|
Foto`s van mij zijn door mijn vriendin genomen vanaf de zandbank en het is inderdaad echt fun om daar overheen te springen.
Mis het nu al met dit heerlijke oerhollandse weer!
|
|
|
Sebastiaan
|
MakMan,
Heel even in het kort, paar 100 meter upwind van Colona zit een baaitje waar beginners zitten. Vlak onder de kant retevlagerige wind, wat verder uit de kant zit je in chop, niet meer vlagerig. Verder valt er weinig te vertellen, de zandbank is gewoon retegeil. Chop aan de ene kant, retevlak aan de andere kant. Je moet het zien.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat plaatje is grote onzin. Het klopt inderdaad dat het er in de zomer flink waait en je haast elke dag het water op kan. In de wintermaanden daarentegen moet je geluk hebben met de wind! Vaak komt die namelijk in periodes van een aantal dagen. Dus 3-4 dagen wind, 3-4 dagen niks, enz...
Kan jammer genoeg even niet zoeken op het forum van hanglos. Daar heb ik een topic gezet met veel meer hurghada info. Zal die link hier wel ff dumpen als ik em te pakken heb...
|
|
|
Alex.....
Gast
|
:'( :'( :'( en ik zit hier........ moet je naar buiten kijken :'( :'( :'(
|
|
|
KiteDemon
|
....hmmm... lijkt een beetje op de Slufter. Zelfde kleur water en klimaat....Alleen waait het harder bij de Slufter......
|
|
|
Sebastiaan
|
xfer is nog steeds helemaal van de wereld sinds die sessie met z'n 8meter
|
|
|
Roel W
|
vette pics alex Dat doet de kriebels om op vakantie te gaan weer enorm opwaaien...
|
|
|
KiteDemon
|
xfer is nog steeds helemaal van de wereld sinds die sessie met z'n 8meter Yep...ik ben mentaal nog ergens daarboven blijven hangen... De pics geven je weer kriebels om dit land te ontvluchten...
|
|
|
ouddorp-rules
|
Moet nog wel even melden dat de wind het na 16:00h het een beetje liet afweten. Je moet gewoon `s ochtends vroeg rond negen op het water staan en doorgaan tot 13:00/14:00h `s middags. Vaak eerste uren redelijk overpowerd met de 16mtr maar daarna super, 16mtr is op dat heerlijke flakke water achter de zandbank toch erg lang te houden (zeker als je gewend bent aan de klotsbak bij de brouwersdam). Twee dagen met de 12mtr gevaren (zelfs nog getwijfeld aan 8mtr) --> waren de mooiste dagen!
Shalom!
|
|
|
www.surfensoul.nl
|
[ De pics geven je weer kriebels om dit land te ontvluchten...
Vluchten kan niet meer... ;D maar was deze zomer ook niet nodig en t is nog niet op. Ziet er zeer lekker uit daar in Hoerghada.
|
|
|
drifter
|
zeker om de kriebels van te krijgen. Je gaat lekker alex zo te zien.
|
|
|
DXP
|
ben d'r vorig jaar met de kerst geweest. Om precies te zijn 1 dagje wind gehad :-[
|
|
|
MakMan
|
Dat klinkt minder DXP...hoelang was jij er dan?
|
|
|
DXP
|
Precies 1 week (week van kerst tot oudjaar)
|
|
|
|
MakMan
|
Bedankt Sebastiaan; het lijkt erop dat in de winter je gewoon geluk moet hebben...ach, ik zie het wel. Ben ik met een 16-12 Vegas quiver genoeg bepakt?
|
|
|