Jaimeson!
|
Klinkt OK, dus helemaal compleet voor 199,- is volgens mij goedkoper als north toch? Wat voor soort aanpassing moet je doen om je bar aan te passen van een 16 naar 12?
|
|
|
slufterhufters.com
|
tof Fer.
had nog na zitten denken over dat touwtje wat door het gat van je bar gaat, want had bij erikkie zn bar gezien dat dat snel slijt en om dan 5m lijn te vervangen, lijkt het me handig als je hetzelfde soort touw gebruikt en eroverheen schuift, op dat stuk wat door je bar schuift, is maar 50cm of zo, kan het daar lekker op schuren en kan je dan zo vervangen.
|
|
|
KiteDemon
|
Het is geen complete Shiftbar maar een upgradekit voor je bestaande bar. Aan je bar hoef je niks te doen. Je gebruikt gewoon dezelfde bar voor verschillende kitematen, maar je hoeft alleen je neuslijn op een ander knoopje te zetten bij een andere maat kite.
|
|
|
Jaimeson!
|
Het is geen complete Shiftbar maar een upgradekit voor je bestaande bar. Aan je bar hoef je niks te doen. Je gebruikt gewoon dezelfde bar voor verschillende kitematen, maar je hoeft alleen je neuslijn op een ander knoopje te zetten bij een andere maat kite.
10-4 Dan is t wel een beetje prijzig, maar wel superflex.
|
|
|
KiteDemon
|
tof Fer.
had nog na zitten denken over dat touwtje wat door het gat van je bar gaat, want had bij erikkie zn bar gezien dat dat snel slijt en om dan 5m lijn te vervangen, lijkt het me handig als je hetzelfde soort touw gebruikt en eroverheen schuift, op dat stuk wat door je bar schuift, is maar 50cm of zo, kan het daar lekker op schuren en kan je dan zo vervangen.
Is niet te vergelijken met North Ar. Kwalitatief ziet dit er mucho beter uit dan de North uitvoering. Het gevoel van de bar bij depower en poweren is wat meer solide. Bij de North bar is het gat waar de 5de en depowerkoord doorheen gaat, wat groter waardoor het wat gammel aanvoeld. Naish heeft ook wat reservemateriaal bijgeleverd voor de delen die mogelijk aan slijtage onderhevig zijn bij het veel releasen van je kite. Ik verbaas me ook elke keer weer dat Naish van zulke eenvoudige voorwerpen en detailles, zulke gelikte produkten neerzet. Bekijk die leash en tha tickler maar eens. Super eenvoudige dingetjes die er toch cool uitzien en zijn.
|
|
|
BeeS MR
Geen avatar
|
Dus er zitten geen nieuwe stuurlijnen bij??? Holy shit. Ik heb me laten vertellen dat je bij de North ugrade kit alle 5 de lijnen krijgt. Nu was dit ook bij een shop waar je voor veel Euro heel weinig Fun krijgt, dus erg betrouwbaar vond ik deze info al niet. Maar dan vind ik het een bizar bedrag voor de upgrade...
|
|
|
KiteDemon
|
De naish upgradekit bevat alleen wat er veranderd dient te worden. Dat is dus alles tussen je stuurlijnen behalve de bar. Maar North en Naish zijn niet met elkaar te vergelijken als je ze naast elkaar legt. Functioneel zijn ze precies hetzelfde maar de uitvoering is duidelijk verschillend.
Ben het met je eens dat de winkelprijzen nergens over gaan....heb gelukkig niet de volle mep hoeven te betalen.
|
|
|
slufterhufters.com
|
klopt dat ze bij de eurowinkel met zeer veel fun niet hebben gelogen over de North 5th set. is kompleet met set lijnen erbij, rond de 200e. bees lees je eigen post en dan ook nog eens de rest voordat je hele rare vergelijkingen gaat maken
en bij Naish krijg je die er niet bij ?? lekker duur dan...
en als het gat hetzelfde is als op de oude bar dan slijt het touw sneller als op de North bar, dus ook dat lijntje dat door die bar loopt. gat is idd groter op de Northbar en dat is alleen maar beter, ook als je in het gat kijkt zie je dat er een soort verloopje inzit, en geen enkel randje zoals op de Naish bar.
als het goed is loopt dat touwtje die door je bar heen zit een paar meter door naar boven, dus bij slijtage zal je heel die lijn moeten vervangen. en dat bedoel ik om er van hetzelfde touw een stukje van 50cm overheen te zetten.
|
|
|
KiteDemon
|
Het is maar hoe je het bekijkt. Bij North en Naish ben je even veel kwijt voor een upgrade. North levert 2 lijnen extra. Ik heb nu ook 2 frontlines over waar ik (nu) niks aan heb. Had ik North aangeschaft dan had ik 4 lijnen over waar ik niks mee doe.
Slijtage zal niet meer zijn dan gewoonlijk. Sterker nog de slijtage zal minder zijn omdat het depowerkoord altijd onder spanning staat en helemaal rondom slijt. Met 2 koordjes door de bar kan alleen maar telkens 1 helft van het depowerkoord slijten langs het oog van de bar. De 5de lijn slijt nog minder omdat deze niet onder spanning staat. Het depowerkoord blijft nog steeds het deel dat het meest aan slijtage onderhevig is en de 5de overleeft het wel. Dus als er iets doorslijt zal het depowerkoord altijd als eerste gaan.
|
|
|
slufterhufters.com
|
moet je eens naar erikkie zn bar gaan kijken met die 5th erop na 3x kiten is die lijn van het 5th al aardig gerafeld.
maar ja kan je idd weinig aan doen, tenzij je er iets overheen doet wat je heel makkelijk en goedkoper zou kunnen vervangen
|
|
|
Sky®ideR
|
Maar nou vraag ik het maar nog een keer past de hele zaakje ook op de AeroII want die staat niet in het lijstje van de handleiding...???
Thnx
|
|
|
slufterhufters.com
|
en dan zeggen we het ook nog maar een x...als er een pompleash aan je kite zit kan het.
|
|
|
KiteDemon
|
Nogmaals Naish en North zijn niet vergelijkbaar. Vond North van het begin al een beetje een "houtjes touwtjes" uitvoering. Ook bij de huidige R05 is er weinig veranderd behalve dat ze eindelijk een stopper bij de Y-splitsing hebben geplaatst en de leash gelukkig hebben aangepast. Het elastiek brak al in de verpakking. Maar we zullen zien.....MOET HET WEL GAAN WAAIEN!!!!!!! anders krijg ik dat ding nooit doorgesleten.... ;D
|
|
|
slufterhufters.com
|
al maken ze ze bij Naish van goud, dat touwtje door je bar blijft en slijt, tenzij je het van RVS maakt.
|
|
|
Erik Verhe1j
|
weet je wat zo vreemd is, ik heb een 2.5 mm touw door de ouwe naish bar en dat slijt helemaal niet.
ben benieuwd hoe naish eruit ziet in het echt! Groetjes Erik
|
|
|
Garmt
|
en dan zeggen we het ook nog maar een x...als er een pompleash aan je kite zit kan het.
Is dat alleen voor Naish-kites of voor alle kites? De Naish-pompleashes zitten voor zover ik weet allemaal twee keer schuin ("in een kruisje", zeg maar) ingestikt. Mijn Airush Lift Pro heeft ook een pumpleash maar dat is een koordje dat maar 1 keer ingestikt is, over de ronding van de LE tube heen... Is het daarmee ook verstandig?
|
|
|
WaZuP
|
He fer
Sommige shops willen je oude lijnen set inruilen op het upgrade set dan heb je allemaal nieuwe lijnen en ben je van je ouwe lijnen af en kost de upgrade minder dan zit je dus niet meer met overige lijnen
MzLs Tim
|
|
|
Sky®ideR
|
Ja dat hoor ik telkens maar hoe zit het dan met de lengte van het neus touwtje...??? want voor een X4 en V4 zijn ze al verschillend...???
|
|
|
KiteDemon
|
In de instrukties vind je een tabel met de lengtes van de neuslijn voor alle naishkites en maten. Je kan ook de manual downloaden als PDF van de Naishsite.
En Tim, die lijnen komen wel weer een keer van pas.
|
|
|
Sky®ideR
|
In de instrukties vind je een tabel met de lengtes van de neuslijn voor alle naishkites en maten. Je kan ook de manual downloaden als PDF van de Naishsite.
En Tim, die lijnen komen wel weer een keer van pas.
Naar wat ik heb gezien staan daar alleen de maten voor de X- en V4 en BoxerII...???
|
|
|
Rutger
Founding Father
|
Fer misschien is het leuk om ff een foto te maken van de bar. Ben zelf ook wel benieuwd. ;D
|
|
|
|
WaZuP
|
Das ook weer zo fer
Yo erix klopt wel wat je zegt maar het geeft wel zo veel voordelen dus toch maar oop mijn kite zetten 8) Vaar jij nu alleen maar met x4 of ook nog met je guerila 2?
|
|
|
Erik Verhe1j
|
x4 12 en 16!!! guerilla II was overpowerd wel lekker maar stond te veel te niksten met die dingen. x4 heeft ook gewoon meer hangtime.
Grooeten
|
|
|