regelgeving binnen de Nederlandse kitesurf sport.

Wave Rider
Gast
December 06, 2004, 14:05:25
edit2Rapporteer  
Het Nederlands Normalisatie-instituut, kortweg NEN, URL http://www2.nen.nl
Is dit moment bezig met normalisatie van regelgeving binnen de Nederlandse kitesurf sport. In opdracht van de Nederlandse overheid.

Prima ontwikkeling dat er op kort termijn een regelgeving komt 8)

Interviews met alle directbetrokkene hebben reeds plaatsgevonden.
Jeks one

Antwoord #1 December 06, 2004, 14:11:31
edit2Rapporteer  
is misschien niet zo goed hoor. eff afwachten
Tomislav

Geen avatar

Antwoord #2 December 06, 2004, 16:56:00
edit2Rapporteer  
Ik zie het al voor me:

Je kite verkeerd "parkeren" = EUR 50
Van boven inhalen = EUR 100
Bumperkleven = EUR 200

Smiley Smiley Smiley
Steph

Antwoord #3 December 06, 2004, 17:17:16
edit2Rapporteer  
Ik snap het niet helemaal.
Wat gaat de NEN dan voor normen aan het kitesurfen hangen?
Als ik naar de pleziervaartuigen kijk, dan gaat het voornamelijk om zaken als de sterke van de naden en eventuele andere veiligheids en kwaliteits verplichtingen m.b.t. producten. Da's natuurlijk goed want de kwaliteit is momenteel droevig.
En zo ja, wie gaat dit testen? Smiley (me me me)

De NEN is volgens mij niet verantwoordelijk voor regelgeving?

Als ik zoek op regelgeving van windsurfen bij de NEN kan ik niks vinden. Waarom wordt kitesurfen zoveel anders behandeld? We hebben toch al regels op het water die voor iedereen van toepassing zijn? Waarom niet ook gewoon voor het strand...
~Sjors RE-CO2

Antwoord #4 December 06, 2004, 17:57:01
edit2Rapporteer  
Heb er binnen het NKV ook nog niks van vernomen....... ?????

Waar staat dat dan op die site??

Sjors
kitegast
Gast
Antwoord #5 December 06, 2004, 19:18:19
edit2Rapporteer  
Voor m'n werk heb ik veel met NEN te maken.

Ik kan het totaal niet plaatsen naast de rest van de NEN-shit.... ik zou bijna denken dat het een geintje is.

Erg benieuwd! ???

Wave Rider.
Gast
Antwoord #6 December 06, 2004, 19:42:43
edit2Rapporteer  
Diverse partijen hebben een week of 7 terug met de Nen over normalisatie van de kitesurfsport gesproken. Waarom het NKV niet is uitgenodigd weet ik ook niet.
Meschien omdat zij geen accommodatie of bedrijf hebben die op het strand gevestigd is.
KiteDemon

Antwoord #7 December 06, 2004, 20:10:16
edit2Rapporteer  
...bovenlangs inhalen....goeie Tomi ;D
Maar waar zou die normalisatie betrekking op moeten hebben dan???
Materiaal?? Regelgeving??? Etikette.. ??? Normalisatie in de kitescene waar niks of niemand "normaal" is... ???
Tomislav

Geen avatar

Antwoord #8 December 06, 2004, 20:19:25
edit2Rapporteer  
Ik bedenk nu wel wat, het zou WEL handig zijn als er kwaliteitsnormen zouden komen (slijtage lijnen, doek kite en zo voort) waar je vervolgens de leveranciers op aan kan spreken. En uiteraard kwaliteitsnormen voor de safety.

Dan krijg je materiaal die NEN XYZ of ISO ABC compliant is. In de praktijk zal dat (net zoals bij voorbeeld bij bouw- of softwarebedrijven) betekenen dat de spullen gewoon veel duurder worden. Of dit nou handig is....
Wave Rider.
Gast
Antwoord #9 December 06, 2004, 20:20:29
edit2Rapporteer  
Vooral over materiaal persoonlijke veiligheid en over  een universele Regelgeving op alle kitesurf locaties langs de Nederlandse kust
KiteKoe®t

Antwoord #10 December 06, 2004, 20:49:50
edit2Rapporteer  
Joh Wave-rider. Wat is je informatiebron?
Je zegt dat interviews met alle directbetrokkenen reeds hebben plaatstgevonden. Wie zijn de directbetrokkenen? Lijkt me dat het NKV toch zo'n beetje de meest betrokken partij is?

Graag even wat meer info over je post aangezien het kennelijk wel de moeite waard is om het in het "nieuws" gedeelte van kitehigh te zetten.
xray

Antwoord #11 December 06, 2004, 20:50:14
edit2Rapporteer  
Dacht dat we wel genoeg regeltjes hadden in NL en dat we juist wat minder zouden krijgen.... ???
~Sjors RE-CO2

Antwoord #12 December 06, 2004, 22:20:04
edit2Rapporteer  
gebakken lucht verkoopt ie volgens mij!
Wave Rider.
Gast
Antwoord #13 December 06, 2004, 23:05:10
edit2Rapporteer  
“gebakken lucht verkoopt ie volgens mij!”

Wat een arrogantie en minachting Sjors.
-DAVE-

Antwoord #14 December 06, 2004, 23:22:19
edit2Rapporteer  
Ik wil niet dat er  GeNormaliseerd wordt

HET IS Niet NORMAAL!

En volgend jaar?  dan krijg ik te horen Wat de regels zijn betreffende mijn veters strikken?

" Gebruikers van normen kunnen NEN op ieder moment en vanaf elke plaats raadplegen. Wij willen onze klanten zo snel en gemakkelijk mogelijk van informatie voorzien. Met cursussen en voorlichtingsbijeenkomsten bevorderen we het gebruik van normen."

En wat is dit voor iets REGELgeving verkopen aan klanten????

Als ik nu heel eerlijk moet antwoorden op wat ik hier lees op die NENsite
Kots ik Zwaar Inwendig, uitingen van walging en afkeur zullen absoluut Gemodereert worden door de instanties

ECHT waar gaat DIT over???

"Met een adviesorganisatie van € 23 miljoen omzet en 285 medewerkers begeleidt NEN ruim 1400 normcommissies met 7000 leden"

ZIEKTE , zware ZIEKTE
Ga  goddomme geld verdienen  voor pensioen opbouw of sociale zekerheid,
Neeeee, we gaan commissies oprichten met gezwam en gezever, wat uiteindelijk alleen de samenleving vertutteld tot doelloze individuen.

en straks krijg ik regels toegestuurd , hoe ik door mijn Eigen huis moet lopen!

TYFUSTERING PLEUR OP MET DIE REGLGEVINGTROEP!!!!!
IK WORDT HIER ACHTERLIJK BOOS OVER

dat er niu schijnbaar zelfs een industrie achter zit?

wat de fuck is hier GAANDE?
Zijn we allemaal nog wel WIJS?
-DAVE-

Antwoord #15 December 06, 2004, 23:23:03
edit2Rapporteer  
ECHT nogmaals excuses voor mijn taal gebruik , maar de openbaring van dit "NEN" is mij ECHT , ECHT teveel geworden!!!
-DAVE-

Antwoord #16 December 06, 2004, 23:25:10
edit2Rapporteer  
DIEP TRIEST DIT

maak mij maar dood WANT IK LEEF NIET VOLGENS DE NORM!!!!
geef mij bekeuringen want ik adem en leef niet volgens EEN NORM

ik emigreer Nu ECHT UIT DIT POkkeLAND
En wordt KITeBudhist samen met mensen die ook nog weten wat VRIJ LEVEN waard is...
KiteKoe®t

Antwoord #17 December 06, 2004, 23:26:10
edit2Rapporteer  
Bron please, Wave-rider!

Vaag bericht is het wel moet je toegeven. Hoe kom je eraan en heb je meer info? (internet ofzo)

8)
-DAVE-

Antwoord #18 December 06, 2004, 23:31:08
edit2Rapporteer  
ECHT GOD TREURIG DOMME DIT  , WAT EEN TRIESTE....  

Gelukkig helpt mijn vader Petrus nu bij de Hemelpoort
Zodra ik over (hopelijk) 60 jaar het loodje leg , dan hoef ik niet met zieke mensen te vertoeven in een vrede wereld

Tsjongejonge  normen verkopen! Winstbejag..... :'(
-DAVE-

Antwoord #19 December 06, 2004, 23:55:19
edit2Rapporteer  
... ik vind het ronduit be-angstigend

dat is wat ik eigenlijk wil duidelijk maken

wat is de norm?  een norm bepaald door een comissie?
een norm bepaald door een bevolking? een Norm bepaald door een individu? een norm bepaald van hoger hand?

Ik begrijp dat er regelgeving, tucht en orde gewenst is in een samenleving , maar dit gaat ronduit te ver  en is gewoon MENSonwaardig dat een commissie van Enkelen wel even gaat bepalen wat de norm moet worden.

WORDT WAKKER DAT GAAT NIET!!!!!
EN DAT MAG NIET!!!
Petteflat

Antwoord #20 December 07, 2004, 00:08:32
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoor. Als dit gaat over wat de KNRM moet doen als er een kite aanspoelt in Bloemendaal, lijkt me dat toch wel nuttig.
-DAVE-

Antwoord #21 December 07, 2004, 00:19:03
edit2Rapporteer  
Ja Oke  , exact , als het alleen dus om DIE praktische redenen gaat, is dat Absoluut Prima,
Absoluut    8)
Wilco
Gast
Antwoord #22 December 07, 2004, 00:22:02
edit2Rapporteer  
NEN- normen zijn dus wel een van de nuttigste dingen die er zijn, voor kiten vind ik het ook wel wat vergezocht...maar als je er zeker van wil zijn dat een gebouw constructief goed in orde is en de krachten goed berekend zijn, dan zou ik er toch maar een NEN-norm bijpakken (weg en waterbouw, civiele techniek ingenieur)..of je moet graag een dak op je hoofd willen  8)
Moza

Antwoord #23 December 07, 2004, 00:47:55
edit2Rapporteer  
regulering is wel goed denk ik, anders kun je het beleid van KV ook net zo goed op de helling zetten....praten over regulering op de diverse kiteplekken is namelijk precies wat ze doen!

Ik vind het alleen erg vreemd dat het NKV kennelijk door de aansturende instantie (overheid?) niet gezien wordt als een partner in dezen.

En Dave.....het is in de praktijk minder zweverig dan je denkt....dankzij de NEN-normering en andere normeringsinstanties past jouw a4-tje precies in de printer, draait jouw boutje precies in je messing plug in je board (maat tolerantie)....is je linker achterwiel precies zo  groot als je rechter....zijn condooms waterdicht, en blijven ze dat ook.....land een vliegtuig nadat de ander is opgestegen (zie tenerife, 1979....klm botsingkje)...enz enz

Regulering is niet zo gek, maar je moet er inderdaad wel realistisch mee bezig blijven
Moza

Antwoord #24 December 07, 2004, 00:49:35
edit2Rapporteer  
Hee waverider kun je je stukje terugzetten....ik vond het een mooie toevoeging op een goeie post!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.