Water in leading edge van X3

Noud

Geen avatar

September 26, 2004, 15:03:50
edit2Rapporteer  
Gisteren weer wat mee gemaakt. Na een sprong de kite uit de lucht, op 't water. Zie dat de lijnen in de war zitten. Gebruik m'n quick-release, kite hangt aan de safety lijn. Terwijl ik terug zwem naar de kant pakt de kite vol wind en gaat de lucht in, enkel aan de safety lijn dus (was nogal wat wind, vandaar). Verschillende kiters proberen met te helpen, erg fijn. Op een moment ligt de kite weer "rustig" op 't water. Iemand trekt het ventiel van de hoofd tube los om te voorkomen dat de kite de lucht weer in gaat. Juiste beslissing, lijkt me.
Eenmaal op de kant haal ik m'n lijnen uit de war en ontdek ik wat water in m'n bladder van de leading edge. Niet veel, schat zo'n halve liter. Heb de kite vannacht uit laten hangen in een radiator-hok (± 20 graden).
Nu drupt hij niet meer en voelt niet zwaarder aan als normaal. De rest van de kite is ook weer helemaal droog. Wat moet ik verder nog doen? Bladder eruit halen, ofzo? Iemand ervaring mee? Graag wat reactie's!
DXP

Antwoord #1 September 26, 2004, 15:37:50
edit2Rapporteer  
Als ie goed droog is moet je in ieder geval ff checken de uiteinden van de bladder nog goed vast zitten

Emiel

Antwoord #2 September 26, 2004, 16:36:52
edit2Rapporteer  
wat talkpoeder in je tube doen en goed schudden(alleen als je zeker weet dattie droog is!) dan gaat ie neit aan elkaar plakken
Naish........what else???

Antwoord #3 September 26, 2004, 21:22:03
edit2Rapporteer  
Op het moment dat je je bladder oppompt dan wordt het water uit de leading edge gedrukt!
Frits

Antwoord #4 September 26, 2004, 21:24:28
edit2Rapporteer  
waar zou dat water heen moeten dan, bob?
KiteKoe®t

Antwoord #5 September 26, 2004, 22:40:18
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de beste manier is om je bladder eruit te halen en al het water naar het midden geleiden. Via het hoofdventiel leeg laten lopen. Daarna in een warme ruimte een paar dagen laten liggen.

Lukt dit niet, maak dan aan het uiteinde je tube open en laat het water eruit lopen. Bladder weer opvouwen en dichtstrijken.

Succes, Koert
mikejw

Antwoord #6 September 26, 2004, 23:08:29
edit2Rapporteer  
eerst 1 zijde van de le oprollen naar het midden (en opgerold houden) vervolgens andere zijde naar het midden oprollen. Zo pers je al het water uit de le!

Succes
3x scheur x3
Gast
Antwoord #7 September 27, 2004, 00:42:53
edit2Rapporteer  
tube eruit halen, vervolgens via het ventiel alles eruit laten lopen
met ventiel open een paar dagen uitgestrekt laten liggen en elke dag ff oppompen en leeglaten.
slufterhufters.com

Antwoord #8 September 27, 2004, 08:30:22
edit2Rapporteer  
laat die tube nou maar zitten...
als je de ruimte hebt thuis je kite met de uiteinde omhoog hangen zodat het laagste punt het grote ventiel is, nachtje laten hangen en klaar.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.